نظام پرستاری در دوره جدید می تواند با تعامل، صبر و کار کارشناسی مسیر اقتدار را ادامه دهد

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 174
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 276
بازدید ماه : 272
بازدید سال : 3006
بازدید کلی : 13628

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 174
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 276
بازدید ماه : 272
بازدید کل : 13628
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1395
نظرات

تاريخ: 1394/07/29 ساعت خبر: 3:55 PM  

 

 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

 

نظام پرستاری در دوره جدید می تواند با تعامل، صبر و کار کارشناسی مسیر اقتدار را ادامه دهد

 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با تبریک به تمامی منتخبان چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری گفت: تعامل، صبر، ارتباط با محافل و مجامع مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی، احترام متقابل و کار کارشناسی و علمی، رفتاری است که می تواند ما را به یک اقتدار عالمانه و حرفه ای برساند و ان شاء الله در این دوره نیز کماکان مسیر اقتدار و عزت حرفه ای طی شود.

 

 نظام پرستاری در دوره جدید می تواند با تعامل، صبر و کار کارشناسی مسیر اقتدار را ادامه دهد

 

محمد میرزابیگی در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری ضمن تبریک به منتخبان چهارمین دوره انتخابات شورای عالی نظام پرستاری و آرزوی موفقیت برای منتخبان گفت: بنده شخصاً روز گذشته از ابتدای جلسه انتخابات و رأی گیری تا انتهای شمارش آراء در جلسه حضور داشتم و روند انتخابات نشان داد که بر خلاف آنچه برخی از دوستان گاهاً در زمان انتخابات هیئت مدیره ها و انتخابات شورای عالی مبنی بر بروز تقلب و خدای ناخواسته مهندسی انتخابات مطرح می کردند، انتخابات در کمال شفافیت و به خوبی برگزار شد.

 

وی افزود: بنده نتیجه این انتخابات را شکست و پیروزی نمی دانم چرا که هم افراد شاخصی که در دوره قبل در شورای عالی حضور داشتند به چهارمین دوره شورای عالی نظام پرستاری راه یافته اند و هم کسانی که شعارهای خوبی را مطرح کرده بودند برای حضور در این شورا رأی آورند.

 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: البته عده ای از دوستان که در دور قبل در شورا و سازمان حضور داشتند نیز با از خودگذشتگی در این دوره از رقابت ها کنار کشیدند تا راه را برای دوستانی که علاقه مند هستند و شعارهای خوبی را مطرح می کنند، هموار کنند.

 

وی ترکیب چهارمین دوره شورای عالی نظام پرستاری را شامل افراد مستقل و افرادی تحت عنوان طیف عدالتخواه عنوان کرد و گفت: به هر حال دیگر دوره شعار، رقابت های انتخاباتی و ایجاد هیجانات انتخاباتی تمام شد و زمان کار است. در دوران انتخابات نیز بنده در مقابل بسیاری از مسائل سکوت کردم تا این فضا همان فضای شور و هیجان باقی بماند.

 

میرزابیگی ادامه داد: بالاخره کارنامه عملکرد 12 سال کار قبلی سازمان پیش روی تمامی پرستاران کشور است و ان شاء الله این 4 سال پیش رو نیز قابل ارزیابی خواهد بود و با سرعت برق و باد نیز ایام می گذرند.

 

وی تصریح کرد: ما 23 سال غیر مستقیم و مستقیم و حدود 12 سال نیز به طور مستقیم و شبانه روزی در راه پیشبرد حرفه تلاش کردیم و شعارهایی دادیم و نتایجی نیز گرفتیم که بارزترین آن تشکیل سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری بود.

 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصویب قوانین پنجگانه در حوزه پرستاری در مجلس را از دیگر دستاوردها در این حوزه خواند و گفت: همچنین در طول سالهای مذکور 9 دیدار با مقام معظم رهبری، 40 دیدار با روسای قوا و مسئولان بلند پایه کشور داشتیم و علاوه بر آن ساخت نزدیک به 5 هزار واحد مسکونی توسط تعاونی های پرستاری و تعاونی های مستقل پرستاری در هر شهر توسط هیئت مدیره ها اتفاق افتاد.

 

وی افزود: همچنین ایجاد خیابان یا میدانی به نام پرستار در تمامی شهرستانهای کشور، خرید 30 ساختمان ملکی برای هیئت مدیره های کشور، 2 ساختمان در تهران برای سازمان نظام پرستاری، تصویب بالغ بر 45 بخشنامه دولتی در حوزه پرستاری و عضویت در مجامع بین المللی و منطقه ای پرستاری نظیر ICN و امرو از دیگر دستاوردهایی بود که در طول 23 کار مستقیم و غیر مستقیم و 12 سال کار مستقیم حاصل شد.

 

میرزابیگی ادامه داد: البته از این پس نیز همچنان در خدمت جامعه پرستاری خواهیم بود و از دوستان جدید نیز هر مشورت و هر کاری داشته باشند، حمایت می کنیم.

 

وی یادآور شد: فقط خواهشی که در این مقطع از دوستان داریم این است که چه آن حدود 70 الی 80 هیئت مدیره ای که بالاخره در کشور علاقه به حضور کاندیداهای خود در شورای عالی داشتند و چه دوستانی که به شورا راه یافته اند، دیگر دوره رقابت ها را تمام شده تلقی کنند و رفاقت را از همین امروز شروع کنند و ان شاء الله کمک کنند تا حرفه به آرامش و هم افزایی برسد زیرا نیاز امروز جامعه پرستاری این مسائل است.

 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: فرض همه بر این است که تمامی کسانی که به شورای عالی نظام پرستاری راه یافته اند، ان شاء الله حرفه پرستاری را مد نظر داشته باشند و برای حرفه تلاش کنند و بتوانند نوجوان 12 ساله ای که ما الان تحویل می دهیم را در طول 4 سال آتی به گونه ای پیش ببرند که مسیر تعالی و رشد را بپیماید و همچنان پله های ترقی و قهرمانی را در سطوح ملی و بین المللی طی کند و بدرخشد.

 

وی افزود: بی شک ما، هم داشته های زیادی داریم که قابل افتخار است و هم، نداشته های زیادی پیش روی حرفه پرستاری داریم. به هر حال امسال ما تولد صد سالگی عمر علمی حرفه پرستاری را در ایران شاهد بودیم و باید قبول کرد که از این عمر یکصد ساله تنها 12 سال دارای سازمان نظام پرستاری بودیم و تنها 2 سال است که معاونت داریم لذا پرستاران می توانند قضاوت کنند که در همین دوره چه داشته هایی کسب کرده ایم.

 

میرزابیگی ادامه داد: البته ما منتظر پروسه تکمیل انتخابات، نظارت، اعتبارنامه و رسیدگی به شکایات نمی مانیم و از همین امروز همه چیز را تحویل می دهیم و دوستان می توانند بیایند و با تحویل امور، کار خود را آغاز کنند و امید است بتوانند با اتکا به داشته ها، نداشته ها را بدست آورند و خدای ناکرده آن گونه نشود که به خاطر نداشته ها، داشته هایمان را نیز به باد دهیم و این استراتژی بسیار مهمی است که باید مد نظر گرفته شود.

 

وی اضافه کرد: امید است در آینده دوستانی که می آیند تعامل را پیش رو قرار دهند و تجربه چندین ساله ما نیز نشان می دهد که تعامل، ارتباط، احترام متقابل، بیان و گفتار علمی و کارشناسی است که در مجامع و محافل طرفدار دارد و در این 4 سال پیش رو نیز همانند سالهایی که ما گذراندیم، دولت، قوای سه گانه، وزارت خانه مسیر طبیعی خودشان را طی می کنند و این مسئولان سازمان و عملکرد آنها است که می تواند در چارچوب قانون مشخص سازمان موجب پیشبرد حرفه و کسب دستاورد برای پرستاری شود.

 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: به هر حال قانون سازمان و وظایف و اختیارات تعیین شده در آن مشخص است و بر اساس آن، دولت، مجلس یا قوای سه گانه موظف به این نیستند که فلان اختیار را به سازمان بدهند و چنین چیزی در قانون سازمان نظام پرستاری نیست اما رفتاری که مسئولان سازمان پیش می گیرند می تواند بر اساس همین قانون، آنچنان فضایی در قوای سه گانه ایجاد کند که همه را به همکاری، هم افزایی و همیاری جلب کند.

 

وی افزود: به خاطر دارم زمانی که بحث تصویب قانون تشکیل سازمان نظام پرستاری در مجلس مطرح بود، این قانون سه بار بین مجلس و شورای نگهبان رفت و آمد کرد و برخی از بندها آن تغییر کرد. به یاد دارم که در آخرین جلسه پس از گله بنده به برخی تغییرات اعمال شده در این قانون ، مرحوم زواره ای، عضو حقوقدان شورای نگهبان خطاب به بنده گفتند، ای بسا قوانین بسیار ضعیفی که مجریان قوی دارد ولو یک یا دو خط قانون هم باشد، غوغا می کند و دستاورد بدست می آورد و ای بسا قوانین بسیار قوی که مجریان ضعیف دارد که قانون را ناکارآمد می کنند.

 

میرزابیگی تصریح کرد: من هم امیدوارم که دوستان و منتخبان جدید مصداق مجریان قوی باشند و ان شاء الله به گونه ای عمل کنند که بتوانند از این فضا و قانون استفاده کافی را بکنند و دستاوردهای حرفه پرستاری و سازمان نظام پرستاری کماکان ادامه یابد.

 

وی در خاتمه افزود: بی شک تعامل، صبر، ارتباط با محافل و مجامع مختلف اعم از دولتی و غیر دولتی، احترام متقابل و کار کارشناسی و علمی، رفتاری است که می تواند ما را به یک اقتدار عالمانه و حرفه ای برساند و ان شاء الله در این دوره نیز کماکان مسیر اقتدار و عزت حرفه ای طی شود.

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/10584/language/en-US/---------.aspx

 



تعداد بازدید از این مطلب: 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود