یادداشت میهمان: منافع کارگران شاغل و بازنشسته در گرو تصمیم مجلس

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 81
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 183
بازدید ماه : 179
بازدید سال : 2913
بازدید کلی : 13535

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 81
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 183
بازدید ماه : 179
بازدید کل : 13535
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 11 دی 1396
نظرات

خبرگزاری فارسگروه شهری: با طرح ادغام بیمه های درمانی در یکدیگر توسط عالیترین مقام های کشور و بویژه مسئوولان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، موجی از نگرانی و  اضطراب در میان میلیون ها بیمه شده و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی شکل گرفته است.نگرانی  و اضطرابی که می تواندچالش های بسیار جدی و بنیادین برای  بزرگترین سازمان بیمه ای کشور رقم زند. البته این نگرانی و اضطراب،ریشه تاریخی داشته و دارد و بسیاری از کارگران،بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان در حافظه ماندگار خود،خاطره خوبی از واگذاری برخی از بیمارستان ها و مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در سال های گذشته را ثبت و ضبط نکرده اند.

بی شک مهمترین کالا و تحفه سازمان تامین اجتماعی در ویترین متنوع خدمات خود، موضوع تولید و ارائه خدمات درمانی، پزشکی در سبد درمان مستقیم است.

گرچه خدمات این سازمان، محدود و منحصر به تولید و ارائه موضوع درمان نبوده و نیست، اما بار روانی و اقتصادی بسیار مهم و جدی در این راستا داشته و دارد که در این یادداشت به آن می پردازیم.

این سازمان میلیون ها مخاطب در سراسر کشور به خود اختصاص داده است و شاید از همین روست که به بزرگترین و استراتژیک ترین سازمان بیمه ای در این سرزمین کهن بدل گشته است.

سازمانی که مهمترین بخش سرمایه هایش، مرهون بیمه پردازی میلیون ها کارگر زحمتکش است. این سازمان با ساز و کارهای مختلف بیمه ای که متاثر از داد و ستدهای اقتصادی است،تاکنون توانسته با سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، از گردش این سرمایه های اندک که به صورت دریافت حق بیمه از مردم و بیمه گذاران دریافت کرده و می‌کند، با مشارکت در امور اقتصادی به خودکفایی و رونق اقتصادی برسد و از محل سودآوری همین سرمایه های به ظاهر ناچیز، در بخش های مختلف بتواند ارائه کننده خدمات متنوع در بخش های بیمه ای و درمانی باشد. اما این تنها یک روی سکه است و شاید جزء بخش های مغفول در میان اذهان جامعه نیز باشد.

خواسته یا ناخواسته،بسیاری از مخاطبان میلیونی سازمان تامین اجتماعی، این سازمان بزرگ بیمه ای را با مولفه درمان و ارائه خدمات پزشکی به خود می شناسند و به نظر نیز می رسد که حذف مقوله درمان از ویترین این سازمان،تامین اجتماعی را نه در آینده دور که در شرایط کنونی، دچار مخاطرات و چالش های عدیده و سهمگینی نماید.

با توجه به شرایط سخت اقتصادی در میان آحاد آسیب پذیر جامعه، این امکان که خیل بسیاری از کارگران، بیمه شدگان و
مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی بتوانند به طور آزاد هزینه های درمانی و پزشکی خود و افراد خانواده های شان را تهیه و پرداخت کنند در عمل وجود نداشته و ندارد.

متاسفانه بی اعتنایی و نادیده گرفتن این مساله و ارائه بخشنامه های دستوری و غیر اصولی،جزء دلسرد کردن میلیون ها مخاطب این سازمان بیمه ای و تهی کردن منابع و درآمدهای آن که مهمترین تامین کننده منابع اش،حق بیمه های دریافتی از کارگران و بیمه شدگان هستند، منافع و فواید دیگری برای سازمان تامین اجتماعی و در نهایت مسئوولان عالی کشور در بر نخواهد داشت.

از سوی دیگر در حالی‌که مردم و بیمه شدگان را به مشارکت در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها فرا می خوانند،تاکنون نظرسنجی در خصوص جدایی بخش درمان از ویترین سازمان تامین اجتماعی صورت نگرفته است.

بنابراین پیشنهاد می شود تا نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با دقت نظر بیشتر در تصمیم گیری خطیر و استراتژیک خود، اجازه ندهند منافع میلیون‌ها بیمه شده و مستمری بگیر تامین اجتماعی،ناخواسته دستخوش مشکلات فراوانی شود.

مشکلاتی که نادیده و دستکم گرفتن آنها، دولت محترم  را در آینده نزدیک دچار صرف هزینه های مالی و معنوی حاشیه‌ای فراوان برای مرتفع ساختن این مشکلات می کند، اما این مهم می تواند براحتی و با درک و بینش بسیار بالایی که در میان نمایندگان خانه ملت از اوضاع اقتصادی کشور وجود داشته و دارد،موکلان میلیونی این نمایندگان را که از میان اقشار کم درآمد و یا بی درآمد هستند از فروپاشی اقتصادی و رویارویی با بحران های اجتماعی دور کند.

به نظر می رسداگر بخش درمانی سازمان های بیمه گر دیگر در سازمان تامین اجتماعی ادغام شود، در آینده ای نزدیک،این سازمان بزرگ بیمه ای با کمبود منابع مالی مواجه خواهد شد و بی شک این ادغام، بحران های اجتماعی و اقتصادی  بسیاری را برای سازمان تامین اجتماعی رقم خواهد زد.

بحرانی که بی شک بازندگان اصلی آن، میلیون ها کارگر بیمه شده و مستمری بگیر در جای جای این سرزمین پهن پیکر خواهند بود و بس.

***غلامحسین ستوده خو/مدیر کل تامین اجتماعی شرق تهران بزرگ



تعداد بازدید از این مطلب: 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود