توضیحات تکمیلی و مستندات مکاتبه بین معاونت پرستاری و وزارت رفاه + عکس

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 13
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 115
بازدید ماه : 111
بازدید سال : 2845
بازدید کلی : 13467

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 115
بازدید ماه : 111
بازدید کل : 13467
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 7 آذر 1396
نظرات

در روزهای اخیر شاهد تلاشهای معاونت پرستاری وزارت بهداشت برای ایجاد جو و استفاده از آن درباره ی تعرفه گذاری خدمات پرستاری و بویژه خدمات پرستاری در منزل بودیم که لازم می دانم در همینجا مواردی را با اسناد مربوطه ذکر کنم. :

1- در سندی که ایشان به مورخه ی 4 مرداد 94 خطاب به دکتر میدری و از طرف معاونت درمان وزارت بهداشت منتشر کرده اند در قسمت شماره ی نامه به وضوح ذکر شده است که پیوست ندارد . قطعا تهیه آیین نامه طبق قانون کار مشترک دو وزارت بهداشت و رفاه و سازمان نظام پرستاری بوده و ارسال نامه به وزارت رفاه چه مشکلی می تواند از این قانون حل کند؟ آیا ایشان از اجرای قانون بی اطلاعند یا بقیه را از مراحل اجرای قانون بی اطلاع می دانند؟

2- در نامه ی دوم منتشره به تاریخ 7 آذر 94 که ذکر شده است پیوست دارد ، طبق قانون تعرفه گذاری یک از پایه های تصمیم گیر در زمینه ی تعرفه گذاری و طراحی آیین نامه ی اجرایی آن سازمان نظام پرستاری است که در هیچ مورد هیچ رونوشتی به سازمان نظام پرستاری ارسال نشده است. ضمن اینکه در بسته های خدمتی طراحی شده که در دوره های قبل سازمان نظام پرستاری طراحی شده ، البته معلوم نیست که آیا همان ارسال شده یا نه و یا اینکه تغییرات اساسی راجع به نحوه ی اجرایی آن رخ داده است؟ مانند صلاحیت حرفه ای و تعرفه های خدمات در منزل و ...

در ضمن چندین بار که از سال قبل سازمان نظام پرستاری پیگیر نامه های ارسالی بین وزارت و شورای عالی بیمه شد هرگز به سازمان وجود چنین نامه هایی اعلام نگردید .در نهایت اگر حتی این بسته ها ارسال هم شده باشد آیا مبالغ کا و تعداد کا برای تعرفه های پرستاری تعریف شده است یا نه؟ و چرا این بسته های ارسالی در اختیار تمام کارشناسان و صاحب نظران قرار نگرفته و نمی گیرد؟

3-تمام این نامه ها برای دکتر میدری با عنوان معاون اجتماعی وزارت کار ارسال شده است حال آنکه در قانون به وضوح مشخص است که آیین نامه باید توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت ، وزارت رفاه و سازمان نظام پرستاری تهیه و به شورای عالی بیمه ارسال شود ، و ارسال چنین نامه هایی به وزارت رفاه در عمل مشکل گشا نبوده و در واقع باید نامه برای معرفی نماینده ی وزارت رفاه و نیز برای سازمان نظام پرستاری ارسال و کارگروه مربوطه تشکیل و آیین نامه تدوین می شد.

چیزی که مبرهن است هرگز نامه ای از طرف وزارت بهداشت با پیوست آیین نامه ی اجرایی به شورای عالی بیمه ارسال نشده است و همین اسناد منتشره نیز حکایت از این مطلب است که نامه های مذکور برای رفع مسئولیت و نه به قصد اجرایی کردن قانون به وزارت رفاه و نه وزیر که به معاونت اجتماعی آن ارسال شده است که عملا اختیار و قدرتی در اجرایی کردن ندارد .

در نهایت می توان با اشاره به صحبت های روز هفتم آذر ماه 95 جناب میدری در روزنامه ی شرق اشاره کرد که هیچ اتفاق بدی برای تعرفه های پرستاری در منزل رخ نداده و اتفاقا اتفاق بد مجددا توسط همین اساتید مدعی رخ داده جایی که در طراحی آیین نامه ی جدید مجددا چند مورد منفی را اضافه کرده اند:

مثلا در بند 4 پزشک همکار به این مراکز اضافه شده است که اصلا توجیه پذیر نیست در جایی که بناست خدمات پرستاری ارائه شود چه نیاز است که با پزشکی قرارداد بسته شده و بدون حضور انان و فقط برای نامشان مبالغی باید پرداخت گردد، این در حالی است که در ایین نامه ی مصوب سال 76 چنین موردی ذکر نشده است و نیز در بندی کمک پرستاری را وارد کرده اند که هنوز رده ی تعریف شده ای نیست و هنوز در رده های شغلی جایگاه قانونی پیدا نکرده است .

آیین نامه ی پیشنهادی وزارت بهداشت (معاونت پرستاری ) برای تعرفه گذاری خدمات پرستاری:

آیین نامه اجرایی پیشنهادی سازمان نظام پرستاری:

 

 

لطفا خودتان ببینید و قضاوت کنید نگاهها و نظرها را به واقعیتها مقایسه کنید . بی هیچ توضیحی .........

لینک خبر در سایت پرستاران ایران

http://shepir.com/Article/340



تعداد بازدید از این مطلب: 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود