پاسخ یک پرستار به دبیر شورای عالی بیمه:چرا حرف اول را آخر گفتید؟

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 152
باردید دیروز : 261
بازدید هفته : 515
بازدید ماه : 511
بازدید سال : 3245
بازدید کلی : 13867

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 152
بازدید دیروز : 261
بازدید هفته : 515
بازدید ماه : 511
بازدید کل : 13867
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 22 شهريور 1395
نظرات

 

 http://www.salamatnews.com/news/161266/

 

۱۳۹۴/۰۶/۲۱ - ۱۱:۱۹ - کد خبر: 161266

پاسخ یک پرستار به دبیر شورای عالی بیمه:چرا حرف اول را آخر گفتید؟

سلامت نیوز:نسرین قاری،پرستار بالینی بیمارستان امام رضا (ع)مشهد در پاسخ به احمد میدری دبیر شورای عالی بیمه و معاون وزیر رفاه نوشت : من به عنوان یک پرستار بالین واقعا نمی دانم که امروزه تعرفه گذاری پرستاری در چند کشور دنیا اجرا می شود.

 

ولی تا آنجا که می دانم در سال 1386 به هنگام ارائه این طرح ،اعضای حاضر در کمیسیون بهداشت و درمان به دلیل اینکه این طرح در هیچ نقطه دنیا سابقه نداشته ،با آن مخالفت کردند و از سازمان نظام پرستاری تقاضا کردند که دلایل خود را عنوان کند .

 

به گزارش سلامت نیوز این دلایل با ارائه مستندات در قالب کتابچه ای که به 40 دلیل معروف شد عنوان گردید.سازمان ما اعلام کرد فقط در صورتی که حقوق و مزایا و ساعت کار و نسبت پرستار به تخت در کشور ما نیز به انداره یا حداقل به میزان متوسط سایر کشورها باشد از درخواست خود برای تعرفه گذاری صرف نظر می کند و متوسط حقوق 5 میلیونی تومانی پرستار،میانگین ساعت کار 35 ساعت در هفته و نسبت پرستار به 4 تا 6 تخت در بخش جراحی و داخلی همانند سایر کشورها ،که درایران به بیش از 10 تخت میرسد را عنوان کردند.

 

نمایندگان منتخب خانه ملت اعلام کردند که فعلا اوضاع به گونه ای نیست که شرایط فوق برای پرستاران مهیا شود و با اکثریت قاطع با این طرح موافقت کردند

نکته جالب اینجاست که از میان 5 مصوبه دیگر مجلس که در همان روز (6 تیر 1386) با آرای 130 تا 135 رای به تصویب رسید ،طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری با 194 رای به تصویب رسید!!

 

 

از آنجایی که شرح وظایف پرستاری از سال 79 بازنگری نشده بود اگر قانون تعرفه گذاری با همان شرح وظایف قبلی پرستاران اجرا می شد ارزش واقعی خود را از دست می داد و به ضرر پرستاران تمام می شد ؛ نظام پرستاری با همکاری صاحبنظران و مدیران پرستاری و وزارت بهداشت و دانشگاههاي علوم پزشکی و مراکز درمانی ،شرح وظایف پرستاری را در 3 سطح عمومی و تخصصی و مدیریتی با رویکرد پیشگیری و درمان و توانبخشی تعریف کرد و پس از مدتی ابلاغ شد .

 

در این ابلاغیه ،خدمات جدیدی که پرستاران به عنوان کمک انجام می دادند و به آنان تعرفه ای تعلق نمی گرفت ،جزو شرح وظایف آنان قرار گرفت.

حال بعد از 8 سال تصویب این قانون و در دستور کار قرارگرفتن در وزارت 4 وزیر بهداشت و ادعای هر از چندگاهی اجرای آزمایشی این طرح در طی سالهای اخیر،حرف اول ،آخر گفته شد!!!

 

حال ما به عنوان پرستاران بالین با توجه به اینکه وزارت بهداشت در ارایه الگو نمونه است از وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه تقاضا داریم که با اجرایی شدن این طرح الگوی جدیدی را به کشورهای جهان ارائه کند !!

 

در هیچ کجای دنیا در مراکز درمانی به بیمار به چشم یک کالا نگاه نمی شود . در هیچ کشوری به جز ایران ،پزشکان فقط به عنوان اعضای اصلی تیم پزشکی و تولید درآمد دیده نمی شوند و جالبتر اینکه که در هیچ کجای دنیا 60 درصد از درآمد حاصل از درمان در مراکز دولتی آنهم با امکانات دولتی به 7 درصد اقلیت پزشکان و حدود 27 درصد دیگر به 93 درصد کارکنان داده نمی شود .

 

در هیچ کجای دنیا ،بیمار مجبور نیست که بعد از ویزیت اول ،جهت رویت آزمایش ها و پروسیجرهای درخواستی پزشکان ،حق ویزیت مجدد بدهد. در هیچ کجای دنیا به بهانه از بین رفتن زیرمیزی، تعرفه های پزشکی حداقل 2.5 برابر نمی شود!!

 

در هیچ کجای دنیا اختلاف پرداختی بین پرستار و پزشک فاحش نیست!!

پس در اینکه وزارت بهداشت در امر ارائه الگو در دنیا سرآمد است شکی نیست . اما سخن دیگر:جناب میدی ،ما پرستاران در بخش خصوصی و دولتی تمایلی به اجرای قانون تعرفه گذاری نداریم . ما فقط خواستار پیاده شدن استانداردهای جهانی ، بهبود معیشت و هویت حرفه ای و شان و مقام پرستاری هستیم .

 

گفتنیست میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی بیمه چندی قبل گفته بود منتظر ارائه مستندات علمی سازمان نظام پرستاری مبنی بر تجربیات جهانی در خصوص اجرای تعرفه های خدمات پرستاری هستیم و اگر سازمان نظام پرستاری معتقد است این حرکت علمی است باید این مستندات را برای شورای عالی بیمه ارسال کند. در صورتی که این مستندات به ما ارائه شود ما نیز بر این اساس تعرفه های پرستاری را اجرا می کنیم.

 

 

سلامت نیوز: پاسخ یک پرستار به دبیر شورای عالی بیمه:چرا حرف اول را آخر گفتید؟



تعداد بازدید از این مطلب: 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود