لزوم برنامه ریزی در پرستاری

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 46
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 148
بازدید ماه : 144
بازدید سال : 2878
بازدید کلی : 13500

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 46
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 148
بازدید ماه : 144
بازدید کل : 13500
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 27 آبان 1396
نظرات

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، دکتر ژاله عزتی در جلسه هیئت مدیره های سراسر کشور با اشاره به اهمیت و ضرورت برنامه ریزی در پرستاری گفت: مبانی برنامه ریزی به منزله یک وظیفه و مسئولیت مهم مدیریتی است. برنامه ریزی اصولا یک نگرش و راه زندگی است ودر سازمان ها رکن اساسی هرگونه اقدام و حرکتی می باشد،  گفته می شود که مردم اغلب برنامه ریزی نمی کنند که شکست بخورند، بلکه در برنامه ریزی کردن شکست می خورند بنابر این سه راه پیش روی ما وجود دارد : در وهله اول خودمان سبب روی دادن اتفاقات زندگی شویم، نظاره گر باشیم و از اتفاقات افتاده گیج ومبهوت بمانیم.

وی اظهار داشت: برنامه ریزی مهمترین جزء از وظایف و فرآیند مدیریت است و نگرش مبتنی بر برنامه ریزی نوعی تعهد به عمل بر مبنای تعقل وتفکر آینده نگر و عزم راسخ بر استمرار آن را ایجاد می نماید. ظرافت ودقت دربرنامه ریزی بهترازامکانات است .تحقق اهداف فردی و سازمانی حتی در مسائل جزئی و زود گذر مستلزم برنامه ریزی است.

معاون فنی ، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری تشریح کرد: برنامه ریزی بر دیگر فعالیت های مدیران تقدم دارد و بخشی عمده ای از کار مدیران را تشکیل می دهد. بدون برنامه ریزی امکان کنترل وجود ندارد زیرا کنترل یعنی ارزیابی فعالیت ها به منظور حفظ آنها در مسیر رشد تعیین شده و اصلاح انحرافات احتمالی با توجه به برنامه بنابراین  برنامه ریزی وظیفه اصلی و شالوده مدیریت است و  نحوه دستیابی به اهداف را طرح ریزی می کند تا مدیر بهترین ساختار سازمانی را به کار برد.

 

وی خاطر نشان شد: مبانی برنامه ریزی به منزله یک وظیفه و مسئولیت مهم مدیریتی است و فقط نداشتن بصیرت است که

برنامه ریزی را محدود می کند بنابراین برای تحقق هدف قبل از اقدام به استفاده ازتوان فیزیکی، باید بوسیله برنامه ریزی به حد کافی از توانایی های ذهنی استفاده شود.

دکتر عزتی در ادامه به تعریف برنامه ریزی و معرفی انواع برنامه ریزی پرداخت و بیان کرد: برنامه عبارت است از تعیین هدف کوتاه و پیش بینی راه رسیدن به آن و  پلی است بین حال وآینده و یک کوشش منطقی،آگاهانه وسنجیده تصمیم گیری در مورد اینکه چه کارهایی باید انجام گیردو تصور و طراحی وضعیت مطلوب وپیش بینی راه ها و وسایل نیل به آن و فرآیندی چرخشی درمدیریت وشامل)مهارتهای ادراکی،تحلیلی،تفکربحرانی وتصمیم گیری( بنابراین برنامه ریزی 3 نوع است که شامل:  برنامه ریزی راهبردی)استراتژیک(  ، برنامه ریزی عملیاتی)اجرایی(  و برنامه ریزی تخصصی .

وی در پایان نیز  به معرفی 8 دپارتمان آموزشی و پژوهشی که در سازمان نظام پرستاری صورت گرفته است پرداخت .



تعداد بازدید از این مطلب: 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود