شرح وظایف پرستاران بازنگری می‌شود/ آغاز تحول در حرفه پرستاری

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 118
باردید دیروز : 261
بازدید هفته : 481
بازدید ماه : 477
بازدید سال : 3211
بازدید کلی : 13833

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 118
بازدید دیروز : 261
بازدید هفته : 481
بازدید ماه : 477
بازدید کل : 13833
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 13 آذر 1396
نظرات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد شریفی مقدم با اشاره به بازنگری شرح وظایف پرستاران اظهارداشت: با توجه به اینکه با پیشرفت علم، تکنولوژی های جدید و مراقبت های جدید در حوزه پرستاری و همچنین پیچیدگی های دارویی مواجه هستیم نیاز داریم شرح وظایف پرستاران هر 5 سال یکبار بازنگری شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری افزود: در بازنگری شرح وظایف پرستاران ممکن است وظایف این قشر کم یا زیاد شود. تدوین شرح وظایف پرستاران در جلساتی مشترک با معاونت پرستاری وزارت بهداشت آغاز شده است و نزدیک به دو ماه است که اقدامات انجام شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه پرستار متخصص در کشور نداریم، گفت: برای اولین بار در شرح وظایف پرستاران، تقسیم کار شده است. یکی از شرح وظایفی که به سازمان نظام پرستاری سپرده شده پرستار تخصصی است که این گروه سالهاست در دنیا مشغول فعالیت بوده و دارای اختیارات خاصی هستند اما در کشور ایران هنوز پرستار تخصصی نداریم.

شریفی مقدم اضافه کرد: سازمان نظام پرستاری با انجام مطالعه و مرور وظایف پرستاران تخصصی در دنیا و استفاده از صاحب نظران این حوزه و انجمن های علمی پرستاری بسته ای را تهیه کرده و به معاونت پرستاری وزارت بهداشت ارسال کرده است که امیدواریم با تصویب این شرح وظایف شاهد تحولاتی در حوزه تخصصی پرستاری باشیم.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه هم اکنون پرستاران در کشور تحت عنوان پرستار عمومی فعال هستند، گفت: سطح تحصیلات پرستاران در عنوان پرستار عمومی تفاوتی ایجاد نمی کند اما سازمان در بازنگری شرح وظایف  این موضوع را در نظر گرفته است تا بین پرستار عمومی و متخصص مرزبندی داشته باشیم.

منبع: پانا



تعداد بازدید از این مطلب: 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود