انتقال تعرفه خدمات پرستاری پس از 9 سال/ انتظار تخصیص بودجه 1500 میلیاردی برای جامعه پرستاری

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 4
باردید دیروز : 261
بازدید هفته : 367
بازدید ماه : 363
بازدید سال : 3097
بازدید کلی : 13719

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 261
بازدید هفته : 367
بازدید ماه : 363
بازدید کل : 13719
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : سه شنبه 25 آبان 1396
نظرات

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، محمد شریفی‌مقدم قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری در نشست خبری گفت: از تعرفه خدمات پرستاری که مصوبه تیرماه 1386 بود حدودا 10 سال می‌گذرد و در این مدت فراز و نشیب‌های زیادی داشته و پس از وقفه سه ساله در روند اجرایی آن اخیرا چند هفته‌ای است که با دستور معاون اول رئیس جمهور در روند پیگیری رفع موانع و اجرای قانون تعرفه مجددا به حرکت درآمد.

شریفی مقدم افزود: مجلس همواره همراه ما بوده و اقدامات لازم را انجام داده است اما در این جلسه بحث و تاکید بر این قانون و دلایل اجرا نشدن آن بود. مجلس نظر موافق داشت و اعلام کرد که مشکلات اجرا نشدن آن در دولت بوده است که بعد از مکاتبات اخیر با دستگاه‌های مختلف علی‌الخصوص معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای در 11 آبان ماه با حضور نمایندگان نظام پرستاری، وزارت بهداشت، وزارت رفاه، سازمان استخدامی کشور، دبیرخانه شورای عالی بیمه، وزارت تعاون، مرکز مدیریت و برنامه‌ریزی، سازمان حقوقی رئیس جمهورو دبیر کمیسیون اجتماعی دولت تشکیل شد و بر روند اجرایی قانون تعرفه‌گذاری تاکید گردید.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری اضافه کرد: در ابتدای این جلسه در ضرورت اجرای این قانون در نحوه کار پرستاران و رضایتمندی و تاثیر آن بر مردم صحبت شد همچنین آثار زیان‌بار عدم اجرای این قانون نیز به بحث گذاشته شد و از دلایل عدم اجرای قانون بازخواست شد.

وی افزود: مسائلی که بین وزارت رفاه و بهداشت بوده است یکی از دلایل عدم اجرای این طرح بود که مصوب شد تعرفه در قالب بسته خدمتی از وزارت بهداشت به دبیرخانه کمسیون اجتماعی رود و از دبیرخانه کمیسیون اجتماعی به دبیرخانه شورای عالی بیمه ارسال گردد که در همان روز این کار انجام شد. هم اکنون ما تعرفه‌ها را برای وزارت بهداشت ارسال کرده‌ایم و وزارت بهداشت برای شورای عالی بیمه فرستاده است.

شریفی‌مقدم گفت: هم اکنون کمیسیون اجتماعی به دنبال اجرای آن است و می‌توان گفت بعد از حدود 9 سال تعرفه خدمات پرستاری از وزارتخانه به شورای عالی بیمه رفته است که این خود گام مثبت بلندی تلقی می‌شود و بنده همین‌ جا از معاول اول رئیس جمهور و مجموعه‌هایی که همکاری لازم را کرده‌اند تشکر می‌کنم.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری در ادامه گفت: انتظار دوم ما از وزارت بهداشت این است که بودجه مناسبی را برای این طرح اختصاص دهند مثلا باید گفت 1500میلیارد تومان در سال برای جامعه صد هزار نفری جامعه پرستاری رقم مورد انتظاری است.

وی افزود: وزارت بهداشت در بودجه پیشنهادی سال جدید رقم مناسبی را برای جامعه پرستاری اختصاص دهد. اگر بودجه‌ اختصاص داده شده مناسب باشد می‌توانیم انتظار عملیاتی شدن این طرح را داشته باشیم و انشاءالله در روز پرستار در بهمن‌ماه خبرهای خوبی دریافت کنیم. هر دستگاهی که برای جامعه پرستاری قدم‌‌های خوبی بردار دست آن را می‌بوسیم و هر جا که به مانعی برخورد کنیم آن را اعلام خواهیم کرد. مواضع ما، مواضع روز است و بسته به سیاست‌های دستگاه‌ها تغییر می‌کند.

شریفی مقدم در ادامه در پاسخ به این سوال که تبعات اجرا نشدن این قانون تا کنون چه بوده است گفت: در بیمارستان تمام خدمات گروه‌ها تعرفه دارند و ثبت و ضبط می‌شوند اما وقتی خدمات پرستاری ثبت شود پرستاران مجبور به انجام خدمات کامل و در صورت عدم اجرای آن بازخواست می‌شوند که هم اکنون این کار به صورت کامل انجام نمی‌شود. به عبارتی می‌توان گفت خدمات فراموش شده احصاء می‌شود. دوم اینکه احساس ناخوشایندی که پرستاران هم اکنون دارند و می‌گویند کار آنها دیده نمی‌شود از بین می‌رود، همچنین عدالت نسبی در نظام سلامت برقرار می‌شود؛ هم اکنون اختلاف پرداخت‌ها از 40 برابر تا صد برابر  است. تبعا رضایت ارائه دهنده خدمت روی گیرنده خدمت اثر خواهد گذاشت.

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری در پایان گفت: اعتقاد داریم این تعرفه‌گذاری به نفع بیمه‌ها هم خواهد بود و از آنها انتظار همراهی داریم، بیمه‌ها اذعان کرده بودند مشکل آنها بودجه است که اگر وزارت بهداشت منابع درستی را ببیند فکر نمی‌کنم مشکلی پیش آید. هم اکنون وزارت بهداشت با ما همراهی کرده است و دکتر زالی گفته رای ما در سبد شما است.



تعداد بازدید از این مطلب: 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود