وزارت بهداشت از سازمان های بیمه گر و دولت طلبکار است و به افکار عمومی بدهکار

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 20
باردید دیروز : 261
بازدید هفته : 383
بازدید ماه : 379
بازدید سال : 3113
بازدید کلی : 13735

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 261
بازدید هفته : 383
بازدید ماه : 379
بازدید کل : 13735
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 4 دی 1396
نظرات

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از جمهوریت؛ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در خصوص شاخص نسبت هزینه های سلامت  به GDP – تولید ناخالص داخلی – گفت: وزیر بهداشت در گزارش های خود در خصوص این شاخص توضیح داده است که در دنیا این رقم 9 و نود و چهار صدم است و کل هزینه های سلامت در دنیا در سال 2014 حدود 7 تریلیون بوده است  و از سال 84 تا 93  جایگاه GDP  در ایران7 و 44 صدم بهترین وضعیتی بوده است که داشته ایم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: در مورد این اتهام که می گفتند سلامت در حال خوردن بودجه عمومی کشور است این سنمد را ارائه کردند در سال 84 حدود 60 در صد و تا سال 95 ما 37 درصد منابع عمومی دولتی به سلامت داده می شود و مابقی از منابع اختصاصی خودشان داده می شود.

کاهش تدریجی سهم سلامت از بودجه عمومی

وی ادامه داد: وزیر همچنین تاکید داشت که سهم سلامت از بودجه عمومی کشور در سال های  92، 93، 94 و 95 به ترتیب 12 و 11و 10و و 9 درصد بوده و کاهش پیدا کرده است.

جعفرزاده همچنین تاکید کرد:درصد رشد اعتبارات از 94 به 95 فقط 16 درصد بوده است که به شرح در دانشگاه ها 13درصد، ستادی 4درصد و دستگاه های وابسته 24 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: به گفته وزیر درآمد اختصاصی 5 درصد و تملک دارایی های سرمایه ای 33 درصد رشد داشته است .

 51  درصد هزینه های بهداشت و درمان را حقوق و مزایا می دهند/ سهم کارانه تنها 11 درصد است

این نماینده مجلس همچنین گفت: وزیر عنوان دارد که 51  درصد هزینه های بهداشت و درمان را حقوق و مزایا می دهند و 11 درصد کارانه است و 38 درصد استفاده از کالا و خدمات و کارانه از سال 93 تا شش ماه دوم 94 برای  پزشک عمومی 25 درصد، متخصصص 64 درصد و فوق تخقق 66 درصد رشد داشته است.

جعفرزاده ایمن آبادی تاکید کرد: بیمه درمان کارکنان دولت تنها 12 درصد و بیمه های درمان تامین اجتماعی 13 درصد رشد داشته است و خدمات درمانی ایثارگران 74 درصد داشته . وزیر تاکید می کرد برخلاف بسیاری از حوسازی ها رشدخاصی به بیمه ها داده نشده است.

طلب وزارت بهداشت از سازمان های بیمه گر پایه

جعفرزاده ایمن آبادی همچنین تصریح کرد: وزیر بهداشت در گزارش های خود تاکید دارند که وزارت بهداشت از بیمه سلامت ایران 67 هزار میلیارد ریال طلب دارد و  42 هزار میلیارد ریال از بیمه  تامین اجتماعی ،بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال از بیمه نیروهای مسلح هزار و 600 میلیارد ریال از بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) طلبکار است.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده 38 قانون الحاق دو وزارت بهداشت حق دارد در خصوص طلب خود خسارت تاخیر بگیرد که بر این اساس در مجموع 10 هزار میلیارد ریال خسارت تاخیر در این خصوص در نطر گرفته می شود.

پیش بینی 18 هزار میلیارد تومانی هزینه های درمانی سازمان تامین اجتماعی در سال 95

 این نماینده مجلس با بیان روایت وزیر بهداشت مبنی بر پیش بینی 18 هزار میلیارد تومانی هزینه های درمانی برای سازمان تامین اجتماعی در سال 95، گفت: وزیر معتقد بود که خود تامین اجتماعی مقدار کمی در این رده پیش بینی کرده است.

جعفرزاده ایمن آبادی همچنین در ادامه این بحث گفت: وزیر در جلسات خود تاکید دارد که تامین اجتماعی از درآمدی که کسب می کند باید یک سوم را به درمان اختصاص دهد در حالیکه از سال 92 تا امروز 11 هزار میلیارد تومان از منابعی که باید در بخش درمان صرف می شده به بخش سلامت تخصیص داده نشده است. 

اعتبارات طرح تحول در سال 95 هیچ سهمی از هدفمندی یارانه ها نداشته است

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در خصوص تخصیص اعتبار هدفمندی یارانه ها به اعتبارات طرح تحول و یک درصد ارزش افزوده گفت:در هدفمندی در سال های 93 از 6 هزار میلیارد تومان ،5 هزار میلیارد تومان و در سال 94 از 4 هزار میلیارد تومان 800 میلیارد و در سال 95 از 4 هزار میلیارد تومان تا این لحظه هیچ رقمی پرداخت نشده است . 
 
چالش های وزارت بهداشت در مباحث اعتباری؛ از عدم دریافت کامل منابع طرح تحول سلامت تا وابستگی بیش از حد پرداخت های پرسنلی به منابع اختصاصی

جعفرزاده ایمن آبادی همچنین تصریح کرد: عدم دریافت کامل منابع طرح تحول سلامت، کسری قابل توجه منابع سازمان های بیمه گر، عدم دریافت تخصیص هدمفندی –صفر درصد - ، وابستگی بیش از حد پرداخت های پرسنلی به منابع اختصاصی با توجه به تاخیر در تخصیص های پرداختی توسط سازمان برنامه و بودجه و عدم دریافت تخصیص پروژه های عمرانی مهم ترین چالش هایی بود که از جانب وزیر در مقابل وزارت بهداشت عنوان شد.

نایب رییس فراکسیون مستقلین مجلس و عضو کمیسیون برنتامه و بودجه و محاسبات مجلس در خصوص چالش های جدی و حواشی ایجاد شده برای وزارت بهداشت نیز تاکید کرد: وزیر تاکید دارد که تناسب رشد کارانه با رشد حقوق متفاوت است و نباید این دو مقوله با هم قیاس شود و در شرایط فعلی حقوق پزشکان نسبت به پرسنل رشد کمتری داشته است، علاوه بر این وزیر گلایه هایی دارد مبنی بر  اینکه منابع بیمه ها تامین نشده است و  در شورای عالی بیمه ها وزیر بهداشت یک رای دارد./



تعداد بازدید از این مطلب: 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود