آشکار شدن بحران نظام سلامت با انتشار 2 نامه اعتراضی در یک روز

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 51
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 153
بازدید ماه : 149
بازدید سال : 2883
بازدید کلی : 13505

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 153
بازدید ماه : 149
بازدید کل : 13505
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 27 آبان 1396
نظرات

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر علی محمد آدابی در جلسه هیئت مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور که در روز پنج شنبه در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد ، با اشاره به بحث عدل و اهمیت آن در جامعه و نقش آن در حفظ و ثبات و آرامش جامعه گفت: هیچ چیز را نمی توان بخشید مگر آن که معادل آن را از جای دیگر کم کرده باشیم و این باید ملکه ذهن دولتمردان قرار گیرد.

وی اظهار داشت : پزشکی و پرستاری اختلاف چندانی نباید با یکدیگر داشته باشند و به این می توان گفت عدالت و وزارت  باید مساوات را دنبال نماید تا به عدالت دست پیدا کند و در حال حاضر در ایران این تفاوت  به گونه ای است که تفاوت پرداخت بین پزشکان و پرسنل  40 تا 100 برابر شده است این در حالی است که در کشورهای مترقی و غیر مترقی این تفاوت بین 2 ، 5 و حداکثر 10 برابر است .

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط سازمان نظام پرستاری در خصوص رفع موانع خدمتی پرستاران افزود: در یک سال گذشته سازمان نظام پرستاری با افشای فیش های نجومی و روشنگری در خصوص تبعات طرح تحول نظام سلامت و لزوم اصلاح اساسی آن  شکوه آفرید و از جهت جامعه و رهین منت سازمان نظام پرستاری در این خصوص است . برای نمونه می توان گفت که طرح تجمیع بیمه تنها با 1 رای در کمیسیون تلفیق مجلس رای نیاورد و با جرات می توان گفت با روشنگری  سازمان نظام پرستاری در بیش از 10 رای موثر بوده است .

وی در ادامه به انواع عدالت در جامعه پرداخت وخاطر نشان شد : عدالت بر 4 قسم است، عدالت اقتصادی، عدالت اجتماعی ، عدالت سیاسی و عدالت قضایی . عدالت اقتصادی حکم می کند که عایدی افراد در تعادل با یکدیگر باشد و این تعادل بر حسب عرف  ، تجربه و تلاش بسیار در کشورهای مختلف به یک نقطه حداقل تا حداکثر 7 برابر دست یافتند و در بعضی موارد با استعدادهای تاپ و خارق العاده تا 10 برابر بیان شده است و در برخی موارد دریافت بیشتر  توسط این استعداد ها را نیز خلاف عرف می پندارند و اعتقاد بر این است که افرادی که استعداد بیشتری دارد باید در خدمت به جامعه خود قدم بردارد نه زیاده خواهی  بنابراین به هر نسبت که از تعادل دور شویم به  همان نسبت تورم بیشتر خواهد شد و طبقات پایین تر را خرد خواهد کرد و خسارت های بسیاری بر جامعه وارد خواهد کرد. زمانی که به طور غیر مستقیم کاری کنیم که افراد زیادی در جامعه به سمت فقر پیش روند گناه قتل عمد بر دوش خواهیم کشید.

دکتر آدابی با اشاره به عدالت اجتماعی که همه افراد را در برابر قانون یکسان می داند اظهار داشت: حضور در اداره کشور، رهبری کشور و سطوح مدیریت همه باید  به نسبت جمعیت گروه ها ی حرفه ای باشد و حضور نخبگان فرهنگی، سیاسی ، اداری ، اجتماعی و ... در تمام ارگان ها می تواند به  توسعه عدالت اجتماعی کمک کند.

وی در ادامه به عدالت سیاسی پرداخت و بیان کرد: در خصوص عدالت سیاسی می توان گفت که نقشی که حاکمیت در قبال مردم دارد و بلعکس نقش مردم در قبال حاکمیت دارند . این یک نقش متقابل است که متاسفانه در جامعه در طول زمان از هر دو طرف کم شده است و هر دو طرف باید به یکدیگر متعهد باشند . همانگونه که سازمان نظام پرستاری باید در قبال هیئت مدیره ها تعهد داشته باشد و متقابلا هیئت مدیره ها باید در مقابل سازمان نظام پرستاری باید تعهد داشته باشند و به طور کلی می توان گفت بدنه و سازمان نظام پرستاری باید در قبال یکدیگر تعهد داشته باشند و زمانی که اعضای سازمان با رای شما بر سرکار حضور یافتند بنابراین باید از آن حمایت شود و به تعهدات خود نسبت به هم عمل کنیم زیرا سازمان نظام پرستاری در حال خدمت به پرستاران و جامعه است .

رئیس کل سازمان نظام پرستاری در آخر به عدالت قضایی اشاره نمود و خاطر نشان شد: اگر در هر یک از عدالت های ذکر شده خطایی وجود داشته باشد و عملکرد آنان مخدوش باشد این عدالت قضایی است که می تواند حکم کند و حق را به حق دار برساند.



تعداد بازدید از این مطلب: 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود