بیمار قبل ورود به بیمارستان به خاطر حذف یارانه‌ها، هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کند

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 65
باردید دیروز : 261
بازدید هفته : 428
بازدید ماه : 424
بازدید سال : 3158
بازدید کلی : 13780

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 65
بازدید دیروز : 261
بازدید هفته : 428
بازدید ماه : 424
بازدید کل : 13780
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 22 آبان 1396
نظرات

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، پرستاران از اقشار توانمند و کارآمد هستند که بخشی از سلامت و درمان جامعه بر دوش آنها جای دارد.

علاوه بر دغدغه معوقات چندین ماهه، پرستاران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و با توجه به سختی کار هنوز شغل‌شان در لیست مشاغل سخت و زیان‌آور قرار نگرفته و نمایندگان مجلس همچنان در راه برگزاری جلسه در صحن خانه ملت و تصویب آن هستند.

توزیع ناعادلانه منابع، کنار گذاشتن کارهای وقت‌گیر و هزینه‌بر، وضعیت نابه‌سامان کارانه، اجرای نادرست طرح‌های مبتنی بر عملکرد و تحول سلامت به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دغدغه‌های پرستاران است که در بین اختلافات دو وزارت‌خانه بهداشت و درمان و کار، رفاه و تأمین اجتماعی به چشم می‌آید و دود بسیاری از آنها در بخش مالی به چشم پرستاران می‌رود.

*بدهی وزارت رفاه اجتماعی به وزارت بهداشت و عدم اجرای تعهدات

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر مشکلات طرح تحول سلامت، اظهار کرد: در اجرای این طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متعهد شده تا هزینه چند هزار میلیارد تومانی طرح به صورت سالانه را پرداخت کند ولی به تعهد خود جامه عمل نپوشاند همچنین هیچ شرطی برای تعهد بیمه‌ها در نظر گرفته نشد ولی امروزه در این زمینه هم سقف معلوم شده است.

علی‌اکبر مظلوم با اشاره به بدهی وزارت رفاه اجتماعی به وزارت بهداشت و درمان، افزود: اگر مبلغ بدهی پرداخت شود بخشی از آن به پرستاران اختصاص می‌یابد که دارای مطالبات هستند.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل با اشاره به برخی از مشکلات پرستاران با وزارت بهداشت و درمان در زمینه توزیع عادلانه منابع، بیان کرد: آن چه امروز به صورت مستمر از مسؤولان وزارت بهداشت و درمان به گوش می‌رسد مقصر دانستن وزارت رفاه و بیمه‌ها در راستای عدم انجام تعهدشان نسبت به طرح تحول سلامت است.

* سرازیر شدن مبلغ هدفمندی یارانه‌ها و افزایش مالیات‌ در  اجرای طرح تحول سلامت

این مسؤول با اشاره به اینکه هیأت مدیره نظام پرستاری در شهرها مستقل از استان بوده و مستقیم با تهران در ارتباط هستند، تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات طرح تحول سلامت این موضوع است و تمام گره‌ها به بیمه و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی منتهی نمی‌شود.

مظلوم با اعلام سرازیر شدن مبلغ هدفمندی یارانه‌ها و افزایش مالیات‌ها در  اجرای طرح تحول سلامت، بیان کرد: هزینه‌های گزاف این طرح را نمی‌توان یک‌شبه پرداخت کرد و این امر موجب افزایش چندین برابری تعرفه‌های درمانی شد.

وی گفت: به جرأت می‌توان گفت که بیمار قبل ورود به بیمارستان در اثر افزایش مبلغ حامل‌های انرژی، افزایش مالیات، حذف یارانه‌ها و ثابت ماندن آن، هزینه‌های درمان را پرداخت کرده و پس از ورود به بیمارستان با توجه به افزایش تعرفه‌ها شاید نسبت به قبل از اجرای طرح تحول سلامت نه تنها مبلغ کمتری پرداخت نکند بلکه در برخی موارد بیشتر هم می‌پردازد.

مظلوم افزود: نمونه بارز آن را می‌توان در بخیه صورت کودک بیمارستان خمین‌شهر مشاهده کرد که برای پارگی شاید دو سانتی‌متری مبلغ 150 هزار تومان درخواست شد و متأسفانه کسی پیگیر این مبالغ گزاف نیست.

* اجرای طرح مبتنی بر عملکرد برای ترمیم نواقص طرح تحول سلامت است

کارشناس امور صنفی و پرستاری مازندران با اعلام اینکه احتمال دارد اجرای طرح مبتنی بر عملکرد به این دلیل ایجاد شد که مسؤولان وزارت بهداشت و درمان می‌دانستند که اجرای طرح تحول سلامت موفق نبوده و نیاز به ترمیم دارد، ادامه داد: اجرای طرح مبتنی بر عملکرد به نوعی برای برطرف کردن نواقص بودجه‎ای به میدان آمد.

وی با اشاره به اینکه گنجاندن تجمیع بیمه‌ها در طرح برنامه پنجم از اقدامات آینده وزارت بهداشت و درمان برای جبران برخی کمبودها بوده است، یادآور شد: امکان دارد تجمیع بیمه‌ها در درازمدت با اجرای صحیح به سود مردم باشد ولی هم‎اکنون این طرح به عنوان مسکن عمل کرده و می‌توان گرداب ایجاد شده و مشکلات طرح تحول سلامت که به گردابی برای مردم تبدیل شده را مقطعی تسکین دهد.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل تأکید کرد: اگر چه تجمیع بیمه‌ها باعث قرار گرفتن منابع در دست مجری خواهد شد ولی مسئله مهم ساختار نامناسب وزارت بهداشت و درمان در طرح‌های گذشته و کنونی است که یک‌سوگرایانه و معمولا در دست عده‌ای خاص و منحصر به طبقه ویژه است.

*ساختار مدیریتی وزارت بهداشت و درمان باید اصلاح شود

این مسؤول با اشاره به اینکه ساختار مدیریتی وزارت بهداشت و درمان باید اصلاح شود، یادآور شد: طرح کارانه هم از طرح‌هایی بوده که باعث فسق و فجور زیاد در توزیع عادلانه منابع وزارت بهداشت و درمان شد و لازم است این طرح حذف شده و به جای آن بر اساس مدرک، نوع تخصص، میزان زمان کار و مؤلفه‌های دیگر به همه پرستاران حقوق اختصاص یابد.

مظلوم با اعلام اینکه از گذشته تاکنون در وزارت بهداشت و درمان افرادی که بیشترین کار را می‌کنند کمترین دریافتی دارند، خاطرنشان کرد: اقداماتی همانند اعتباربخشی با اجرا شدن بدون در نظر گرفتن منابع انسانی هم وقت گرفتن و هزینه گزاف را به همراه دارد و تنها انرژی پرسنل که باید در خدمت بالین باشد را صرف می‌کند.

*مدیریت در وزارت بهداشت و درمان به دست پزشکان است

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری شهرستان آمل با تأکید بر اینکه زمینه مدیریت در وزارت بهداشت و درمان به دست پزشکان بوده و هست، اظهار کرد: پزشکان در امر درمان بسیار قوی و قابل اعتماد باشند ولی اتفاقات اخیر در برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان به همراه اجرای بی‌حساب طرح تحول سلامت نشان می‌دهد که این افراد در مدیریت هم کارآمد هستند.

این مسؤول گفت: با توزیع عادلانه منابع موجود و کنار گذاشتن کارهای وقت‌گیر و هزینه‌بر به همراه ایجاد مدیریت جدید در وزارت بهداشت و درمان می‌توان در مسیر درست خدمت قرار گرفت و به آینده تجمیع بیمه‎ها امید داشت.



تعداد بازدید از این مطلب: 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود