ادبیات هاشمی دون شأن یک وزیر است/ مخوف‌ترین سیستم پرداخت در وزارت بهداشت

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 261
بازدید هفته : 365
بازدید ماه : 361
بازدید سال : 3095
بازدید کلی : 13717

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 261
بازدید هفته : 365
بازدید ماه : 361
بازدید کل : 13717
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 4 دی 1396
نظرات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری به نقل از فارس، محمد شریفی مقدم درخصوص جلسه سخنرانی وزیر در جمع اساتید بسیجی دانشگاه دانشگاه علوم پزشکی گفت: دکتر هاشمی آنچه که ندارد به خود نسبت می‌دهد و آنچه که متعلق به خودش است را به دیگران نسبت می‌دهد.

وی افزود: دکتر هاشمی خود را نقد پذیر می‌داند و اعلام می‌کند ما صبحت مخالفان را می‌پذیریم، در حالی که بنده در سال 93 نماینده صنفی پرستاران بودم و به دلیل نقدهایی که به وزارت بهداشت داشتم با دستور مستقیم و غیرمستقیم وزیر به اسلامشهر منتقل شدم.

دبیر کل خانه پرستار خاطر نشان شد: هاشمی، 11 هزار میلیارد معوقه بیمه‌ها را اعلام کرد، اما لازم است اوی با صراحت بگوید که چه مقدار از این مبلغ جزو حرفه‌ای است و چه مقدار از این مبلغ به پزشکان هیات علمی می‌رسد؛ همچنین لازم است توضیح دهد که چگونه تا چند ماه گذشته در وزارت بهداشت، علی‌رغم سر و صداهای زیاد، پرداخت چندصد میلیونی داشته اما در اینگونه جلسات مظلوم‌نمایی می‌کند و می‌گوید ما رفتیم یک نفر را دیدیدم که محتاج 50 هزار تومان بود.

وی گفت: صحبت‌های دکتر هاشمی فرافکنی است و می‌خواهد اینگونه افکار عمومی را جلب کند اما باید بداند، در این جلسه همه صاحب نظر و اندیشمند هستند و با صحبت‌های وی قانع نمی‌شوند. چیزی که هم اکنون در وزارت بهداشت حاکم نیست شفافیت و نقدپذیری است. ایشان درب وزارت بهداشت را 10 قفله کرده است.

شریفی مقدم تصریح کرد: اگر دکتر هاشمی از جبهه و جنگ می‌گوید وظیفه همه ما بوده است که در آن زمان در جبهه شرکت کنیم اما چیزی که مهمتر است اخلاق،‌رفتار و منش افراد در زمان حال است که باید بسیجی باشد. مهم این است که در حال حاضر خصوصیات بسیجی را داشته باشیم. باید نگاه کرد و دید آیا اکنون زندگی بسیجی حاکم است یا نه، آیا ساده‌زیستی وجود دارد یا خیر؛ استفاده کردن از فرصت جهادی آن زمان و اسم برد از نظام شایسته نیست. باید به دکتر هاشمی گفت شما که زندگی یک سرایدار را تشریح می‌کنید از زندگی خودتان نیز بگویید که چگونه است. 

وی افزود: اگر ایشان در این جلسه بودجه وزارتخانه‌ها را اعلام کند باید گفت طبق اعلام خودتان بودجه وزارت بهداشت چند برابر مخابرات، وزارت ورزش و بازرگانی است، اما دکتر هاشمی می‌آید و بودجه وزارت آموزش و پرورش را مثال می‌زند. در جواب ایشان باید گفت وزارت آموزش و پرورش 3 میلیون عائله و کارمند دارد اما وزارت بهداشت 300 هزار نفر و به عبارتی آموزش و پرورش 10 برابر وزارت بهداشت کارمند دارد. در حالی که بودجه آموزش و پرورش تنها 30 هزار میلیارد است و بودجه مستقیم و غیرمستقیم وزارت بهداشت 90 هزار میلیارد دلار که بودجه کمی نیست.

دبیر کل خانه پرستارگفت: همیشه یکطرفه رفتن به قاضی باعث رضایت می‌شود. صحبت‌های امروز دکتر هاشمی فرافکنی و توجیه بود و می‌خواست بلایی را که در 3.5 سال گذشته بر سر نظام سلامت آورده است توجیه کند و خودش را از گردابی که ایجاد شده نجات دهد اما باید بداند کاری که به این شکل خراب شده است به این راحتی‌ها درست نمی‌شود. 

وی اظهار داشت: من بند بند صحبت‌های ایشان را جواب دارم اگر دکتر هاشمی می‌گوید طرح تحول یک طرح علمی و کارشناسی بود و با پشتوانه بسیار قوی بود باید گفت در حالی که اصلا چنین چیزی نبوده است. این طرح را یک جمع 8-7 نفری نوشتند و تنها منافع گروه خاصی را درنظر گرفتند و از نظرات صاحبنظران علوم پزشکی، مدیرت، اقتصاد بهداشت و پرستاری هیچ استفاده‌ای نکردند.

شریفی مقدم گفت: مخوف‌ترین سیستم نظام پرداخت در وزارت بهداشت قرار دارد به صورتی که سازمان بازرسی نیز به آن دسترسی ندارد هنوز مشخص نیست پزشکان هیات علمی در ماه چقدر دریافتی دارند. 

وی افزود: زمانی که اعلام شد باید دانشگاه‌های علوم پزشکی، پزشکان بالای 70 میلیون دریافتی را اعلام کند رئیس یک دانشگاه که خود دریافتی چند صد میلیونی داشت در نامه نوشت که در دانشگاه ما چنین پرداخت‌هایی وجود ندارد به همین دلیل می‌گویم سیستم نظام پرداخت در وزارت بهداشت پیچیده، مخوف و پنهان است.

وزیر بهداشت اعلام کرد: یازده هزار میلیارد تومان معوقه بیمه‌ها است. اگر ایشان معتقد به شفافیت است اعلام کند که چه مقدار از این پول مربوط به کارانه است و از این میزان کارانه چه میزان برای پزشکان هیات علمی و چه میزان برای غیرپزشکان است.

دبیرکل خانه پرستار تصریح کرد: دکتر هاشمی هیچ گاه این عدد را اعلام نخواهد کرد اما بنده می‌گویم از یازده هزار میلیارد معوقه بیمه‌ها 5 هزار میلیارد مربوط به کارانه است و از این کارانه 4 هزار میلیارد مربوط به پزشکان هیات علمی (با جمعیتی زیر 20 هزار نفر) و هزار میلیارد مربوط به غیرپزشکان (جمعیت بالای 200 هزار نفر) است.

وی افزود: جامعه صد هزار نفری پرستاران 500 میلیارد کارانه می‌گیرند و هر پرستار به طور متوسط در ماه کارانه‌ای کمتر از 500 هزار تومان دریافت می‌کند. با وجود این اختلاف پرداخت‌ها چگونه دکتر هاشمی ادعای عدالت در پرداخت را دارد.

شریفی مقدم گفت: دکتر هاشمی دیگران را متهم می‌کند که از اسم رهبری استفاده می‌کنند در حالی که خود بیشترین بهره‌برداری را از نام ایشان کرده است. امام سیره‌ای داشتند اگر شما متعقد به فرمایشات امام هستید چرا در زندگی به عملکرد خود این فرمایشات را پیاده نمی‌کنید.

دبیرکل خانه پرستار تصریح کرد: هاشمی دیگران را متهم به لابی می‌کند در حالی که بیشترین لابی‌ها در دوره ایشان اتفاق افتاد اکنون که طرح تحول شکست خورده دلیل آن را اینگونه عنوان می‌کند که تولیت به عهده وزارت بهداشت نبوده و مظلوم‌نمایی می‌کند. باید گفت اگر شما در شورای عالی بیمه همراه نداشتید پس چگونه بود که تعرفه‌های پزشکی در همین شورا تا 300 درصد افزایش یافت و 200 خدمت نیز تعرفه‌گذاری شد. وی قدرتی فراتر از شورای عالی بیمه داشته است.

وی افزود: هاشمی به دنبال منابع تامین اجتماعی است و می‌خواهند دسترنج یک عمر بازنشستگان را به تصاحب درآورد و در صورتی که موفق نشود می‌ خواهد شکست طرح تحول را توجیه کند.

شریفی مقدم گفت: هاشمی به گونه‌ای صحبت می‌کند که گویی ایشان ناجی انقلاب بوده است در حالی که خانواده شهدا و جانبازان که خود را صرف انقلاب کرده‌اند در سخت‌ترین شرایط ادعایی نداشته‌اند و با حداقل‌ها زندگی کردند. در حالی که هاشمی با رفتار و عملکرد زندگی اشرافی ادعای بسیجی بودن را دارد.

وی افزود: هاشمی مخالفان خود را غضنفر خطاب کرد در حالی که باید گفت شما که خود را دانشمند می‌دانید و وزیر یک مملکت هستید این الفاظ شایسته شما نیست و چرا تنها از جایی که مدح شما را می‌گویم استقبال می‌کنید.



تعداد بازدید از این مطلب: 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود