پیشروی سنگر به سنگر عدالتخواهی به سمت اهداف ارمانی پرستاران

آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 192
باردید دیروز : 33
بازدید هفته : 294
بازدید ماه : 290
بازدید سال : 3024
بازدید کلی : 13646

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 192
بازدید دیروز : 33
بازدید هفته : 294
بازدید ماه : 290
بازدید کل : 13646
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1395
نظرات

پیشروی سنگر به سنگر عدالتخواهی به سمت اهداف ارمانی پرستاران ادامه دارد.

 روزی که طرح تحول سلامت با افزایش بار کاری پرستاران و افزایش شکاف بی عدالتی در دریافتی کارکنان. صدای اعتراضات پرستاری را بلند و زخمهای کهنه این قشر سرباز نمود بجای بررسی کارشناسی و مسئولانه موضوع انرا به فعالیتهای سیاسی و تحریکات دبیرکل خانه پرستار نسبت داده و در تکمیل این فرافکنی اقدام به تبعید اقای شریفی مقدم کردند .

از ابتدای تیرماه 93 به بعد خط اعتراضات پررنگ و شعارها منسجم و حول عدالتخواهی تمرکز پیدا نمود.

تجمع ابانماه پرستاران مقابل نهاد ریاست جمهوری با جمعیتی بیش از هزار نفر نه تنها مورد توجه قرار نگرفت بلکه از طرف وزیر تعداد 100 نفر نامیده شده و کم اهمیت جلوه داده شد .

تلاش کردند فعالان صنفی عدالتخواه را افرادی فاقد منطق و تندرو معرفی کنند در حالی که هیچکدام از مسئولان ذیربط در وزارت پزشکان حاضر به شنیدن حرف حق و منطقی عدالتخواهان نشدند . فراموش نمیکنیم روزی را که در برنامه تلویزیونی اقای شریفی مقدم و معاون وزیر پزشکان دعوت شده بودند این برنامه تنها با حضور اقای شریفی مقدم برگزار شد و طرف مقابل از شرکت در این برنامه که میشد رو در رو حرفها را زد و قضاوت را به دیگران واگذار کرد شرکت نکردند.

تمام تلاشها برای گشایش باب مذاکره و طرح مطالبات مسدود ماند و انتظارات پرستاران از نظام صنفی خود در این شرایط تامین نشد.

در چنین فضایی جشنهای روز پرستار به شکلی متفاوت و اعتراضی برگزار شد و تجمع تاریخی سوم اسفند با حضور بیش از سه هزار پرستار مقابل مجلس شکل گرفت . 

قرار شد تا 10 روز جلسه کمیته مطالبات و هیئت رئیسه مجلس و وزیر برای بررسی مطالبات این تجمع تشکیل شود اما بازهم با امتناع وزیر تشکیل نشد.

پرستاران با راهنمایی های اقای شریفی مقدم در دست گرفتن نظام پرستاری برای پیگیری مطالبات خود را دنبال کردند و در انتخابات هیئت مدیره ها علیرغم رد صلاحیت سران عدالتخواهی بیش از 70 درصد هیئت مدیره های سراسر کشور با لیست مورد حمایت خانه پرستار و با شعار عدالتخواهی تشکیل شد.

تلاشهای زیادی در فاصله انتخابات هییت مدیره ها تا انتخابات شورای عالی انجام شد و تقویم زمانی مورد نظر ایین نامه انتخابات نقض گردید تا شورای عالی نظام پرستاری از رخنه عداتخواهان دور نگهداشته شود اما در انتخابات روز 28 مهر دیدیم که 80 درصد شورای عالی از لیست مورد حمایت عدالتخواهی شکل گرفت و همان 20 درصد دیگر هم افرادی بودند که شعارهای عدالتخواهی را مطرح میکردند.

اینک از نظر عدالتخواهی شروع یک فعالیت سازمانی برای احقاق حقوق جامعه مظلوم پرستاری فرارسیده است و عدالتخواهان سنگر نظام پرستاری را تنها بعنوان ابزاری برای دنبال کردن مطالبات نگاه میکنند.

جامعه پرستاری همچنان مطالبه گر انتظار دارد منتخبین عدالتخواهی با تمام توان اجرای سریع قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و کاهش فاصله ناعادلانه دریافتی ها و ارتقاء جایگاه پرستاری را دنبال کنند.

كريم عابديني 



تعداد بازدید از این مطلب: 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود