واقعاً در این ۴ سال پیر شدم/ از ورود خبرنگاران به بیمارستان‌های دولتی جلوگیری می‌شود

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 255
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 357
بازدید ماه : 353
بازدید سال : 3087
بازدید کلی : 13709

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 255
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 357
بازدید ماه : 353
بازدید کل : 13709
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 22 آبان 1396
نظرات

یوسف سلامی خبرنگار حوزه سلامت در حاشیه نمایشگاه مطبوعات با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس به گفت وگو پرداخت که مشروح آن را در زیر می خوانید:

وضعیت نظام سلامت را از دید مردم و رسانه‌ها به عنوان کسی که سال‌ها در این حوزه کار کرده است را چگونه می‌بینید؟

سلامی: میزان رضایت‌مندی را باید در چند قسمت دید. اینکه آیا هزینه‌های درمان از جیب مردم کاهش یافته، عده ای می‌گویند بله این امر اتفاق افتاده و مردم رضایت دارند، اما آیا قدر مطلق این قضیه تغییر کرده است یا خیر جای بحث و بررسی وجود دارد.

نظر بنده این است که نظام سلامت ما با مشکل ریشه‌ای مواجه است و این موضوع مربوط به این دولت و دولت قبل نمی‌شود؛ هر وزیری که آمده با یکسری از چالش‌ها روبه‌رو بوده است.

به نظرم طرح تحول سلامت طرح خوبی است اما نیاز به اصلاحاتی دارد، اینکه بودجه کلانی را برای طرحی اختصاص دهیم و بعد بگوییم همه مردم برای درمان رایگان به بیمارستان مراجعه کنند، این حرف نادرستی است. به نظرم وضعیت کنونی مناسب نیست و طرح تحول سلامت خود نیاز به تحول و جراحی دارد.

طرح تحول سلامت می‌توانست طرح خوبی باشد اما در حال حاضر چون بودجه آن پایدار نیست با مشکل مواجه شده و تا زمانی که بودجه‌اش پایدار نشود اتفاق خاصی نخواهد افتاد؛ جنگ بیمه و وزارت بهداشت نیز یک مسئله بزرگ است. بیمه‌ها پول نمی‌دهند و بیمارستان‌ها یک سال است دریافتی نداشته‌اند که این مسئله خود در رضایتمندی پرسنل و کارمندان بیمارستان اثر منفی دارد.

 وضعیت رسانه‌ها را در این دوره چگونه ارزیابی می کنید؟

سلامی: به نظرم وضعیت خوبی نیست؛ در هیچ دوره‌ای به این اندازه محدودیت وجود نداشته است؛ قبلاً برای گرفتن گزارش راحت به بیمارستان مراجعه می‌کردم اما اکنون بسیار تحت فشار هستم و اجازه ورود به بیمارستان را نمی‌دهند. انگار همه جا عکس خبرنگاران را داده‌اند تا از ورود جلوگیری کنند.

حتی وقتی می‌خواهم برای تهیه گزارش‌‌های مثبت به بیمارستانی وارد شوم ممانعت می‌شود؛ محدودیت‌های عجیب و غریبی را وزارت بهداشت برای خبرنگاران حوزه سلامت قرار داده است.

وقتی شفاف‌سازی نباشد فایده‌ای ندارد زیرا برای انعکاس خبر حتماً باید به سیستم وارد شد. مثلاً وقتی مردم به ما می‌گویند اورژانس‌ها شلوغ است و به وضعیت ما رسیدگی نمی‌شود، شاید در آن زمان اطلاعات اشتباهی را به ما منتقل می‌کنند. به همین دلیل من نمی‌توانم فقط به اتکای حرفی که می شنوم گزارشم را ببندم و بر خودم لازم می‌دانم که به محل مراجعه کرده و از نزدیک وضعیت را بررسی کنم. اما نه مسئول مربوطه مصاحبه می کند و نه اجازه ورود ما را به بیمارستان می‌دهند، این یعنی مخالف قانون دسترسی آزاد به اطلاعات عمل کردن.

به نظرم روابط عمومی وزارت بهداشت باید تعامل خود را با رسانه‌ها افزایش دهد و تعامل منفی که هم‌اکنون وجود دارد را مثبت نماید. بنده در این چهار سال واقعاً پیر شدم.

به نظر شما تعامل وزیر با معاونینش و معاونین وی با رسانه‌ها چگونه است؟

سلامی: تعدادی از معاونین وزیر حضورشان در رسانه‌ها بسیار خوب و زیاد است اما تعدادی از آنها برعکس اصلاً حضوری ندارند. مثلاً دکتر دیناروند ارتباط بسیار خوبی برقرار کرده و تلفنی نیز جواب ما را می‌دهد. ولی برخی معاونان اصلا پاسخگو نیستند، حالا اینکه بین وزیر و معاونینش چه تعاملاتی وجود دارد را نمی‌دانم.

عملکرد رسانه‌های دیگر در قبال وزارت بهداشت را چگونه می بینید و آیا به نظرتان در پوشش اخبار این حوزه منصفانه عمل می‌شود؟

سلامی: افراط و تفریط وجود دارد بعضی از رسانه‌ها بسیار سیاه‌نمایی می‌کنند و بعضی هم بی‌خیال شده و اوضاع را جوری نشان می‌دهند که انگار اصلاً ضعفی وجود ندارد. به نظر من باید تعادل برقرار شده و منصفانه و با اخلاق عمل کرد، باید خوبی‌ها و بدی‌ها را با هم منعکس کنند. بنده در برنامه حاشیه پزشکی اگر در گزارشی دو نکته مثبت را انعکاس می‌دادم همزمان نکته‌های منفی را نیز می‌گفتم.



تعداد بازدید از این مطلب: 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود