گسترش خدمات پرستاری در منزل گامی موثر در رفع کمبود تخت بیمارستانی و پرستار

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 29
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 131
بازدید ماه : 127
بازدید سال : 2861
بازدید کلی : 13483

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 131
بازدید ماه : 127
بازدید کل : 13483
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : جمعه 24 دی 1396
نظرات

حیدرعلی عابدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، از تصویب بند ( ه ) ماده 89 لایحه برنامه ششم توسعه درباره توسعه مراقبت های پرستاری در منزل ابراز خرسندی کرد و گفت: این پیشنهاد با رای بالای نمایندگان به تصویب رسید و نمایندگان دولت را مکلف به اجرای آن کردند زیرا توسعه مراقبت های پرستاری در سطح جامعه و منزل امری لازم است که با پیرشدن جمعیت و افزایش بیماری های مزمن باید به آن توجه کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه گسترش خدمات پرستاری در منزل و جامعه در جهت رفع کمبود تخت بیمارستانی، پرستار و تامین نیازهای درمانی افراد جامعه می تواند موثر واقع شود، ادامه داد: همچنین با تحقق این موضوع از تحمیل بار اضافی بیمار بر دوش بیمارستان ها کاسته می شود.

عابدی با یادآوری اینکه مراقبت در منزل یکی از نیازهای اساسی جامعه است که به دلیل عدم وجود یک سیستم منظم مراقبت در منزل نسبت به آن غفلت شده است، تصریح کرد: متاسفانه برخی خانواده ها به دلیل عدم وجود یک سیستم منظم مراقبت در منزل، سالمندان خود را به اجبار به خانه سالمندان می فرستند زیرا هیچ گونه برنامه حمایتی برای چنین خانواده هایی پیش بینی نشده اما با تصویب بند ( ه ) ماده 89 که درباره توسعه مراقبت های پرستاری در منزل است افراد می توانند با خیال راحت از سالمندان خود در منزل نگهداری کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه بیمارانی که دچار زندگی نباتی شده اند و بیماران آلزایمری به صورت جدی نیاز به مراقبت های ویژه در منزل دارند، تصریح کرد: بیماران سرطانی به ویژه در بحث شیمی درمانی، بیمارانی که دچار بی حرکتی شده اند مانند بیماران سکته مغزی، بیمارانی که به عللی دچار شکستگی یکی از اعضا شده اند و ... بیماران نیازمندی هستند که نیاز به مراقبت در منزل داشته و متاسفانه تا امروز به نیازهای آنها پاسخ داده نشده که با توسعه مراقبت های پرستاری و همچنین طراحی سیستم مراقبتی منظم و حمایتی در منزل و جامعه مشکلات آنها مرتفع می‌شود.

وی یادآور شد: استفاده از ظرفیت پرستاران درمنازل برای ارتقای سطح سلامت جامعه و همچنین صرفه جویی در منابع حوزه سلامت باید با جدیت دنبال و اجرایی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه بخشی از خدمات پرستاری در منزل توسط افراد فاقد صلاحیت انجام می شود که ممکن است علاوه بر به خطر افتادن سلامت افراد، امنیت خانواده  در معرض تهدید قرار گیرد، تصریح کرد: با اجرا و تحقق توسعه مراقبت های پرستاری در منزل و جامعه این مراقبت ها سازماندهی شده و آسیبی متوجه بیماران نمی شود.

 

برخی از پرستاران رغبت و تمایلی به کار در بیمارستان ها ومراکز درمانی ندارند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی،  با یادآوری اینکه برخی از پرستاران رغبت و تمایلی به کار در بیمارستان ها ومراکز درمانی ندارند، گفت: ما همانند کشورهای پیشرفته به ارتقای سیستم خدمات درمانی و بهداشتی در جامعه در منزل نیاز داریم و پرستاران بهترین گزینه هایی  بوده که این کار را به نحو احسن انجام داده و صلاحیت های لازم را دارا هستند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری با یادآوری موضوع انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت، با یادآوری اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوبه مجلس بوده و از مطالبات جدی قشر پرستاری است، ادامه داد: اگر این انتقال صورت گیرد وزارت بهداشت دیگر بهانه ای برای عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری نخواهد داشت./



تعداد بازدید از این مطلب: 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود