پیام دکتر ادابی ریاست سازمان نظام پرستاری

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 133
باردید دیروز : 261
بازدید هفته : 496
بازدید ماه : 492
بازدید سال : 3226
بازدید کلی : 13848

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 133
بازدید دیروز : 261
بازدید هفته : 496
بازدید ماه : 492
بازدید کل : 13848
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 27 آبان 1395
نظرات

اولین پیام دکتر ادابی بعنوان ریاست سازمان نظام پرستاری صادر شد

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/10704/language/en-US/------.aspx

بسمه تعالی

 

قُلِ اللَّهُمَّ مَالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَن تَشَاء وَتَنزِعُ الْمُلْكَ مِمَّن تَشَاء وَتُعِزُّ مَن تَشَاء وَتُذِلُّ مَن تَشَاء بِيَدِكَ الْخَيْرُ إِنَّكَ عَلَىَ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ

 

با حمد و سپاس الهی و درود بی پایان بر محمد مصطفی و خاندان پاک و طاهرش و آرزوی سلامتی و تعجیل در فرج عصاره و فخر کائنات حضرت ولی عصر ارواحنافداه و آرزوی سلامتی و سربلندی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت آیة ا... خامنه ای (مد‌ظله‌العالی)

 

پرستاران گرامی

 

دانشجویان عزیز پرستاری

 

برگ دیگری از انتخابات پرستاری کشور ورق خورد و بار دیگر پرستاران کشور با حضور موثر خود در تعیین سرنوشت حرفه پرستاری مشارکت کردند، لذا جا دارد مراتب تشکر و امتنان خود را از شور و شعور شما عزیزان و نیز تمامی کاندیداهای شرکت کننده در انتخابات چهارمین دوره نظام پرستاری کشور که با تلاش خود بر رونق انتخابات افزودند، صمیمانه ابراز نمایم.

 

بدون شک تعالی و پیشرفت هر رشته تحصیلی و حرفه ای در گرو احساس مسئولیت و حساسیت اجتماعی افراد آن رشته تحصیلی و یا شغل خاص می باشد. طی سالیان اخیر به یمن فضای اجتماعی مناسب کشور، نظام پرستاری به عنوان عالی ترین مرجع سیاستگزاری و تصمیم گیری در خصوص مسائل پرستاری شکل گرفته و روز به روز مسیر و تعالی را طی نموده است. ما نیز برآنیم با مشارکت و تشریک مساعی شما عزیزان اعم از دانشجویان گرامی، اساتید معزز، کارکنان پرستاری در تمامی رده های شغلی پرستاری، بهیاری، کاردان ها و کارشناسان اتاق عمل، هوشبری، فوریت های پزشکی 115 و ... به سهم خود در اعتلا و پیشرفت نظام پرستاری کشور و بالتبع توسعه و تکامل این رشته همگام با سایر رشته های تحصیلی گام برداریم و در این گستره کماکان محتاج حمایت بی دریغ نمایندگان مجلس و مسئولان کشور به ویژه همکاری و مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت رفاه هستیم.

 

همانطور که مستحضر هستید بیش از 8 سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مجلس شورای اسلامی و صدور آن جهت طی مراحل اجرایی می گذرد و جای تاسف است که علیرغم پیگیری مکرر نظام پرستاری تاکنون در خصوص اجرای این قانون مترقی تعلل و تاخیر صورت پذیرفته است. حال آن که طرح هایی شبیه «طرح تحول نظام سلامت» که 7 سال بعد از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تصویب شده است با توجه به همراهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک شبه اجرا و منافع سرشار آن نصیب عده ای اقلیت در نظام سلامت کشور گردیده است، در صورتی که بار اصلی طرح تحول سلامت بر دوش نحیف پرستارانی است که علاوه بر تحمل فشار مضاعف ناشی از اصل اقتصادی « کاهش بازده نزولی»، خود را از ثمره کار و تلاش خویش بهره مند نمی بینند. جا دارد مسئولین محترم با اتکا به نظرات سلیس و کارشناسی شورای عالی نظام پرستاری کشور نسبت به توزیع عادلانه منابع مزبور همت گماردند و نظام پرستاری کشور آماده هرگونه همکاری فنی و تخصصی در این زمینه می باشد.

 

یکی از موضوعات اساسی مرتبط با کیان پرستاری کشور بحث تعداد و تنوع نیروی انسانی شاغل در پرستاری است. هرگونه افزایش یا کاهش کمی و کیفی غیر منطقی در تربیت نیروی پرستاری می تواند به طور مستقیم بر آینده این رشته تحصیلی و نیز سلامت جامعه تاثیر گذار باشد. انتظار می رود مسئولین محترم به لحاظ اهمیت حفظ هاله تفاهم و احترام متقابل هرگونه تصمیم گیری در خصوص تربیت نیروی انسانی پرستاری هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی را طی مشورت با شورایعالی نظام پرستاری کشور اتخاذ نمایند.

 

بی شک این روند به رشد و تعالی پرستاری در جهت تامین اهداف نظام سلامت کمک خواهد کرد. در این راستا تعیین ظرفیت پذیرش دانشکده های پرستاری می بایست براساس طرح آمایش نیروی انسانی و متناسب با خروجی دانشکده های پرستاری و میزان جذب و بکارگیری دانش آموختگان این رشته تحصیلی و متناسب با نیازهای بومی و منطقه ای باشد.

 

پرستاری معجونی از عشق، علم، هنر و تجربه است و توسعه آن در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری، موید غنای علمی این رشته حساس به عنوان تکمیل کننده چرخه درمان می باشد.

 

رویکرد حفظ امنیت ارائه خدمات پرستاری به بیماران ایجاب می کند از هرگونه اقدام مخاطره آمیز در خصوص تربیت نیروی انسانی تحت عنوان کمک پرستار و یا تربیت نیروهای رده های مختلف پرستاری توسط بیمارستان ها و ... . به لحاظ تهدید و مداخله غیر منطقی در امور ارائه خدمات مراقبتی به بیماران خودداری شود. این سازمان با عنوان مسئولیت مدافع اجتماعی خود را مسئول اظهار نظر کارشناسی در این خصوص می داند.

 

امید است بتوانیم در فضایی سرشار از همدلی و همزبانی ضمن حفظ کامل حقوق پرستاران و بیماران نسبت به استانداردسازی هرچه بیشتر ارائه خدمات به بیماران همت گماریم. توفیق و سربلندی تمام دست اندرکاران نظام سلامت کشور را از درگاه ایزد متعال خواستارم.

 

 دکتر علی محمد آدابی

 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری 

 



تعداد بازدید از این مطلب: 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود