وقتی دولت‌ معوقاتش را به جای پول با اوراق قرضه تسویه می‌کند/ وعده‌های سر خرمن در انتظار دانشگاه‌های

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 137
باردید دیروز : 261
بازدید هفته : 500
بازدید ماه : 496
بازدید سال : 3230
بازدید کلی : 13852

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 137
بازدید دیروز : 261
بازدید هفته : 500
بازدید ماه : 496
بازدید کل : 13852
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 4 دی 1396
نظرات

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، هفته گذشته در برخی از سایت‌ها عنوان شد که جمعی از پزشکان بیمارستان دولتی امام علی(ع) چابهار طی نامه‌ای اعلام کردند: در صورتی که تا دهم دی ماه امسال حداقل کارانه 6 ماه را دریافت نکنند، علی رغم میل باطنی، تنها بیماران اورژانسی را ویزیت می‌کنند.

این نامه در واقع اولتیماتوم پزشکان به مسئولان برای پرداخت معوقات بود پزشکان در این نامه پزشکان صدای خود را از طریق رسانه‌ها نیز به گوش مسئولان رساندند و گفتند؛ از پایان بهمن ماه 94 هیچگونه کارانه ای دریافت نکرده‌ایم.

این در حالی‌است که بسیاری از همکاران با علاقه و انگیزه، جهت خدمات رسانی به استان محروم سیستان و بلوچستان پای گذارده‌ایم و در این مدت علی رغم بسیاری ناملایمات که از جوسازی‌های رسانه‌ای دیدیم، اما همچنان به خدمات صادقانه خود ادامه داده‌ایم. به باور بسیاری از ناظران حوزه درمان، درمانگاه‌های صبح و بعدازظهر چابهار برای ارائه خدمات به بیماران، از فعال‌ترین درمانگاه‌های استان و حتی ایران بوده و بسیاری از متخصصین شاغل در این مرکز دارای بورد تخصصی و رتبه‌های بورد تخصصی کشوری هستند.

تنها بیماران اورژانسی را ویزیت کنیم

هزینه‌های بالای زندگی و عدم رسیدگی به معیشت پزشکان، علی رغم هیاهوهای رسانه‌ای، ما را بر آن داشته است، که در نامه کتبی به ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، اعلام می‌کنیم که تا  10 دیماه 95 انتظار داریم، حداقل کارانه 6 ماه را دریافت نماییم و درصورت ادامه عدم رسیدگی به مشکلاتمان، علی رغم میل باطنی،مجبور خواهیم بود که تنها بیماران اورژانسی را ویزیت کنیم.

به جای پول، اوراق قرضه بگیرید

پس از این نامه شنیده شد که رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی جلسه ای با این افراد در محل بیمارستان امام علی (ع)، ضمن مقصر دانستن وزیر رفاه و بیمه‌ها، پیشنهاد داده که پزشکان درصدی از درآمد خود را دریافت کرده و مابقی را اوراق قرضه دریافت کنند و در بازار بفروشند

شکست طرح تحول را اعلام کنید

طبق این شنیده ها، اما پزشکان معترض نیز در پاسخ به این اظهارات گفته‌اند: با این اختلاف بین سیاستگذاران، امیدی به ادامه طرح تحول‌سلامت نیست و حداقل با توقف این طرح، اجازه تاسیس مطب بدهید. روزانه فقط بیش از 1000 بیمار در کلینیک بیمارستان به صورت رایگان یا با مبلغ 3 هزار و 500 تومان توسط متخصصان ویزیت می‌شوند ولی هیچ پولی بابت این ویزیت‌ها از بهمن ماه 94 داده نشده است. اگر اوراق قرضه ارزشی دارد خود بیمه ها آن را بفروشند. در شروع این طرح کسی از اعطای اوراق قرضه به جای پول سخنی نگفته بود و قرار نبود خودمان دنبال بیمه‌ها بدویم.

کل دریافتی یک ماه پزشکان، کفاف هزینه یک بار رفت و برگشت با خانواده به محل زندگی را هم نمی دهد. ما همچنان روی سوگندمان هستیم، اما در صورت عدم احقاق حقمان، بیماران غیر اورژانسی را ویزیت نمی‌کنیم.

شرمنده همکاران و کادر درمانی هستیم

 اما با این وجود ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت، در حاشیه سفر به چابهار برای افتتاح اورژانس هوایی، پیرامون خبری مبنی بر اینکه عنوان شده قرار است به جای پرداخت مطالبات کادر درمانی، به آنها اوراق قرضه داده شود، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد و به شدت تکذیب می شود.

وی با اظهار تأسف از تاخیر طولانی در پرداخت مطالبات کادر درمانی بیمارستان های وزارت بهداشت، افزود: ما شرمنده همکاران و کادر درمانی هستیم که پرداخت مطالبات آنها به تاخیر افتاده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، تاکید کرد: آنچه مسلم است، اینکه هیچگونه تغییری در روال پرداخت مطالبات پزشکان و کادر درمانی صورت نمی گیرد.

حریرچی  با اشاره به تاخیر سازمان بیمه گر در پرداخت مطالبات بیمارستان های وزارت بهداشت، گفت: امیدواریم طی هفته های آینده بتوانیم بخشی از مطالبات همکاران را پرداخت کنیم.

علیه نظام بیمه‌ای فضاسازی می‌کنند

 محمدجواد کبیر، مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران انتشار اوراق قرضه در میان پزشکان را شایعه دانست و عنوان کرد: دولت مصوب کرده است که 4 هزار میلیارد تومان در قالب 2 هزار میلیارد تومان اوراق غیر نقدی و 2 هزار میلیارد تومان اوراق نقدی را به عنوان مطالبات واحدهای طلبکار از بیمه سلامت پرداخت کنیم. براساس لیستی که وزارت بهداشت به ما ارائه داده است، حدود 1640 میلیارد تومان اوراق را بین بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تقسیم کرده‌ایم. هزار و 30 میلیارد تومان نیز وجه نقد به وزارت بهداشت تعلق گرفته که طبیعتا بین دانشگاه‌های مختلف توزیع شده است.

اوراق قرضه به دانشگاه‌ها داده می‌شود، نه پزشکان

وی افزود: در واقع ما بر اساس این لیست، تخصیص را به آنها ارائه داده‌ایم و پول نقد به دست آنها رسیده است و برای نقد کردن و گرفتن اوراق، هر کدام از بیمارستان‌ها باید از طریق بانک نام نویسی کنند. از نظر سازمان بیمه سلامت ایران مطالبات تخصیص داده شده است اما دانشگاه‌ها باید بقیه اقدامات را در بانک انجام دهند.» وی تاکید کرد: «باید توجه داشت که انتشار اوراق قرضه براساس مصوبه دولتی است که هم دکتر هاشمی و هم وزیر رفاه عضو آن هستند و مسلما این اقدام تا کامل شدن پروسه، زمان می‌برد.» به گفته کبیر، 4 هزار میلیارد تومان دیگر اوراق قرضه که در بورس است تا زمانی که به نتیجه برسد، 30 تا 45 روز زمان می‌برد.

برای سیستم سلامت کشور خرج تراشی کردند

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در پاسخ به برخی مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه اگر اوراق قرضه ارزش داشت، چرا آن را به دانشگاه‌ها داده‌اند به روزنامه سپید گفت: «بیمه سلامت، خود اوراق قرضه را منتشر نکرده است و دولت به بیمه گفته است که اوراق را به دانشگاه‌ها بدهید. ما در بیمه سلامت این تصمیم را نگرفته‌ایم. باز هم تاکید می‌کنم که این تصمیم براساس مصوبه دولتی است که دکتر هاشمی و دکتر ربیعی در آن عضو هستند. اگر قرار بود چنین مساله‌ای اتفاق بیفتد، باید همان زمان اعتراض خود را مطرح می‌کردند. باید شرایط دولت را نیز در نظر گرفت. آنها برای سیستم سلامت کشور خرج تراشی کردند و پول اضافه بر سازمان هزینه کردند. همانقدر که دولت این لطف را کرده است و اوراق را برای رفع این موضوع در نظر گرفته است باید خوشحال باشند.

تبعات طرح تحول روز به روز در حال نمایان

بی توجهی به منابع مالی پایدار در طرح تحول سلامت همراه با عدم همراهی بیمه ها و افزایش غیرکارشناسی تعداد بیمه شدگان به اذعان مسئولین وزارت‌بهداشت، تنها یکی از انتقادات به این طرح است که تبعات آن روز به روز بیش تر در حال نمایان شدن است. این تبعات، بیش از همه، پرسنل جوان طرحی شاغل در مناطق محروم را به دلیل افزایش شدید بار مراجعات، درگیر ساخته است. با این وجود سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت معتقد است مشکل از خود منتقدین بوده و «کرم» از خود درخت است و مشکلات به این دلیل بوده که هنوز طرح تحول سلامت ریشه نداده است.



تعداد بازدید از این مطلب: 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود