براي يك بار هم شده با صداقت ميزان دريافتي پزشكان هيئت علمي را به صورت شفاف اعلام نماييد

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 188
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 290
بازدید ماه : 286
بازدید سال : 3020
بازدید کلی : 13642

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 188
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 290
بازدید ماه : 286
بازدید کل : 13642
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1396
نظرات

دبیر کل خانه پرستار: 

بيائيد براي يك بار هم شده با صداقت ميزان دريافتي پزشكان هيئت علمي را به صورت شفاف اعلام نماييد تا مردم به صورت مستند حرف هاي شما را باور كنند. با فرافكني مشكلي حل نخواهد شد ولي متأسفانه مسئولين وزارت بهداشت سيستم پرداخت به پزشكان هيئت علمي را 7 قفله نموده اند كه مبادا كسي از ميزان پرداخت شان خداي ناكرده مطلع شود.

ولي دير يا زود اين تاريكخانه روشن خواهد شد و روسياهي براي آناني خواهد ماند كه در عرض اين مدت به هرشگل ممکن و براي حفظ قدرت دوران مسئوليت خود به هر  وسيله اي متوسل شده اند.

 

 

نامه  دبير كل خانه پرستار خطاب به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

 

جناب آقاي دكتر قاضي زاده هاشمي

وزير محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشكي

 

با سلام و احترام

با اين توجيه جنابعالي كه پزشكان در آمدي براي بيمارستان ها ايجاد مي نمايند و بايد بخشي از آن را تحت عنوان كارانه به آنها بازگرداند و اين حق آنهاست؛ مراتب زير را به استحضار مي رساند:

پزشكان هيئت علمي كه مصداق آن مقام محترم براي توليد در آمد براي بيمارستانها محسوب مي شوند، حقوقي را در حدود تا 15 ميليون به صورت ماهيانه تحت عنوان هيات علمي دريافت مي كنند و با دريافت اين مبلغ موظفند 44 ساعت در هفته در بيمارستانها و مراكز دانشگاهي حضور و فعاليت داشته باشند اما در حال حاضر متأسفانه حضوري كمرنگ و آنهم غير مؤثر دارند. و اين در حالي است كه مالكيت بيمارستان ها متعلق به دولت مي باشد، حقوق ماهيانه همين حضرات و بقيه گروه ها و كادر بيمارستان نيز توسط دولت پرداخت مي شود. هزينه هاي مربوط به آب، برق، گاز و تلفن از محل بودجه دولتي پرداخت مي شود و همچنين تجهيزات و وسايل مورد نياز نيز توسط دولت تامين مي شود.

 از سوي ديگر ويزيت بيماران و عمل هاي جراحي، پيگيري ها و در حقيقت  باراصلي درمان بر دوش اينترن ها و رزيدنت ها سنگيني مي نمايد، مراقبت هاي قبل و بعد از عمل، آزمايشات و گرافي ها و بقيه امور هم با تلاش شبانه روزي كادر پرستاري و پيراپزشكي انجام مي شود.

 حال پاسخ دهيد باكدام منطق؛ پزشكي با حضور چند ساعت در هفته و آنهم به صرف نظارت بر اعمال جراحي بايستي تا 65 درصد درآمد حاصله از حق العمل ها را حق خود بداند.

جناب آقاي  دكتر قاضي زاده هاشمي

حضرتعالي در شيوه كسب درآمد در بخش خصوصي از توانمندي، تخصص، تجربه و مهارت بالايي برخوردار هستيد و به راه و رسم آن كاملاً آگاه هستيد.

چرا همين پزشك متخصص هيئت علمي كه در بخش دولتي نقش تشريفاتي دارد و از عنوان هيئت علمي اش جهت كسب در آمد بيشتر در بخش خصوصي استفاده مي نمايد در بيمارستان خصوصي نه حقوقي ماهيانه دريافت مي نمايد و نه از مزاياي فرصت تحصيلي، مزاياي خاص ديگر و ... بهره مند است و همه بيماران را شخصاً مورد عمل جراحي قرار مي دهد و هم خودش ويزيت ها را آن هم به نحو مناسب انجام داده و با احترام پاسخگوي بيمار است و بابت اين امور هم حدود 20% حق العمل به وي تعلق مي گيرد حتي در برخي مراكز درماني كمتر از اين مقدار نيز دريافت مي كنند.

سؤال اينجاست كه پزشكان هيئت علمي در بخش خصوصي با عملكردي با كيفيت بالا اين ميزان درصد و در بخش دولتي به صرف ممهور كردن پرونده ها تا 65% حق العمل را دريافت مي نمايند و اصلاً آن حقوق 15 تا 19 ميليون توماني هيأت علمي را بابت چه چيزي دريافت مي نمايد؟

شما خود بهتر مي دانيد بنگاه داري هم اصولي دارد، از نگاه اقتصادي براي توليد؛ بخشي از درآمد بابت سرمايه گذاري، بخشي براي حقوق كاركنان، بخشي براي تجهيزات، بخشي براي بازاريابي و بخشي هم براي هزينه هاي جاري بايد صرف شود و پس از كسر هزينه ها از درآمدها سود و يا زيان حاصل مي شود. آيا مسئولين وزارت بهداشت محاسبه كرده اند با اين ترتيب چقدر بيمارستان هاي دولتي دچار زيان شده اند و آيا از نظر مديريتي و اقتصادي تمامي بيمارستان هاي دولتي ورشكسته نيستند؟ و آيا هزينه ها براي خدمت تمام شده در بخش دولتي بيشتر از خصوصي نيست؟ و چه سيستمي مسئول اين زيان مي باشد و آيا مردم يا دولت بايد تاوان ضعف و بي كفايتي مسئولين را پرداخت نمايند؟

آيا به بهانه هاي واهي ايجاد در آمد براي بيمارستان ها، بايد پرداخت هاي چند ده و چند صد ميليون توماني به گروهي خاص پرداخت شود؟ و مرتباً اين پرداخت ها هم انكار شود. حضرتعالي بهتر از همه از پرداخت هاي هنگفت نجومي، غير متعارف و غير معمول گروهي خاص اطلاع داريد ولي نمي دانم چرا ديگران را هم متهم به دروغ مي نمائيد!! و خود.....

 

وزير محترم

طبق اظهارات مسئولين وزارت بهداشت بيش از 11 هزار ميليارد تومان معوقات بيمه ها به وزارت بهداشت و بيش از 5 هزار ميليارد تومان از معوقات مربوط به  جزء حرفه اي پزشكان است و اگر پرداخت ها را متعارف و به حق مي دانيد چرا از ديگران مي خواهيد ميزان دريافت ها را اعلام نمايند در حاليكه كليد قفل بسته سيستم پرداخت نزد خود شماست، بيائيد براي يك بار هم شده با صداقت ميزان دريافتي پزشكان هيئت علمي را به صورت شفاف اعلام نماييد تا مردم به صورت مستند حرف هاي شما را باور كنند. با فرافكني مشكلي حل نخواهد شد ولي متأسفانه مسئولين وزارت بهداشت سيستم پرداخت به پزشكان هيئت علمي را 7 قفله نموده اند كه مبادا كسي از ميزان پرداخت شان خداي ناكرده مطلع شود.

 ولي دير يا زود اين تاريكخانه روشن خواهد شد و روسياهي براي آناني خواهد ماند كه در عرض اين مدت به هر شیوه ای براي حفظ قدرت دوران مسئوليت خود به هر  وسيله اي متوسل شده اند.

 

                                                                                                                                      محمد شريفي مقدم

                                                                                                                                               دبير كل خانه پرست



تعداد بازدید از این مطلب: 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود