واکنش جامعه پرستاری به اخراج منتقدان طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 178
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 280
بازدید ماه : 276
بازدید سال : 3010
بازدید کلی : 13632

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 178
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 280
بازدید ماه : 276
بازدید کل : 13632
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : جمعه 30 مرداد 1395
نظرات

 

http://nasimonline.ir/detail/News/1021006/160

 

واکنش جامعه پرستاری به اخراج منتقدان طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد / نظام پرستاری مشهد در واکنش به اخراج چهار پرستار در بیمارستان امیراعلم از جمله دو نماینده منتخب نظام پرستاری تهران بیانیه‌ای صادر کرد؛ طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، آرامش را از محیط‌‌های درمانی سلب کرده است

 

به گزارش «نسیم»، در بیانیه سازمان نظام پرستاری مشهد آمده است: جامعه پرستاری کشور امروز در حالی با ناباوری شاهد صدور حکم اخراج چهارنفر از همکاران پرتلاش خود از جمله دو نفر از نمایندگان منتخب نظام پرستاری تهران در بیمارستان امیراعلم بود که آنها به اجرای دستورالعملی وزارتی اعتراض داشتند که بطور غیر قانونی جایگزین قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری (مصوب مجلس شورای اسلامی)، قانون ارتقای بهره وری (مصوب مجلس شورای اسلامی) و قانون مشاغل سخت و زیان آور (مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام) شده است.

در حالیکه جامعه سخت کوش پرستاری با همه ی کمبودها و بی توجهی ها، حداکثر توان خود را برای انجام مسوولیتهای خطیر خود در مراقبت از بیماران و دردمندان بکار بسته است، صدور دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد و اصرار بر اجرای آن با وجود اشکالات ساختاری و اجرایی فراوان، که مورد اعتراض پرستاران سراسر کشور و نیز برخی دیگر از اقشار نظام سلامت قرار گرفته، آرامش را از محیطهای درمانی سلب کرده و التهاب را جایگزین نموده است.

در این شرایط پرستاران و نمایندگان منتخب آنها بنا به مسوولیتهای قانونی شان، نظرات خود را بطور مکرر به مسوولین ذیربط منتقل کرده که غالبا با بی توجهی مواجه شده و این زمینه ساز بروز اعتراضات خودجوش در بیمارستانها گردیده است. در حالیکه جامعه پرستاری در انتظار بازخواست از عواملی بود که با ارائه دستورالعملهای تبعیض آمیز و اجرای بدتر آن، بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت و نقش درجه اول خدمات پرستاری در نظام سلامت، موجبات التهاب در محیطهای درمانی را فراهم ساخته بودند، با تعجب شاهد جابجایی متهم و مدعی شدند.

با توجه به اینکه همکاران پرستار مستندات خود را در مورد ابطال اتهامات، علاوه بر مراجع رسیدگی کننده، برای اطلاع اذهان عمومی نیز منتشر کرده اند و از سوی مقابل دلایلی برای این حکم سنگین منتشر نشده است، از مراجع بالاتر مصرانه می خواهیم به این موضوع که اذهان جامعه بزرگ پرستاری کشور را مشوش کرده، بی طرفانه رسیدگی فوری کنند تا موجبات حفظ آرامش در شرایط مهم و خطیر کشور فراهم شود. در این بین سکوت سازمان نظام پرستاری که وظیفه حمایت قانونی از پرستاری و پرستار را بر عهده دارد، موجب تعجب است و هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد بر مبنای بند 2 و 3 اهداف قانون نظام پرستاری، ضمن حمایت و تاکید بر انجام وظایف قانونی نمایندگان پرستاران، با هم اندیشی جامعه پرستاری، بزرگان و صاحبنظران خود، در مورد راه های مواجهه با تهدیدهای اینچنینی در انجام مسوولیتهای قانونی تصمیم گیری خواهد کرد. امید است با احقاق حقوق حقه این عزیزان شاهد حضور مجددشان در عرصه خدمت به مردم عزیز کشور باشیم.

کلید ‫واژه‌های مطلب:طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد|نظام پرستاری|بهداشت و درمان|

دیدگاه ها 

نام و نام خانوادگی : 

پست الکترونیک : 

نظر شما :    

 

خبرگزاری نسیم, نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.

لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.

با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.

لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:

 = 2 + 4 

نظرات ارسال شده تعداد کل نظرات تایید شده: 29 نظرات در دست تایید: 20 نظرات تایید نشده: 5

۱۵:۳۵ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ آززو

7 0 پاسخ به این نظر

آیا ما پرستاران خواستی غیر از اجرای قانون داریم. کجاست عدالت علی(ع)؟ ما در مقابل این بی عدالتی از مولای عصرمان، رهبر گرانقدرمان مدد میخواهیم و از تمامی مطبوعات تقاضا داریم با به جا آوردن مسئولیت خود صدای ما را به گوش رهبر فرزانه برسانند.

۱۵:۰۵ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ سیما شرفی

8 0 پاسخ به این نظر

با سلام اخراج همکاران ما به ناحق برابر است با خراج انسانیت از سیستم درمانی.

۱۴:۳۲ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ علي پرستار

9 0 پاسخ به این نظر

جاي متهم و مدعي عوض شده. مسئولين با بي عدالتي در پرداختها همه چيز را برهم زده اند. رييس بيمارستان بايد جوابگو باشد و همه مسؤليتهاي انرا بايد به عهده بگير. ما قاطعانه از دوستانمان حمايت ميكنيم.

۱۴:۱۰ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ اسماعيل زاده

7 0 پاسخ به این نظر

رعايت احترام متقابل و احترام به قانون تنها راه حل مشکلات پيش روي پرستاران است.

۱۴:۰۴ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ امیرحسین

6 0 پاسخ به این نظر

هر روز بدتر از روز قبل، اعمال فشار و حق کشی، زدن برچسب های مختلف و عدم انتقادپذیری، این است وزارت پزشکانی که جامعه عظیم و فهیم پرستاری ایران را بر سلطه خود محکوم میکند.

۱۴:۰۳ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ حکیمه

6 0 پاسخ به این نظر

به عنوان فردی از جامعه پرستاری، خواستار لغو حکم ناعادلانه همکاران امیر اعلم خود هستم.

۱۳:۵۴ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ محمد

6 0 پاسخ به این نظر

"شاگرد اول" دولت "تدبیر و امید" جناب دکتر هاشمی وزیر محترم پزشکان، با این حرکت "بی تدبیر" خود، ما را کلا از خود" ناامید" کردید.

۱۳:۴۹ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ معصومه پرآور

8 0 پاسخ به این نظر

لطفا در رای برادران چراغی، قاسمی زرنوشه، سلیمانی، پوریانی تجدید نظر بفرمایید و رای صادره را ملغی اعلام دارید. جامعه پرستاری خواستار تجدید نظر در رای صادره می باشد.

۱۳:۴۹ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ محمد

6 0 پاسخ به این نظر

انتظار عدالت و قانون از قانونگریزان و کسانیکه بانی رواج بی عدالتی هستند خیالی باطل است! حرف همکارانمان هم جز این (اجرای قانون و عدالت) نبود! کسانی که بر طبل بی عدالتی و قانون گریزی میکوبن تحمل شنیدن صدای حق را ندارند و با منادیان عدالت بدترین برخورد ها را میکنند. آنها هم فدائیان راه عدالت در جنبش عدالتخواهی پرستاران در سیستم سراسر ظلم و تبعیض و بیعدالتی وزارت بهداشت هستند! ما پرستاران این حرکت وزارت بهداشت را محکوم میکنیم و حمایت همه جانبه خود را از همکاران بیمارستان امیراعلم اعلام میکنیم و خواهان رفع حکم اخراج این عزیزان هستیم!

۱۳:۴۷ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ rd

6 0 پاسخ به این نظر

سلام. همه پرستاران به این طرح معترض هستن. شما با تعلیق همکارانمون راه رو برای گفتگو و تعامل میبندین اعتراض کوچکترین حقی است که هر انسانی دارد. ما از همکارانمون همه جانبه حمایت میکنیم.

۱۳:۲۹ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ پرستار

7 1 پاسخ به این نظر

متاسفم اقای وزیر متاسفم اقای میرزابیگی نمیدانستم که شما برای رسیدن به اهدافتون پا روی انسانیت هم میگذارید.

۱۳:۰۵ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ فرزانه پرستار

11 0 پاسخ به این نظر

ما پرستاران در مقابل ظلم و بی عدالتی سکوت نمیکنیم !!!!

۱۳:۰۴ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ جواد

10 0 پاسخ به این نظر

این هم از وزیر پر تلاش!! بعد از کلی طرح های غیر کارشناسانه، حالا به افرادی که به این طرح ها انتقاد داشتن بر خورد رادیکال و تند میشه.

۱۲:۵۰ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ پرستار

13 0 پاسخ به این نظر

مسئولین وزارت بهداشت با این اقدامات نسنجیده، جو جامعه پرالتهاب پرستاری را متشنج تر می کنند. ایجاد چنین جو خفقانی که به هیچ کس حق اعتراض ندهد ؟؟؟؟؟ آنهم اعتراض به طرحی که اشکالات اساسی آن بر همه روشن و واضح است. طرحی که حتی خود وزارتخانه با همه لجاجت هایش به جهت کاستی ها و نقص هایی که داشت، در اجرای آن به بن بست خورد و اجرایش را اختیاری کرد.

۱۲:۴۸ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ حامد پرستار

12 0 پاسخ به این نظر

واقعا متاسف شدم. وزیر محترم اینگونه انتقاد را پذیرا هستید؟؟؟!!

۱۲:۳۱ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ علیرضا پرستار

13 0 پاسخ به این نظر

نمیدونم دیگه چی بگم . یعنی یک مسئول نیست به حرف پرستارا گوش بده نیست؟ فعلا که همه دارن به به چه چه میزنن برای طرح تحول سلامت. کل دنیا بر این معتقد هستند نقش یه پرستار خوب مساوی پزشک خوبه و پزشک و پرستار ستون اصلی نظام سلامت هستند . حالا این سوال مطرح میشه اگر پرستارانی که شصت و پنج درصد جامعه نظام سلامت رو تشکیل میدن ناراضی باشن آیا تحولی ایجاد میشه؟

۱۲:۲۸ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ رها

12 0 پاسخ به این نظر

واقعا متاسفم برای جامعه ای که در آن صحبت کردن در رابطه با حق و حقوق این نتیجه را دارد.

۱۲:۲۴ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

13 0 پاسخ به این نظر

مایه تاسف برای کسانی است که از روز اول بنا را بد تبعیض و بی عدالتی گذاشتند و با معترضان که بر حق قانونی خود تاکید داشتند چنین رفتار زشت و ناپسندی را در پیش گرفتند. هزاران نفر از قشر ستم دیده پرستاری از سراسر کشور به سیاست های وزارت فعلی معترضند و روزی تمام حقایق برملا خواهد شد..... یا حق

۱۲:۱۸ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ امیر

13 0 پاسخ به این نظر

سلام آقایان با این کار نارضایتی جامعه پرستاری را تشدید خواهند کرد.

۱۲:۱۸ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ رحمانی

15 1 پاسخ به این نظر

برخورد حذفی با منتقدین، تبعیض در سیستم سلامت کشور در دولتی که شعار انتقاد پذیری را سر لوحه سیاست خود معرفی می کند هیچ توجیهی ندارد.

۱۲:۰۲ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ دهسنگی

12 0 پاسخ به این نظر

با سلام با این عمل وزارت بهداشت و اخراج همکاران ما، زمینه نارضایتی بیشتر پرستاران را رقم میزند.

۱۱:۵۳ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ بهناز مهاجران

10 0 پاسخ به این نظر

سلام به همه همکاران عزیز جامعه پرستاری اول اینکه خیلی خیلی متاسف شدم برای همکاران ارجمندی که مورد بی لطفی قرار گرفتند. ایا اعتراض و مخالفت با طرحی ک هنوز اشکالات جدی دارد و ناقص میباشد انقدر در نظر مسئولین سخت و جبران ناپذیر بوده ک ایشان اقدام به اخراج پرستاران نمودند؟ هر انسان بالغی که با چشمان باز و منطق انسانی به این موضوع خطیر نگاه کند بیگناهی دو پرستار دلسوز را میبیند. مگر نه این است که مخالفت ایشان در جهت این بوده که همکاران سخت کوش پرستاری با توجه بسختی شرایط کاری امروز، به حقشان رسیدگی شود؟ پرستاران ایا حرفی اضافه تر از گلیمشان گفته اند؟؟ بنده از مسوولین محترم خواهشمندم در حکم خود بازبینی نمایند و انصاف بیشتری نشان دهند. باتشکر

۱۱:۴۱ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ مینو درخشانی

13 0 پاسخ به این نظر

من به عنوان پرستار نسبت به این حکم ظالمانه و مستبدانه معترض هستم و خواستار رسیدگی رییس دولت تدبیر و امید به خواسته پرستاران میباشم.

۱۱:۳۲ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ میثم کاظمی

12 0 پاسخ به این نظر

سلام. این چهار عزیز نمایندگان کل جامعه پرستاران هستند، اگر عدالتخواهی در عرصه پرستاری جرم است باید همه پرستاران را اخراج کنند. در نظر هر شخص بی طرفی اعتراض به اجرایی نشدن حق قانونی و مصوب افراد، امری دور از انتظار نیست. همه پرستاران خواهان لغو حکم صادره هستند.

۱۰:۵۷ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ محمدی پرستار

9 0 پاسخ به این نظر

سالها با وجود بی عدالتی در سیستم درمان در سکوت و با صبر خدمت کردیم. هرچه توانستید اقایون پزشک از ما و از امکانات دولتی سود بردید. حالا که از نظام سرمایه داریه شما شکایت میکنیم اینگونه ما را اخراج میکنید؟ از خدا نمیترسید پول اینقدر چشمان شما را کور کرده که واقعیات را نمیبینید.

۱۰:۵۲ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ هستی فیضی

9 0 پاسخ به این نظر

باسلام و تشکر از پیگیری و رسیدگی شما. چرا مسئولین از واقعیات هراس داشته و پذیرای مصوبات نبوده و با انتقاد به صورت منطقی، فقط در پی اخراج و حذف عوامل و عزیزان زحمتکش هستند؟ تقاضا داریم به جای موضع گیری، و اجرای قوانین غیراصولی، اصول و قوانین مصوب و وزارتی را اجرا کرده و از نزدیک شاهد سختی کار و مشکلات فراوان جامعه پرستاری و با لین باشند. مستدام باشید و پایدار.

۱۰:۵۰ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ پرستار دلسوز

13 0 پاسخ به این نظر

آقای وزیر ! ما آرام و بی صدا گفتیم قانونی که مجلس ما تصویب کرد را چرا اجرا نمیکنید ! همین مجلسی که به شما رای اعتماد داد !!! همین مجلسی که گفت شما اجازه کار دارید ! اگر آن قانون هشت سال مانده بر زمین استحقاق اجرا شدن ندارد ما را در استحقاق دیگر قانونهایش به شک نندازید !

۱۰:۴۵ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ جواد

11 0 پاسخ به این نظر

متاسفم واقعا با خودم فکر میکنم این چه وزارت خانه ای است؟ زور، تهدید، حذف مخالفان موفق باشی آقای وزیر!!!!

۱۰:۳۰ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ نسرین

11 0 پاسخ به این نظر

این اقدام وزارت بهداشت نمونه بارزی از اعمال دموکراسی!!!! است، خسته نباشی آقای هاشمی.

 

 



تعداد بازدید از این مطلب: 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود