نوربخش: با ادغام بخش درمان نمی توان همه مشکلات را رفع کرد

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 20
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 122
بازدید ماه : 118
بازدید سال : 2852
بازدید کلی : 13474

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 122
بازدید ماه : 118
بازدید کل : 13474
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : سه شنبه 14 دی 1396
نظرات

به گزارش خبرنگاراجتماعی ایرنا، سیدتقی نوربخش روز دوشنبه درنشست خبری اظهارکرد: محل رفع مشکلات مربوط به موضوع ادغام بخش درمان در برنامه ششم توسعه است و مجلس شورای إسلامی باید نظر نهایی خود را اعلام کند.
وی با اشاره به اینکه فردا ماده 86 برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود، افزود: تصورمی شود با ادغام می توان همه مشکلات نظام سلامت را حل کرد اما با ادغام و تفکیک نمی توان همه چالش ها را ساماندهی کرد.
نوربخش با اشاره به برنامه ششم توسعه و ظرفیت آن برای ساماندهی نظام سلامت گفت: چندی پیش عدم تغییرات ساختاری در کمیسیون تلفیق مجلس شورای إسلامی تصویب شد و به صحن علنی مجلس نرفت و اطمینان دارم نمایندگان مجلس در خصوص ادغام نکردن بخش درمان عنایت ویژه را خواهند داشت و به نظر کارشناسی دولت و کمیسیون تلفیق اعتماد خواهند کرد. 
وی ادامه داد: به نتیجه نرسیدن10سال بررسی درباره تفکیک نشدن بخش درمان سازمان حاکی از کفایت بحث در این باره است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به پوشش ریسک های بلند مدت وکوتاه مدت بیمه شدگان ازسوی تامین اجتماعی گفت: تابلوی سازمان تامین اجتماعی، بخش درمان و پوشش ریسک های کوتاه مدت است و تصمیم درباره جداسازی، آسیب های جدی به ماموریت های سازمان و تامین منابع خواهد زد. 
نوربخش ادامه داد: درمدت40 سال گذشته بارها ادغام ها و انفکاک ها انجام شده اما هیچ گاه نتوانسته مشکلات را رفع کند.
وی با تاکید براینکه تمامیت اجزای یک سازمان تامین اجتماعی اصل اول  و انفکاک تولید کننده و خریدار خدمت اصل دوم برای دوام سازمان است گفت: اینگونه تفکیک ها راهگشای مشکلات حوزه سلامت نیست. 
وی خاطرنشان کرد: رسالت ساختاری ما این است و اقدام قابل ملاحظه ای درکنترل مصارف در حوزه سلامت مشاهده نکردیم اما خودمان اقداماتی انجام دادیم. به عنوان مثال هورمون رشد از پرمصرف ترین داروهاست و در گذشته 70 میلیارد تومان در سال هزینه داشته که از پنج ماه پیش 41 درصد این هزینه ها با تدوین راهنمای درمانی و کنترل ها کاهش یافت.
نوربخش با بیان اینکه امیدوارم فردا مجلس در روند بررسی ماده 86 برنامه ششم توسعه به نظر دولت در تقدیم لایحه و نظر کمیسیون تلفیق عنایت داشته باشد افزود: به نظر می رسد اینگونه تغییرات ساختاری دستاوردهای انقلاب در عملیاتی کردن نظام جامع رفاه را تحت الشعاع قرار دهد.
وی ادامه داد: در دولت مباحث لازم انجام شده و نظر دولت کاملا در این باره مشخص است و در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز بحث ادغام رای نیاورده است و امیدواریم مجلس فردا در صحن نیز به این موضوع عناوین ویژه داشته باشد چرا که سازمان متعلق به بیمه شدگان و مستمری بگیران است. 
«سازمان تأمین اجتماعی به عنوان دگنین تولید کننده درمان و اصلی ترین خریدار خدمات جهت رفاه مردم و کمک به طرح تحول سلامت حداکثر تلاش خود را انجام داده است».
تامین اجتماعی دومین تولیدکننده درمان جهت رفاه مردم و کمک به طرح تحول سلامت حداکثر تلاش خود را انجام می دهد
نوربخش اضافه کرد: ما از سهم درمان در سال ٩٣ حدود ٤٠٠ میلیارد تومان، در سال ٩٤ نیز یک هزار و ٤٠٠ میلیارد تومان و در سال جاری پیش بینی می کنیم سه هزار میلیارد تومان هزینه شود.
وی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی برای طرح تحول سلامت نیز پنج هزار میلیارد تومان در طول این سه سال هزینه کرده است. 
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تکلیف برنامه پنجم این بود که در جهت تزریق منابع در حوزه سلامت در جهت انضباط مالی و حرفه ای و در کنترل هزینه ها نیز اقدام مناسبی صورت گیرد که سطح بندی خدمات و تدوین راهنمای درمان جزو تکالیف قانونی بود و انتظار می رفت این موارد انجام شود. 
نوربخش با اشاره به کنترل پرداخت های نامتعارف و انضباط مالی از سوی وزارت بهداشت گفت: این اقدام خوب و بزرگی بود اما در همه بخش ها اقدامات و حمایت لازم انجام نشده است.
وی افزود: سطح خدمات درمانی، هزینه هایی را در همه کشورهای دنیا در بردارد و ایجاب می کند منابع را با توجه به مصارف شکل داد و کشور و نظام سلامت باید با توجه به مصارف، منابعش را شکل دهد. 
نوربخش ادامه داد: اما متاسفانه در برخی موارد به علت هزینه های نادرست، پرداختی به جامعه پزشکی تحت الشعاع هزینه ها قرار می گیرد.



تعداد بازدید از این مطلب: 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود