خدمات پرستاری در برنامه ششم می آید/نقش ویژه پرستاران در نظام سلامت

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 149
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 251
بازدید ماه : 247
بازدید سال : 2981
بازدید کلی : 13603

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 149
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 251
بازدید ماه : 247
بازدید کل : 13603
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 27 آبان 1396
نظرات

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، دکتر حیدرعلی عابدی در جلسه شورای عالی نظام پرستاری که روز چهارشنبه ۲۶ آبان ۹۵ در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد، گفت: در برنامه های مجلس شورای اسلامی جای بندی به عنوان خدمات پرستاری خالی است و برای نخستین بار در برنامه ششم، قرار است برنامه پرستاری در نظر گرفته شود و خدمات پرستاری در سطح جامعه به رسمیت شناخته شود و یک میدان جدیدی برای پرستاری باز شود و خدمات مناسبی به مردم ارائه شود و بیمه ها نیز پاسخگوی این خدمات باشند.

وی اظهار داشت: این بحثی است که در پنج برنامه قبلی مجلس شورای اسلامی کمتر به آن توجه شده است. به اتفاقاتی که برای خانواده ها و اتفاقاتی که در بیمارستان ها رخ می دهد می بایست با دقت بیشتر ی نگریسته شود تا بتوان به پیشنهاد وزارت بهداشت در خصوص تربیت کمک پرستار بیشتر دقت شود زیرا با وجود کمک پرستار، بیماران و همراهان آنها کمتر دچار دردسر می شوند و اتفاقات کمتر می شود.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه جامعه بدون پرستار وجود ندارد، خاطر نشان کرد: در کشور ما مراقبت در منزل به صورت رسمی و علمی وجود ندارد و در هیچ برنامه ای این مبحث وجود ندارد اما در برنامه ششم الزام می کنیم که دولت بر روی آن تمرکز کند و برای آن راه حلی ایجاد نماید.

وی ادامه دادد: در خصوص بحث کمبود پرستار و پرستار بیکار می توان یادآور شد که هر دو الزاما صحیح است زیرا اگر زمینه کاری مناسب برای پرستاران بیکار فراهم شود قطعا آنان نیز در بیمارستان ها و مراکز درمانی مشغول بکار خواهند شد.

عابدی افزود: در پایگاه های سلامت که در سطح شهرها به وفور در حال تاسیس هستند و در مراکز سلامت جامعه، پرستاران نقش اصلی را بر عهده دارند زیرا پرستاران از نظر دانش چند بعدی هستند و در پیشگیری، درمان و توانبخشی می توانند تاثیر گذار باشند. و در حرفه های هم طراز پرستاری هیچ یک نمی تواند در هر سه سطح فعالیت نماید، بنابراین کسی که در جایگاه، پایگاه سلامت و در سیستم سلامت جامعه قرار دارد، پرستار است.

وی گفت: اگر بخواهیم برای پرستاری حیطه کاری مشخص نماییم می بایست در پایگاه سلامت، مرکز سلامت جامعه، اورژانس ۱۱۵، اورژانس های امدادی هلال احمر، پرستار حضور فعال داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: پرستار می خواهد سریع ترین و با کیفیت ترین خدمات را به مردم ارائه نماید و باید با تمرکز کامل به پرستاری و مسائل آن پرداخت تا آحاد جامعه خدمات مناسب درمانی دریافت کنند.



تعداد بازدید از این مطلب: 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود