پرستاری کشور هرگز زیر بار زور گویی، قلدر مابی و سیاست های حاکم بر وزرات بهداشت نخواهد رفت

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 168
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 270
بازدید ماه : 266
بازدید سال : 3000
بازدید کلی : 13622

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 168
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 270
بازدید ماه : 266
بازدید کل : 13622
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 29 دی 1396
نظرات
فعال صنفی جامعه پرستاری عنوان کرد: 
 
پرستاری امروز می فهمد و براحتی  اجازه نخواهد داد که مثل گذشته از ثمره ی کارش دیگران میلیاردر شوند. سیستم پزشک سالار حاکم بر وزرات بهداشت درحال فرو پاشی است و این حاصل بیداری پرستاری است و مسئولین وزرات بهداشت وظیفه دارند که به پرستاری کشور پاسخگو باشند.
 

 

محمد شریفی مقدم در گفتگوی مجازی با فعالین صنفی کشور اظهار داشت: جامعه پرستاری کشور در التهاب ناشی از عدم  تحقق مطالبات پرستاری ، تحت فشار ناشی از کار طاقت فرسا، اختلال در وضعیت زندگی ناشی از تاخیرها و پرداخت های موقت یک ساله آن هم بابت اضافه کاری اجباری با رقم بسیار ناچیز به سر می برد.

وی یادآور شد: جامعه پرستاری تحت فشار کار بی امان وتحت ظلم ناشی از بی عدالتی حاکم بر وزرات بهداشت است و نمایندگان پرستاران در شورای عالی وسازمان نظام پرستاری کشور به شدت پیگیرمطالبات جامعه پرستاری از طریق مذاکرات هستند.

این فعال صنفی پرستار خاطر نشان شد: پرستار در معرض تهدیدات ناشی از شغل  و خطر ابتلا به بیمار های پر خطر همانند ایدز ، هپاتیت  و سایر بیماریهای عفونی و تنفسی... قرار دارد و فشارهای بی امان وعدم تحقق مطالبات جامعه پرستاری کشور را در آستانه اعتراضی بزرگ قرار داده است.

وی با اشاره به این که مشکلات پرستاری کاملا صنفی است وکسانی که در مقابل پرستاری هستند از این ابزار استفاده می کنند گفت:  وزیر بهداشت به خواسته های جامعه 300 هزار نفری پرستاری کشور که بیشترین بار نظام سلامت کشور را بدوش می کشد، توجه نمی کند و نقل می کنند تا بعد از دهه فجر وقت ایشان پراست ولی در مراسم تدفین شرکت می کند ، بیماران رامعاینه می کند ، فشار خون سالمندی را چک می کند ویا در روستایی بیماری را معاینه ومرتبا در مسیر قم است.با سیاست های پوپولیستی  مشخص نیست چه اهدافی را دنبال می کند؟

شریفی مقدم تصریح کرد: وزیر بهداشت پاسخگویی  به جامعه بزرگ پرستاری را وظیفه  خود نمی داند وفقط خدمت به گروهی خاص را وظیفه خود می داند البته می توان گفت که حق دارد زیرا خود نیزذینفع است ویا اینکه گروه خاص را از جنس خود می داند و قشر پرستار برای  وی اهمیتی ندارد و قصد تحقیر پرستاری را دارد اما هر هدفی را می خواهد دنبال کند چاره ای ندارد جز اینکه پرستاری را همراه داشته باشد.

وی افزود: پرستاری کشور هرگز زیر بار زور گویی، قلدر مابی و سیاست های  این چنینی حاکم بر وزرات بهداشت نخواهد رفت ، جامعه پرستاری امروز کاملا هوشیار و بیدار و اگاه است.

شریفی مقدم بیان کرد: پرستاری امروز می فهمد و براحتی  اجازه نخواهد داد که مثل گذشته از ثمره ی کارش دیگران میلیاردر شوند. سیستم پزشک سالار حاکم بر وزرات بهداشت درحال فرو پاشی است و این حاصل بیداری پرستاری است و مسئولین وزرات بهداشت وظیفه دارند که به پرستاری کشور پاسخگو باشند.

وی خاطر نشان شد: وزارت بهداشت چاره ای جز این که پرستاری را باور کنند ندارد، عدم پاسخگویی، کم توجهی به خواسته به حق پرستاری در 3 سال گذشته  باعث نارضایتی گسترده گروهای پرستاری شده  است ، استمرار این نارضایتی  و بسته شدن گوش مسئولین وزرات بهداشت نجواها را تبدیل به فریاد کرده است و هر چه نمایندگان پرستاری وفعالین صنفی در خواست کردند ، تذکر دادند  و هشدار دادند گوش شنوایی در وزرات وجود نداشته است .

شریفی مقدم با بیان این که خوشبختانه پرستاری در دو سال گذشته نشان داد که می تواند در بسیاری از معادلات  موثر باشد، افزود:  درهفته پیش دو مصوبه برای پرستاری در مجلس شورای اسلامی  تصویب شد که در مصوبه اول که در خصوص پرستاری در منزل بود،  دولت مخالف این مصوبه بود و کمسیون بی طرف اما خوشبختانه  تصویب شد البته از نقش دکتر عابدی  که بسیار محوری بود و فضای مجلس کاملا پذیرای پرستاری بود باید تشکر کرد و این نشان از آن دارد که پرستاری کشور نقش خود را به خوبی ایفا نموده است ونمایندگان مجلس نسبت به مسایل پرستاری حساس شده اند وقطعا پرستاری کشور قدر دان اشخاص، نهادها، سیستم ها ودستگاهایی است که قدمی برای پرستاری بر می دارند ودر اینجا از تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به قید اجرای قانون تعرفه گذاری رأی دادند،  تشکر می نماید.آیا پرستاری چاره ای جز تند کردن اعتراضات دارد؟

وی در پایان خاطر نشان شد: فعالین صنفی که حقیقتا سرمایه های پرستاری کشورهستند ونقش بسیار تاثیر گذاری در روند تحولات پرستاری دارند ، قطعا می توانند با انسجام ، وحدت وهم دلی ایجاد شده، پرستاری را به جایگاه واقعی اش همچون گذشته نزدیک نمایند .



تعداد بازدید از این مطلب: 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود