آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 320
باردید دیروز : 60
بازدید هفته : 495
بازدید ماه : 1592
بازدید سال : 4326
بازدید کلی : 14948

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 320
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 495
بازدید ماه : 1592
بازدید کل : 14948
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : جمعه 22 خرداد 1395
نظرات

بنام خدا

سلام همکاران گرامی ،در این نوشتار ها تاریخچه تشکیل کمیته های پیگیری مطالبات پرستاری در سراسر کشور جهت آشنایی شما بیان می شود.

اساس شکل گیری کمیته های پرستاری به حرکت اعتراضی جامعه پرستاری بر می گردد که پرستاران ،بدنبال عدم تحقق خواسته های قانونی خود از تمام توان موجود از جمله فضای مجازی برای بیان مطالبات صنفی خود سود جستند

با تشکیل گروه های مجازی صنفی در نرم افزار های ارتباطی چون وایبر و هایک در محیط های خصوصی و گروه ها به بیان بسیار ساده مشکلات پیرامون خود و پرستاری بالین و ازجمله مبلغ واریزی های اضافه کار و کارانه ی خود می پرداختند.

با رشد و گسترش فعالیت ها ، کم کم گروه های صنفی شکل گرفت و پرستاران ایران 1و 2و 3 و ... در وایبر تشکیل شد . بدنبال محدودیت های اعضا و ارسال پیام در این نرم افزار ،کم کم ناشناخته هایک که است جایگزین شد.

گسترش سراسری فضای مجازی و ارتباط پرستاران بایکدیگر موجب رشد و اگاهی و شفاف سازی و ریشه یابی مشکلات جامعه پرستاری شد ودرنهایت موجب تبلورخواسته های انان گردیده و شد شعارامروز جامعه پرستاران عدالتخواه که می گویند خواسته ما عدالت در پرداخت ها در حد عرف جهانی و اجرای قانون تعرفه گذاری و قانون مشاغل سخت و زیان اور و طرح ارتقا بهره وری شد.

پس اساس این کمیته ها خود جوش و از پرستاران بالین شکل گرفته که در بخش و منزل با یکدیگر ارتباط می یابند و هر گونه ارتباط این تجمع های صنفی و خود جوش به فعالیت های سیاسی بیشتر یک اشتباه تاکتیکی است که ریشه در نا اگاهی و عدم تحلیل صحیح موضوع دارد. راه دوری نرویم نمونه شفاف و کلاسیک این موضوع ،رشروع کار صنفی خود من بود ،بنده مدت بیست و پنج سال است که در بخش سوختگی بیمارستان  امام رضا (ع) به صورت دو و بیشتر سه شیفت کار می کنم و بیشتر دغدغه کار ونان دارم تا دغدغه های دوستان 

ادامه دارد ...

مهدی امیرجانی

کاندید مورد حمایت پرستاران عدالتخواه کشور و خانه ی پرستار 

تعداد بازدید از این مطلب: 205
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 21 خرداد 1395
نظرات

 

سلام برهمکاران پرستار عدالت خواه در سراسر کشور

سلام بر پرستاران عدالت خواه مشهد 

دوستان گرامی بالاخره موعد مقرر فرارسید و پرستاران تمام کشور در همایشی سراسری و پویا درانتخابات دوره چهارم

نظام پرستاری شرکت خواهند کرد. 

اصل مهم حضور پر شور و پررنگ همه شما در انتخابات است.

و اینکه به که رای دهید در اولویت بعدي قرارارد.

همکاران عزیز عدالت خواه شما در این عمر کوتاه شش ماه کمیته پیگری مطالبات پرستاری ؛ همواره در صحنه بوده اید و خواهید بود .

این حضور شما را در حمایت از رای شما به تلاش های خود خواهیم دید.

عزيزان گرامی ما ادعا داریم که توانسته ایم دراین مدت کوتاه کارهای بزرگی را که سال ها ارزوی تک تک شما بود را به ثمر برسانیم .

اولین کار بزرگ توسط پیشکسوت پرستاران عدالت خواه جناب شریفی مقم ایجاد شد و ان بیداری پرستاری است ،

این بیداری پرستاری و حساسیت جامعه پرستاری بود که توانست ما را گرد هم و تحت حمایت استاد شریفی مقدم جمع کند. 

یادتان هست روزهای اول تشکیل گروه های مجازی و نصب نرم افزار ناشناخته ی هایک را ،گروه پرستاران ایران وایبر یک و دو وسه و...

خدامی داند چه تعداد گروه پرستاری در فضای مجازی در حال گفتگو و تبادل فکر و نظر صنفی هستند،

این ها آغاز راه ما بودند و با پیگیری ها و ادامه کار کم کم توانستیم از فضای مجازی خارج شویم تجمع 23 اذر مشهد و چند شهر را به راه انداختیم.

تا به خواسته های قانونی خود برسیم اجرای قانون تعرفه گذاری و قانون مشاغل سخت و طرح ارتقا بهره وری انقدر گفتیم و گفتیم

و انقدر نشنیدند و نشنیدند تا مجبور شدیم در روز سوم اسفند از سراسر کشور به تهران بیاییم و حضور خود را به نمایندگان خود در مقابل مجلس به نمایش گذاریم ،

باز هم مارا ندیدند و چشم خود را بر روی مابستند ولی بازما گفتیم و گفتیم و پیگیری کردیم تا فرارسیدن سال نو حتی درتعطیلات نوروزی هم ارام ننشستیم.

و در گروه های مجازی عید را تبریک می گفتیم و سال خوبی را برای پرستاری ارزو می کردیم ؛ سال نو گذشت و اردیبهشت رسید

نامه ها و در خواست های کمیته مطالبات پرستاری باز هم بی جواب ماند مجبور شدیم در رسانه ها صدای عدالت خواهی خود را بلند کنیم

و حرکت پرستاری را رساندیم تا خرداد ماه که ماه تعیین سرنوشت صنف پرستاری است ؛ در طول این ماه ابتدا ثبت نام بود و بعدکار به تاییدصلاحیت ها رسید

برخی شهرها چون مشهد منطقی و با دیدباز و عادلانه رفتار کردند و برخی مراکز چون ارومیه و تهران و برخی مراکز تا دو هفته انتظار را برای تعیین سرنوشت پرستاری رفم زدند ؛

بالاخره پیشکسوت ما نتوانست از خشم و غصب مخالفان سوداندیش رها شود و ما را در نیمه راه تنها گذاشت اما طوفان پرستاری به این سادگی ها خاموشی نخواهد گرفت.

سیل بیداری و اگاهی بنیان هر گونه ظلم و تبعیض قانونی و غیر قانونی را برخواهد کند.

همراهان گرامی در این فرصت های سرنوشت ساز باقیمانده فضای مجاز را در کنار حضور خود نشان دهید.

با یک دست خودکار و با دست دیگر گوشی خود رابه دست بگیرید و ازحق و عدالت و اجرای قانون دفاع کنید.

در پای صندوق رای محکم و توانا حاضر شوید و رای خود را در راه اعتلای پرستاری و عدالت و اجرای قانون به صندوق ها بیندازید.

بدانید هر یک رای شما درتعیین سروشت اینده ی پرستاری نقش تعیین کننده و موثر دارد ؛

امروز برخی مشارکت پایین شما را را خواستارند تا حمل برناامیدی و عدم اتحاد کنند

و برخی این مشارکت پایین را فرصتی برای شمارش چند رای فرمایشی خود نیازمندند ؛

اما اگر شما بیایید این شمایید که می مانید و می توانید اینده را تغییر دهید.

نسرین قاری

کاندید اعتلاف سراسری پرستاران عدالت خواه کشور

متشکرم  

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 638
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1395
نظرات
پرستاران به افراد مستقل رای دهند

انتخابات ابزاری برای حل مشکلات پرستاران/افزایش نارضایتی پرستاران طی چهارسال گذشته

۱۳۹۴/۰۲/۲۸ - ۱۵:۰۴ - کد خبر: 148325
انتخابات ابزاری برای حل مشکلات پرستاران/افزایش نارضایتی پرستاران طی چهارسال گذشته

سلامت نیوز: دبیرکل خانه پرستار با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری پرستاران در چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری؛توصیه کرد:« پرستاران به افرادی رای بدهند که فهیم، منطقی ،جسور، مستقل وغیروابسته باشند؛ ضمن اینکه فرد منتخبشان ایثارگر و دلسوز هم باشد چون هیات مدیره نظام پرستاری طوری نیست که برای کسانی که انتخاب می شوند ایجاد درآمد و موقعیت کند».


محمد شریفی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز در پاسخ به این سئوال که پیش بینی شما از میزان مشارکت پرستاران در چهارمین دوره انتخابات نظام پرستاری چیست؛گفت:« در هر دوره از انتخابات نظام پرستاری کشور به تعداد هیات مدیره های نظام پرستاری در سطح کشور افزوده می شود به طوری که در دوره اول تعداد هیات مدیره های نظام پرستاری 70 هیات مدیره بود که این تعداد در دوره های بعد افزایش یافت و در این دوره 128 هیات مدیره شرایط برگزاری انتخابات را دارا هستند. البته برخی از هیات مدیره ها به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد کاندیداهای شرکت کننده شرایط برگزاری انتخابات را ندارند».


وی افزود:« پیش بینی می کنیم در 120 هیات مدیره، انتخابات نظام پرستاری برگزار شود».


وی ادامه داد:« در هفته اول ثبت نام از کاندیداها، نگرانی وجود داشت چراکه در اکثر هیات مدیره ها، تعداد کاندیداهای انتخابات نظام پرستاری به حد نصاب نرسیده بود؛ حتی یک روز قبل از پایان زمان ثبت نام، بسیاری از هیات مدیره ها به حد نصاب لازم نرسیده بودند اما در مجموع با تشویق و تهییج توسط جنبش پرستاران عدالت خواه، بین پرستاران شور ایجاد شد و خوشبختانه تعداد کاندیداها در بیشتر هیات مدیره ها به حد نصاب رسید».


وی درباره اینکه چه تعداد شرکت کننده در انتخابات نظام پرستاری به پای صندوق های رای خواهند آمد؛گفت:«به طور کلی در مجموعه های صنفی استقبال زیادی برای شرکت در انتخابات نمی شود، ولی این مسئله نسبی است. در دوره گذشته حداقل در سطح کشور نزدیک به 20 درصد از پرستاران مشارکت داشتند اما در تهران به دلیل نارضایتی بالای پرستاران، میزان مشارکت کمتر از 10 درصد بود».


وی در پاسخ به اینکه آیا پرستاران در این دوره نسبت به دوره های قبل،انگیزه بیشتری برای مشارکت پیدا کرده اند یا خیر؛گفت:«این دوره نسبت به دوره قبل تفاوت دارد و احساس من این است که میزان مشارکت هم در تهران و هم کل کشور بیشتر خواهد شد. البته جامعه پرستاری در دوره سوم هم انگیزه زیادی برای مشارکت در انتخابات نداشت و در دوره چهارساله گذشته میزان نارضایتی پرستاران بیشتر شده اما یک تغییر شکلی در پرستاران ناراضی بوجود آورد».


شریفی مقدم ادامه داد:«در گذشته جامعه پرستاری نارضایتی خود را به شکل عدم مشارکت در انتخابات نشان داد اما وقتی نارضایتی از یک حدی گذشت اعتراضات جامعه پرستاری شروع شد و گروهی به نام جنبش پرستاران عدالت خواه وارد میدان شد که بیشتر به دنبال این است که می شود با فعالیت های مختلف مشکلات را حل کرد».


وی افزود:« در گذشته پرستاران کنار می نشستند و می گفتند مشکلات جامعه پرستاری قابل حل نیست. اما با رشد جنبش پرستاران عدالت خواه، اعتقادات متفاوت شد و این عقیده جایگزین شد که با رها کردن مشکلات، مسائل پرستاری خود به خود حل نخواهد شد و باید حضور فعالی در انتخابات نظام پرستاری داشت تا حداقل بتوان مشکلات را تسهیل کرد و یا موانع بر سر راه مطالبات پرستاری را کم کرد.این تجربیاتی است که به دست آورده اند و عملا به آن هم رسیده اند».


شریفی مقدم گفت:«برخی جریانات اینگونه القاء می کنند که جنبش پرستاران عدالت خواه یک گروه تندرو هستند و کمتر به دنبال تعامل و منطق هستند اما در پاسخ می خواهم بگویم خلاف واقع نظر می دهند و چنین نیست. این جنبش راه های مختلف را رفته و طومارهای زیادی را برای مسئولین نوشته است. از جمله نامه ای سرگشاده با 45 هزار امضای الکترونیک از طرف خانه پرستار برای رییس جمهور ارسال کردیم.این نامه به کمیسیون اصل 90 مجلس رفت که باید قاعدتا به این مسئله رسیدگی می کردند.البته چندی پیش در مجلس جلسه ای با وزارت بهداشت تشکیل شد و نمایندگان پرستاری یک مهلت دو ماهه را به وزارت بهداشت دادند که به این فرصت نیز توجهی نکردند».


وی با بیان اینکه تجمعات پرستاران ابتدا با تعداد کمتر بود که به مرور زمان گسترده تر و رادیکالی تر شد،خاطرنشان کرد:«این نحوه اعتراضات جنبش پرستاران عدالت خواه توانست تاثیراتش را هم بر مسئولین در دولت و هم نمایندگان مجلس بگذارد. شاید در دولت بروز ظاهری نداشت اما به این نتیجه رسیدند که پرستاران مشکل دارند و مشکلاتشان به گوش مسئولین رسید و شاهد بودیم که نمایندگان تذکراتی به وزیربهداشت داشتند».


دبیرکل خانه پرستار ادامه داد:« در طول این مدت علیرغم این که وزیر به شکل های مختلف از طرف دولت که به حوزه سلامت اهمیت می دهد، حمایت می شود و علیرغم اینکه وزیر بالاترین رای را در مجلس آورده بود اما با وجود تذکراتی که در کمیسیون بهداشت درباره بحث پرستاران به وزیر دادند یک فرصت دوماهه برای حل مشکلات خواسته است. اینها همه از فعالیت های جنبش پرستاران عدالت خواه بوده است».


وی افزود:«نگاه این جنبش به بحث انتخابات نظام پرستاری این است که انتخابات یک ابزار است جهت حل مشکلات پرستاری و نظام پرستاری پایگاهی برای حل مشکلات پرستاران است».


وی با توصیه به پرستاران برای مشارکت حداکثری در انتخابات نظام پرستاری گفت:« هر قدر پرستاران بیشتری به صحنه انتخابات بیایند؛ قطعا سازمانی مقتدرتر و توانمندتر برای پرستاران تشکیل خواهد شد که می تواند بسیاری از مشکلات پرستاران را حل کند».


شریفی مقدم گفت:« پیش بینی می کنم فضای انتخابات نسبت به دوره های قبل متفاوت تر باشد. شور و هیجانی که جنبش عدالت خواه ایجاد کرده است قطعا پرستاران را نسبت به دوره های گذشته به پای صندوق های رای خواهد کشید».


وی ادامه داد:«به عنوان دبیرکل خانه پرستار و عضو شورای عالی نظام پرستاری توصیه من این است پرستاران با مشارکت حداکثری خود به افرادی رای بدهند که فهیم، منطقی ،جسور، مستقل وغیروابسته باشند؛ ضمن اینکه فرد منتخبشان ایثارگر و دلسوز هم باشد چون هیات مدیره نظام پرستاری طوری نیست که برای کسانی که انتخاب می شوند ایجاد درآمد و موقعیت کند. در واقع هیات مدیره نظام پرستاری ها دریافتی آنچنانی ندارند بنابراین بحث ایثار و فداکاری بسیار مهم است».


وی بر لزوم انتخاب فردی مستقل و غیروابسته تاکید مجدد کرد و گفت:« اگر فرد در هیات مدیره نظام پرستاری به سازمان یا نهادی وابستگی(وابسته به موقعیت،پست و مقام) داشته باشد خود به خود در جلسات یا در جاهایی که می خواهند تعامل کنند؛ روی بحث ها تاثیرگذار است و ممکن است مصالح پرستاری را برای به دست آوردن پست و مقام در نظر نگیرد».


وی در پایان خاطرنشان کرد:« باید از حقوق مردم دفاع کنیم و برای دفاع از حقوق مردم باید موانع خدمتی پرستارن را برداریم ومهمترین بحث پرستاران عدالت خواه نیز برقراری عدالت در نظام سلامت است».

تعداد بازدید از این مطلب: 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 13 ارديبهشت 1395
نظرات

 

 عنوان: آنها حریفان قدری خواهند بود اگر...

 

دوست عزیزی گفت که اعضای فعلی نظام پرستاری که برای انتخابات چهارم ثبت نام کرده اند و بهمراه افراد رده بالای مدیریت پرستاری اعتلاف تشکیل خواهند داد ، حریفان خیلی قدری هستند.

حرف این عزیز را اینگونه پاسخ دادم:

آنها حریفهای قدری نیستند ولی می توانند حریفان قدری باشند اگر...

به نظر بنده آنها حریف های قدری خواهند بود اگر من پرستار بالین  نسبت به امور صنفی خودبی تفاوت باشم و دچا روزمرگی شوم و فقط کار و کار و باز هم کار کنم و فقط دو قدمی خود را ببینم و فراموش کنم که اصلا حق و حقوقی دارم، حتما آنها حریفان قدری خواهند شد !

اگر من پرستار  شرکتی و یا تبصره از ترس توبیخ و  اخراج شدن ،ترجیح بدهم که به حقوق ناچیز و کار سنگین و شیفتهای  نامتعارف و کمرشکن بسنده کنم، ممکن است که آنها حریفان قدری بشوند!

اگر من پرستار با توجه به عملکردنامناسب نظام پرستاری در سالهای اخیرکه توام با رکود و بیانات ضد و نقیض بوده ، اینگونه استنباط کنم که سازمان صنفی پرستاری ارزشی ندارد و نمی تواند کاری برای بهبود وضعیت من پرستار انجام دهد و فقط از تک رای من برای پرش افراد به  سکوهای ترقی استفاده می شود ، با اطمینان می توان گفت که آنها حریفان قدری خواهند بود.

اگر من  پرستار با سابقه بالا فکر کنم که من دنبال دردسر نمی گردم و به بازنشستگیم زمان کوتاهی مانده است و سازمان صنفی ام ارزش این همه هیاهو را ندارد ، قطعا آنها حریفان قدری خواهند بود!

اگر من پرستار بالین فقط در قبال کار سنگین و وظایف محوله چند گانه که اصلا جزو شرح وظایفم نیست ، فقط به غرغر کردن و نق زدن و از وضع موجود نالیدن ، بسنده کنم ، آنها حتما حریفان قدری خواهند بود!

اگر من پرستار در پست حاکمیتی از وضع موجود راضی باشم و فقط و فقط خودم را ببینم و لذت ببرم که اهرم فشار در دستان تنومند من است و میتوانم اگر اراده کنم با سلیقه شخصی با استفاده از طرح مبتنی برعملکرد به زیر دستان پرستارم  امتیاز از صفر تا 100 بدهم و آنها را مطیع مطلق کنم ، حتما آنها حریفان قدری خواهند بود.

و در آخر:

دوستان من ، آنها حریفان قدری خواهند بود

اگر من پرستار بی تفاوت باشم و برای رای خود ارزش قایل نشوم و فکر کنم که امروز جمعه است و یک روز میخواهم استراحت کنم و با رای من دنیا گلستان نمیشود!!

آن وقت میتوان گفت آنها حتما حریفان قدری خواهند بود زیرا با رای پرستاران حاکمیتی مطیع حتما آنها هرچند با آرای اندک ، رای خواهند آورد و روز از نو و...

 

نسرین قاری

عضو کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان

13 اردیبهشت 94

تعداد بازدید از این مطلب: 219
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 31 فروردين 1395
نظرات

 

http://www.ilna.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%B1%DB%8C-9/271533-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%B7%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%88%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF

 

کد خبر: 271533 ۱۳۹۴/۰۱/۳۱ ۱۴:۲۹:۳۳  

با ارسال نامه‌ای طرح شد؛

۳ هزار پرستار خطاب به روحانی: عدالت را به سیستم درمانی بازگردانید

۳ هزار پرستار خطاب به روحانی: عدالت را به سیستم درمانی بازگردانید

جمعی از پرستاران استان خراسان رضوی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار پیگیری مطالبات جامعه پرستاری و پایان دادن به تبعیض در نظام پرداخت ها بین پزشکان و پرستاران شدند.

در حالیکه ۴ ماه از تجمع پرستاران در مقابل نهاد ریاست جمهوری می‌گذرد هنوز هیچ پاسخ مثبتی از سوی مسولین عالیرتبه کشور در مورد تحقق مطالبات جامعهٔ پرستاری داده نشده است. 

به گزارش ایلنا، جمعی از پرستاران استان خراسان رضوی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار پیگیری مطالبات جامعه پرستاری و پایان دادن به تبعیض در نظام پرداخت ها بین پزشکان و پرستاران شدند.

در این نامه که به گفته ی "جواد توکلی" عضو کمیته ی پیگیری مطالبات پرستاری خراسان رضوی ، به امضای حدود سه هزار نفر از اعضای جامعه پرستاری رسیده است، ضمن تاکید بر صنفی بودن مطالبات جامعه پرستاری بر اجرای هرچه سریع‌تر طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری و برقراری عدالت در نظام پرداخت‌ها تاکید شده است.

امضاء کنندگان این نامه که گروههای مختلف کادر درمان، پرستاران، فوریت‌های پزشکی ۱۱۵، تکنیسین اتاق عمل و بیهوشی هستند آمده است، که اجرای تعرفه گذاری نه تنها بار مالی برای دولت نخواهد داشت بلکه به جهت قانونمند شدن  پرداخت ها ، منجر به تسریع در روند درمان بیماران و در ‌‌نهایت کاهش هزینه‌ها خواهد شد. 

پرستاران می‌گویند، پس از تجمع ۲۳آذر ۹۳  مقابل نهاد ریاست جمهوری، که کمیته پیگیری مطالبات پرستاری با نهاد ریاست جمهوری جلساتی را در جهت رفع مشکلات جامعه پرستاری برگزار کرد هنوزجوابی از سوی نهاد ریاست جمهوری به آن‌ها داده نشده است. 

متن کامل این نامه به این شرح است: 

"ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای دکتر روحانی 

با عرض سلام و آروزی سلامت برای جنابعالی و موفقیت برای دولت تدبیر و امید، اینجانبان امضاکنندگان ذیل گروههای مختلف کادر درمان) پرستاران، فوریتهای پزشکی ۱۱۵، تکنسین اتاق عمل و بیهوشی) استان خراسان (بخش دولتی و خصوصی) ضمن اعلام حمایت و همراهی با دولت محترم و همگامی با طرح تحول نظام سلامت از دولت  درخواست می کنیم تا با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوب ششم تیرماه هشتادوشش عدالت در پرداخت‌ها و رفتار‌ها را در نظام سلامت عملیاتی نماید. 

ما جامعه پرستاران ضمن حمایت از کلیات طرح تحول سلامت، با توجه به آنکه هدف، رضایتمندی هر چه بیشتر مردم و کادر درمان می‌باشد، مرحله سوم طرح تحول را نیازمند به بازبینی می‌دانیم تا با رضایت همه اعضای تیم درمان شاهد بهترین عملکرد و در ‌‌نهایت بهترین نتیجه از طرح تحول باشیم .

از آنجاییکه گروههای مختلف غیر پزشک کادر درمان تاثیر بسزایی در روند بهبود بیماران بستری و کوتاه کردن دوران نقاهت بیماران از طریق آموزش دارد و همچنین بازگشت به بیمارستان به علت عوارض درمان را کاهش می‌دهد، با توجه به اینکه پرستاری با انگیزه در دراز مدت هزینه‌های درمان را بسیار کاهش خواهد داد و این به نفع اقتصاد دولت وهمچنین مردم عزیزمان خواهد بود بنابراین اجرای تعرفه گذاری و توجه ویژه به این حرفه که از ستونهای درمان به شمار می‌رود، نه تنها بار مالی نخواهد داشت بلکه سبب کاهش هزینه‌ها خواهد شد. 

ما جامعه پرستاران ضمن اعلام مجدد همبستگی با دولت تدبیر و امید وهمراهی همه جانبه با آن اعلام می‌کنیم که تمام اعتراضات و تجمعات ما صرفا صنفی بوده و از هیچ گروه یا حزبی خط نگرفته و حمایت نمی‌کنیم لذا از آن مقام محترم درخواست داریم تا با ملاقات حضوری با نمایندگان واقعی ما و بررسی موضوع، با اجرایی نمودن این خواسته احساس امنیت و عدالت را در جامعهٔ درمان تزریق نمایید که منافع چنین اقدامی به نفع همه مردم می‌باشد."

گفتنی است، آخرین تجمع بزرگ جامعه پرستاری روز ۳ اسفند ۹۳ ودر مقابل مجلس برگزار شد. پرستاران نسبت به عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و افزایش اختلاف پرداختی بین پزشکان و پرستاران پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت معترض‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 224
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : سه شنبه 22 ارديبهشت 1394
نظرات
مدیریت خدمات درمان را به کسانی واگذار کنید که سود حاصل از درآمد بیمارستان در نوع تخصص آنان نقشی ندارد:

۱۳۹۴/۰۲/۲۱ - ۱۱:۵۹ - کد خبر: 147491

چرا مناصب مدیریتی توسط متخصصین اشغال میشود؟

سلامت نیوز:

مهدی امیرجانی مروی با بیان اینکه : «در تمام دنیا مدیریت های بیمارستانی توسط متخصصان این رشته اداره می شود ، و چون سود حاصل از درآمد بیمارستان در نوع تخصص آنان نقشی ندارد ، همه کارها به با اصول مدیریت و بروال قانونی و منطقی انجام می شود ، چرا که در آن جوامع عدالت و توزیع درآمد در بخش درمان نیز مانند سایر بخش های آن کشور ها دارای شکل منطقی است .» تاکید کرد :« تمام حرف ما پرستاران نیز همین بود که وقتی رشته ای بنام رشته ی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاه وجود دارد ، چرا باید مناصب اینها توسط متخصین اشغال شود ؟»

به گزارش سلامت نیوز متن کامل گزارش مهدی امیرجانی مروی ، پرستار بخش سوختگی بیمارستان امام رضا ( ع ) مشهد را در زیر میخوانید : خوب است بعد از مدت ها اعتراض و انتقاد جامعه پرستاری ازعملکرد پزشک محور وزارت که گویا کسی که تخصص و فوق تخصص در رشته ای از رشته‌های پزشکی گرفت و به قول مشهور "نخبه "شد دیگر دروازه های علم و آگاهی و تخصص های دیگر چون مدیریت بیمارستان و دانشگاه و وزارت و همه زمینه‌ها من لدن " خدادادی " کسب علم کرده ، به نحوی که درهر زمینه ای قدم پیش بگذارد علامه دهر موضوع خواهد بود.

البته ناگفته نماند که پیامدهای اینچنین نگاهی امروز به طور واضح و شفاف بروز کرده ، به نحوی که از برکات این نحوه تفکراست که نخبگانی پرورش یافته اند که اعلام می کنند همه ی تلاش تیم درمان محصول نوع تخصص های افسانه ای آنان است ، و همه و همه ی تیم درمان در خدمت این گروه برجسته و وام دار علم و دانش آنان هستند و آنچه مرحمتی از سرریزه های خوان سفره ی آنان به تیم درمان می رسد ، همه بخشش هایی محتاج تشکر و قدردانی است ، که البته بشکل های مختلفی در برخوردهای ارباب رعیتی نمود و بروز می یابد ، به طوری که یک پزشک به خانم پرستار جوان آنچه ناگفتنی است می گوید ، و در برخورد اخیر در شبکه بهداشت دشت آزادگان برکات این نحوه از مدیریت ها بیشتر جلوه و نمود می یابد و منجر به استعفای وسیع مدیران پرستاری آنجا می شود. 
آنچه موجب تعجب است سکوت نظام صنفی پرستاری در این زمینه است که جای سوال دارد.

اما اتحاد و آگاهی و یکصدایی پرستاری این سکوت را خواهد شکست .

این واقعیت قابل انکار نیست که بدنه ی وزارت بهداشت و درمان را پرستاران تشکیل می دهند ، و باید وزارت جایگاه و حقوق پرستاران را ببیند ، و با بستن چشم ، و خود دیدن ، این جمع کثیر که در هرگوشه ی این وزارت حضور دارند نادیده نمی شوند. 
اما،سخن اخیر وزیر محترم در تریبون صدا و سیما و برنامه بیست و سی 19 اردیبهشت شنیدنی است که می گفت: "امروز بسیاری از روسای بیمارستان ها از اساتید برجسته هستند ،رییس دانشگاهی که امروز باید در مرزدانش تلاش بکند و فکر بکند و طراحی بکند ، همزمان باید برای امور اجرایی اعم از ساخت بیمارستان اورژانس و خانه بهداشت و حضور پرستار و ماما و این ها برنامه ریزی کند " 
این بیان جناب وزیر بسیار مانند بیان قبل ایشان در مورد پدیده شوم زیر میزی بود ، که البته تدبیر وزیر در مورد مشکل فوق چندان هم راهگشا نبود ، و نیز بیانات جناب فاضل رییس جامعه جراحان ایران که فرموده بود:
 
 جراحان ایران زیر خط فقر زندگی می کنند. 
 
همچنین است پاسخ جالب توجه رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در روزنامه ی کیهان به این مطلب بود که لینک خبر ان در بالا ذکر شد ، بیان گر صدق این گفتار است. 
اما،اصل کلام جناب فاضل این بود که گویا خط فقرها هم با یکدیگر ، و بسته به جایگاه اجتماعی ، و سطح علم ، و البته نوع تخصص و نخبگی افراد تفاوت می کند و تعریف خاص خود را دارد ، یک وقت برای یک کارگر ساده خط فقر را تعریف می کنند ، می گوید زیر یک میلیون تومان ، بیشتر یا کمتر ، زیر خط فقر است و هرسال تعریف می شود و این صحیح است .

 اما یک وقت برای یک جراح متخصص نخبه ، با جایگاه اجتماعی و علمی ، خط فقر را تعریف می کنند که البته این نوع تعریف خط فقر هم نیازمند نوعی تخصص است .که ابتدا نیاز های این قشر جامعه فرهیخته را بسنجند و کف و سقف این نیاز را تعریف کنند ، و بعد اگر بااین حساب جراح محترمی در این دامنه از رفاه نبود ، طبیعی است که رییس محترم آن جامعه ی صنفی ، از خط فقر و مشکلات این دوستان بگوید .

البته در این باب سخن بسیار است ، و با این تعریف جناب فاضل ، ما به تعداد افراد و اصناف باید خط فقر تعریف کنیم ،که این مهم نیز قطعا نیازمند یک رشته دانشگاهی خاص ، در خط فقر شناسی می باشد .

اما نکته ای را که جناب وزیر در باب مدیریت های این همکاران نخبه ی خود بیان نفرمودن این است که این دوستان به علت عدم آشنایی به علم مدیریت و تخصص لازم آن ، بعضا ،کارهای مدیریتی خود را دوباره و سه باره اجرا و تکرار می کنند ، که از این رهگذر است که مدیریت های این عزیزان دستخوش بازنگری ها و یا تغییر سلیقه ها و ذایقه های مدیران بعدی می شود و البته این امری معمول است و اختصاص به این وزارت ندارد. 
علی ای حال ؛ تمام حرف ما پرستاران نیز همین بود که وقتی رشته ای بنام رشته ی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در دانشگاه وجود دارد ، و فارغ التحصیلان این رشته بنا به اظهار کارشناسان این رشته :

" قابلیت سازماندهی خدمات پزشکی و بهداشتی کشور و نیز کنترل و کاهش هزینه های بالای بهداشت و درمان را دارد ولی متأسفانه به این رشته بهایی داده نمی شود."
به برکت مواردی که وزیر نیز برشمردند و ذکرشد ؛
" فارغ‌التحصیلان متخصص " این رشته به علت اشغال پست ها و جایگاه آنان در سراسر این وزارت بطور گسترده و فراگیر بحدی که از حد آمار خارج است ، توسط این متخصصان پزشک ، بیکار هستند ، و چون این کارشناسان در واقع رقیبان مدیریت ی این پزشکان می باشند ، طبیعی است که به علت وجود نفوذ و قدرت و لابی های متعدد و گسترده یک رشته دانشگاهی با همه محتویات درسی و اساتید و فارغ التحصیلان تماما، مورد بی مهری ، فراموشی و خاموشی قرار گیرند و مشکلاتی اینچنینی داشته باشند که خوب است در این لینک مطالعه شود:

http://www.modir.ir/News/1781.aspx

 دوستان به علت عدم آشنایی به علم مدیریت و تخصص لازم آن ، بعضا ،کارهای مدیریتی خود را دوباره و سه باره اجرا و تکرار می کنند ، که از این رهگذر است که مدیریت های این عزیزان دستخوش بازنگری ها و یا تغییر سلیقه ها و ذایقه های مدیران بعدی می شود و البته این امری معمول است و اختصاص به این وزارت ندارد.

در تمام دنیا مدیریت های بیمارستانی توسط متخصصان این رشته اداره می شود ، و چون سود حاصل از درآمد بیمارستان در نوع تخصص آنان نقشی ندارد ، همه کارها به با اصول مدیریت و بروال قانونی و منطقی انجام می شود ، چرا که در آن جوامع عدالت و توزیع درآمد در بخش درمان نیز مانند سایر بخش های آن کشور ها دارای شکل منطقی است .

 لذا طبیعی است در آنجا از اعتراضات صنفی پرستاران خبری نباشد ، و اختلاف دریافتی در بین اعضای تیم درمان منطقی باشد.

در آنجا یک پرستار به علت ویژگی های خاص شغلی خود ؛

چون درکار بالین ، و ارتباط بابیمار و جان انسان ها،

و خطرات و آسیب های شغلی پرستاری چون HIV ,HBS ,HCV

و نیز شیفت های نامتعارف و مداوم شبانه و یا روزانه ،که البته در ایران به هم چسبیده و به شکل شبانه روزی است

،همچنین مشکلات روحی و روانی ارتباط مداوم با انسان بیمار ،

و موارد دیگر که نیازمند مقوله ای جداست، جایگاه اجتماعی و انسانی یک پرستار بسیار بالا باشد ، و جامعه قدر دان انسان هایی که تمام عمر خود را وقف درمان درد هم نوعان خود می کنند می باشد.

بر همین اساس پرستاران بالاترین امکانات رفاهی و امنیت شغلی را دارند و چون پرستاران ایران روزمزد و شرکتی نباشند. 
در آنجا تیم درمان همه در کنار هم در درمان بیمار نقش خود را ایفا می کنند ، و این شائبه هایی که در مورد درآمد پزشکان محترم در اینجا وجود دارد ، در آنجا وجود ندارد .


درآمد ها همه شفاف و قانونی ، و مالیات و قوانین قوی ، با نظارت کافی ، مانع جمع قدرت و ثروت می شود . و این از اصول اولیه علم مدیریت است .
از نظر علم مدیریت این گونه احتمالات نباید نادیده گرفت شود ، و نباید همه چیز را حمل به خیر و مسامحه نمود .


سلامت نیوزچرا مناصب مدیریتی توسط متخصصین اشغال میشود؟

تعداد بازدید از این مطلب: 164
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : جمعه 4 ارديبهشت 1394
نظرات
سخنی با شورای عالی بیمه

تذکری به شورای عالی بیمه از سوی جامعه پرستاران معترض

۱۳۹۳/۱۲/۱۱ - ۱۷:۴۷ - کد خبر: 140430

سلامت نیوز:بدانید پرستاران ایران تا رسیدن به خواسته های قانونی خود ارام نخواهند نشست و مسولین محترم شورای عالی بیمه اگر بر این تصمیم هستند که احقاق حق کرده و در راه عدالت حرکت کند خوب است با تصویب اجرای کامل قانون در راه اجرای عدالت در پرداخت ها وزارت پزشک محور را وادار به تمکین به قانون کنند.

مهدی امیرجانی مروی، مسول کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان به سلامت نیوز نوشت: عزیزان می دانید پرستاران سالها صبر و تحمل پیشه کرده و از راه های قانونی پیگیرخواسته های خود شده اند.اما انچه از این صبر و خویشتنداری عاید این جمع کثیر شد بی توجهی و بی مهری از جانب مسولین بوده که این بی مهری ها و بی توجهی ها بود که سرانجام این آتش فشان خاموش را فعال کرد و انان را در راه پیگیری خواسته های قانونی خود مصمم تر و با هم همراه کرد .
این اتحاد روشنگر در جامعه پرستاری ریشه ای است و بر بنایی از ظلم و ستم و بی عدالتی برپاشده و ازباد سرد زمستانی وزیدن گرفته که تا رسیدن به شکوفه های پیروزی بهار ادامه خواهد یافت.
بدانید پرستاران ایران تا رسیدن به خواسته های قانونی خود ارام نخواهند نشست و مسولین محترم شورای عالی بیمه اگر بر این تصمیم هستند که احقاق حق کرده و در راه عدالت حرکت کند خوب است با تصویب اجرای کامل قانون در راه اجرای عدالت در پرداخت ها وزارت پزشک محور را وادار به تمکین به قانون کنند وگرنه هر گونه تصویب و اجرای قانونی که پرستاران را بعد از گذشت هشت سال به خواسته های انان نرساند یا طرحی چون مبتنی برعملکرد خروجی آن باشد قطعا از جانب پرستاران ایران مردود و خواسته های انان را تامین نخواهد کرد.


سلامت نیوزتذکری به شورای عالی بیمه از سوی جامعه پرستاران معترض

تعداد بازدید از این مطلب: 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : جمعه 4 ارديبهشت 1394
نظرات

اعضای هیات مدیره انجمن صنفی فوریتهای پزشکی خراسان رضوی به همراه نماینده کمیته مطالبات پرستاری شاخه خراسان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد جناب آقای دکتر مهرابی بهار دیدار و گفتگو کردند.

 جلسه مذکور در تاریخ 1393/12/26 ساعت 12:30 با حضور اعضا هیئت مدیره انجمن صنفی فوریتهای پزشکی به همراه آقای امیرجانی (مسوول کمیته پیگیری مطالبات پرستاری، شاخه خراسان) در دفتر ریاست دانشگاه در محل ساختمان قریشی برگزار شد.

 در ابتدا نماهنگی از نحوه خدمات و سختی شرایط محیط کاری پرسنل زحمتکش اورژانس 115 و با یاد وخاطره ای از  شهید مهدی مهدی زاده به نمایش درآمد.

سپس آقای امیرجانی در آغاز سخن از نوع خدمت ، محیط کاری و همچنین صعوبت کاری در اورژانس پیش بیمارستانی توضیحاتی را ارائه نمودند و در ادامه اظهار نمودند در  قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که بمدت 6 سال بلا تکلیف مانده است بایستی خدمات پرسنل 115 با توجه به نوع کار ، عملیاتی بودن و همچنین خدماتی که در صحنه و بر بالین بیمار انجام می دهند به نوعی در این قانون بالاتر از پرستاران شاغل در بیمارستان که در شرایط آرامتر و با امنیت بیشتر انجام میدهند، باشد.

ایشان از ریاست دانشگاه درخواست پیگیری مجدانه تا حصول نتیجه را  خواستار شدند.

در ادامه اقای ریاحی رییس و دبیر هیئت مدیره نیز لیستی از  مطالبات به همراه تمامی مستندات قانونی آن را  تقدیم جناب اقای دکتر مهرابی بهار نمودند.

ایشان سپس توضیحاتی در رابطه با مفاد نامه ارائه نمودند، که اهم آنها بشرح ذیل می باشد:

1-      اجرای مجدد و هر چه سریعتر قانون ارتقاء بهره وری

2-      اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی با ضرایب متناسب با سختی کار در اورژانس

3-      جلوگیری از سوء استفاده درمانگاهها از خدمات رایگان اورژانس

4-      پرداخت هزینه ایاب و ذهاب

5-      لحاظ شدن  تفاوت تطبیق در محاسبه ساعت اضافه کار پرسنل با توجه به قانون سال 1386 و رای دیوان عدالت اداری

6-      برقراری هزینه واقعی غذا و لباس .

جلسه در ساعت 13:45 با ذکر صلوات پایان یافت و مقرر شد بعد از پایان تعطیلات نوروز پیگیری نامه از طریق دفتر ریاست دانشگاه صورت پذیرد.

لینک خبر : 

http://www.ngo115.ir/index.php/18-news/54-didar

تعداد بازدید از این مطلب: 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 31 فروردين 1394
نظرات

 

http://www.salamatnews.com/news/144611/

 

با گذشت حدودا 4 ماه از تجمع اعتراضی پرستاران

بی توجهی نهاد ریاست جمهوری به مطالبات پرستاران

۱۳۹۴/۰۱/۳۰ - ۱۵:۴۶ - کد خبر: 144611
بی توجهی نهاد ریاست جمهوری به مطالبات پرستاران

سلامت نیوز:جمعی از پرستاران استان خراسان رضوی طی نامه ای به رئیس جمهور پیگیر مطالبات جامعه پرستاری شدند. این نامه پس از تجمع 23آذر 93 پرستاران مقابل نهاد ریاست جمهوری،که کمیته پیگیری مطالبات پرستاری با نهاد ریاست جمهوری جلساتی را در جهت رفع مشکلات جامعه پرستاری داشتند که متاسفانه جوابی از نهاد ریاست جمهوری نیز به آنها داده نشد و در حمایت از کمیته پیگیری مطالبات، نوشته شده است!

به گزارش سلامت نیوز متن کامل این نامه را در زیر میخوانید:
به نام خدا
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ، جناب آقای دکتر روحانی
با عرض سلام و آروزی سلامت برای جنابعالی و موفقیت برای دولت تدبیر و امید ، اینجانبان امضاکنندگان ذیل گروههای مختلف کادر درمان ) پرستاران ، فوریتهای پزشکی 115 ،تکنسین اتاق عمل و بیهوشی ) استان خراسان ( بخش دولتی و خصوصی ) ضمن اعلام حمایت و همراهی با دولت محترم و همگامی با طرح تحول نظام سلامت از دولت محبوب درخواست داریم تا با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوب ششم تیرماه هشتادوشش عدالت در پرداختها و رفتارها را در نظام سلامت عملیاتی نماید.


ما جامعه پرستاران ضمن حمایت از کلیت طرح تحول سلامت ، با توجه به آن که هدف ، رضایتمندی هر چه بیشتر مردم و کادر درمان میباشد ، مرحله سوم طرح تحول را نیازمند به بازبینی میدانیم تا با رضایت همه اعضای تیم درمان شاهد بهترین عملکرد و در نهایت بهترین نتیجه از طرح تحول باشیم .


از آنجاییکه گروههای مختلف غیر پزشک کادر درمان تاثیر بسزایی در روند بهبود بیماران بستری و کوتاه کردن دوران نقاهت بیماران از طریق آموزش دارد و همچنین بازگشت به بیمارستان به علت عوارض درمان را کاهش میدهد ، با توجه به اینکه پرستاری با انگیزه در دراز مدت هزینه های درمان را بسیار کاهش خواهد داد و این به نفع اقتصاد دولت وهمچنین مردم عزیزمان خواهد بود بنابراین اجرای تعرفه گذاری و توجه ویژه به این حرفه که از ستونهای درمان به شمار می رود ، نه تنها بار مالی نخواهد داشت بلکه سبب کاهش هزینه ها خواهد شد.


ما جامعه پرستاران ضمن اعلام مجدد همبستگی با دولت تدبیر و امید وهمراهی همه جانبه با آن اعلام میکنیم که تمام اعتراضات و تجمعات ما صرفا صنفی بوده و از هیچ گروه یا حزبی خط نگرفته و حمایت نمیکنیم لذا از آن مقام محترم درخواست داریم تا با ملاقات حضوری با نمایندگان واقعی ما و بررسی موضوع ، با اجرایی نمودن این خواسته احساس امنیت و عدالت را در جامعه ی درمان تزریق نمایید که منافع چنین اقدامی به نفع همه مردم میباشد .
با احترام ،پرستاران استان خراسان


سلامت نیوزبی توجهی نهاد ریاست جمهوری به مطالبات پرستاران

تعداد بازدید از این مطلب: 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 31 فروردين 1394
نظرات

 

http://www.salamatnews.com/news/144599/

 

علت پایین بودن دستمزد پرستاران چیست؟

یک داور بیطرف به حجم کار و میزان حقوق پرستاران رسیدگی کند

۱۳۹۴/۰۱/۲۹ - ۱۰:۵۸ - کد خبر: 144599
یک داور بیطرف به حجم کار و میزان حقوق پرستاران رسیدگی کند

سلامت نیوز:مهدی امیرجانی مروی پرستار بخش سوختگی بیمارستان امام رضا ( ع ) مشهد طی یادداشتی به سلامت نیوز نوشت :همه می دانید جامعه پرستاری از قریب یک سال گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات فکری و نگرش جدیدی در حوزه ی صنفی خود شده است .این تغییر نگرش از دو جهت قابل توجه و بررسی است .
اول حجم بالا و غیر قابل تحمل کار بالین در قالب شیفت های اضافه کاری اجباری است.

دوم بی توجهی مسئولین محترم درامر پرستاری و ارتقاء جایگاه اجتماعی و اقتصادی این صنف است .


این دو عامل اگر چه فراگیر و گسترده است اما در بخش بالین بیشترین نمود را دارد و از آنجایی که قالب تصمیم گیرندگان این صنف را افراد غیر بالین تشکیل می دهد لذا این طبیعی خواهد بود که نگرش ها بیشتر سمت و سوی ارتقاء جایگاه علمی پرستاری و کیفیت کار باشد.

اما نکته مغفول این معادله در این جاست که اگر قرار باشد یک پرستار پروسیجری را متناسب و علمی منطبق با ضوابط و قوانین ان ارائه دهد ، او نیازمند اختصاص زمان و وقت و توانایی کافی جهت انجام آن فعالیت است . اما سوال این است که آیا این پرستار با این حجم از شیفت های کاری فشرده ، وقت و انرژی و توانایی انجام آن کار را دارد یا خیر؟

حضور شیفت های کاری شبانه روزی و جابجایی از این بیمارستان به بیمارستان دیگر، عملا توان یک پرستار بالین را در ارائه خدمت متناسب و علمی به تحلیل می برد.

 

علت پایین بودن این دستمزد هم این است که قانون گذار جمع سه بخش حق شغل و حق شاغل و مسولیت را مبنای تعیین عدد قرار داده که البته حق مسولیت شامل پرستاربالین نمی شود

 

متاسفانه تمام فرایند ها که در تکست بوک های پرستاری امده و توسط همکاران محترم هییت علمی نوشته و به صورت خط مشی های پرستاری به صورت دستورالعمل اجرایی درامده ، زمان انجام ان کار بر اساس استانداردهای جهانی تعیین شده که شامل حداکثر شش ساعت کار در روز است یک پرستار بالین است .

حال آنکه آنچه در عالم واقع و در محیط کار بیمارستانی و بر بالین بیمار اتفاق می افتد حضور پرستار در اغلب موارد به صورت شیفت های هجده و بیست و چهارساعته و فشرده همراه با جابجایی های بین شیفتی و خسته کننده است.

آنچه امروز کیفیت کار پرستار بالین کار را مورد حمله قرار داده و برای او خستگی و احتمال خطای پزشکی را ایجاد می کند همین حجم بالای کار است .این اشکال در هیچ بخش از مراجع تصمیم گیر و برنامه ساز پرستاری در نظر گرفته نشده است.

این ناهماهنگی بین بخش علمی پرستاری و بخش بالین موجبات بروز مشکلات کاری و ارائه خدمات غیر استاندارد و بعضاً کار براساس روتین شده و وظیفه ی اصلی یک پرستار که کار براساس تشخیص های پرستاری است در عالم واقع صورت نمی گیرد ، کار براساس تشخیص های صحیح پرستاری بسیار زمان بر و فرایند خاصی دارد که مختص حرفه ی پرستاری است و از حیطه ی کار پزشک بیرون است .

ما پرستاران می خواهیم براساس تخصص خود که برای آن سالها درس و تحصیل کرده ایم خدمات بروز و صحیح با استانداردهای بروز منابع علمی خود را ارائه دهیم اما متاسفانه به علت تعداد بالای بیمار و ساعات اجباری حضور در بیمارستان و حجم بالای کار قادر به ارائه صحیح تخصص خود در رابطه با بیمار نمی باشیم.

متاسفانه مسئولین محترم درمان ضمن اذعان به حجم بالای کار پرستاری اما عملاً هیچ بهایی به این همکاری گسترده ی بدنه پرستاری در جهت حل این مشکل نمی دهند.به جای تقدیر و تشکر از جامعه پرستاری که این ضعف و بی برنامگی وزارت و مسولین را پوشش می دهد ،با فشار های بی معنا و مفهوم و تکیه بر دستورالعمل های بی منطق و نا معقول و سلیقه ای سعی در اجبار و فشار براین بخش گسترده بخش درمان برآمده و روز به روز بر شدت و تنوع ان می افزایند که اخرین ان طرح مبتنی بر عملکرد است که از سال جاری علی رغم مخالف حداکثری جامعه پرستاری به زور اجرا می شود که این و موجب دلسردی و بی انگیزه ای جامعه پرستاری شده است .

آنچه توسط مسولین در توجیه این حجم بالای فشار کار بر پرستاری بطور عموم مورد استناد قرار می گیرید تعهد انجام اضافه کار اجباری کارکنان دولت در هنگام قرار داد و در صورت نیاز است حال انکه این خطاب قانون گزار اولا در بخش های عمومی است نه حساس مانند کار پرستاری که اضافه کار در آن موجبات افزایش خطای کاری و آسیب های جبران ناپذیر به جان انسان ها می شود.

دوم برفرض مثال که چنین تصور شود و به علت بی توجهی قانون گذار به این مهم توجه نشده باشد مدت آن است آیا این منطقی است که یک پرستار علی رغم میل باطنی و به زور در تمام طول خدمت خود به اجبار شیفت اضافه کاری دهد.

بنده به عنوان نمونه عرض می کنم درتمام این بیست و پنج سال خدمت خود بین 250وتا 350 ساعت در ماه حضور بربالین بیمار داشته ام و این شامل حال همه پرستاران بالین کار است.
نکته دیگر که لازم است در همین جا بیان شود این است که حال که یک پرستار بالین براساس نیت انسان دوستانه و از باب مسولیت حرفه ای خود تن به این اضافه کار اجباری می دهد نباید جواب این خدمت منطقی و معقول باشد؟

 

یک پرستار باید از سی روز یک ماه بیست روز آن ظهر به بیمارستان بیاید تا صبح فردا کار کند صبح تا ظهر به منزل برود و تا ظهر استراحت کند و دوباره ظهر بیاید تا صبح فردا و همین کار بیست روز از سی روز ماه تکرار شود آنهم برای دریافت نهصد هزار تومان دستمزد .

 

هموطنان ما تصور می کنند که حال که پرستاران این حجم کار را برعهده گرفته اند دریایی از رفاه و تأمین مالی و روحی و روانی را از سوی مسولین و وزارت را دریافت کرده و در رفاه و آسایش اند.

اما چه سود که این بینش صحیح نیست و در عالم واقع آنچه پاداش این خدمت است دستمزد اضافه کار اجباری در حد کارگری است.مبلغ ساعت اضافه کار پرستاری در وزارت بهداشت و درمان بسته به مدرک تحصیلی و سابقه ی کاری و محل خدمت بین سه هزار پانصد تا شش هزار تومان است که اولی مبلغ پرستار لیسانس در شروع خدمت و دیگری برای مدارک فوق لیسانس و پرستاران با سابقه بیش از بیست سال است.

علت پایین بودن این دستمزد هم این است که قانون گذار جمع سه بخش حق شغل و حق شاغل و مسولیت را مبنای تعیین عدد قرار داده که البته حق مسولیت شامل پرستاربالین نمی شود و جمع این دو را متاسفانه بر عدد 175 یعنی ساعت اضافه کار کارمند عادی می شود که در محیط های اداری از صبح تا ظهردر محیط کار بکار مشغول مانند ادارات دولتی چون آب و برق و ... نه ساعت موظفی پرستار در آن ماه که بسته به سابقه کار و بخش خدمت عموماً کمتر از 175و بطور میانگین در حدود 150 تا 160 ساعت است.توضیح بیشتر موجب لمس این حجم اضافه کارمی شود.

یک پرستار بسته به محل خدمت بطور متوسط بین 100 تا 200 ساعت در ماه اضافه کار دارد و در محل کار ما تا 300 و بیشتر هم می رسد و همچنین در اورژانس های 115 و مراکز اورژانس براساس نیاز و ضرورت بیشتر هم می شود.

ساعت متوسط اضافه کار پرستار را اگر پنج هزار تومان محاسبه کنیم که الان پرداخت می شود دویست ساعت می شود یک میلیون تومان البته ده درصد مالیات همان ابتدا کسر می شود می شود نهصد هزار تومان این ساعت اضافه کار با ساعت کار موظفی یک پرستار در ماه که میانگین حدود 160 ساعت فرض کنیم می شود 360 ساعت حضور یک پرستار در بیمارستان در یک ماه

باتقسیم این عدد بر شیفت های متوسط هجده ساعته در ماه ، جمعا می شود بیست شیفت هجده ساعته در ماه یعنی یک پرستار باید از سی روز یک ماه بیست روز آن ظهر به بیمارستان بیاید تا صبح فردا کار کنید صبح تا ظهر به منزل برود و تا ظهر استراحت کند و دوباره ظهر بیاید تا صبح فردا و همین کار بیست روز از سی روز ماه تکرار شود آنهم برای دریافت نهصد هزار تومان دستمزد .

این در کجای دنیا مرسوم است یک داور بی طرف کجاست تا در این وزارت به بررسی حجم کار و میزان دریافت حقوق و دستمزد کارکنان آن رسیدگی کند و ان را با استاندارد های جهانی مقایسه کرده و رتبه ی ایران را در آن تعیین کند ؟
وزارت بهداشت و درمان ایران رکوردار گینس از دوجهت است
پزشک ایرانی بابالاترین دریافتی در ماه رتبه اول ،پرستارایرانی با حداقل ترین حقوق در ماه رتبه اخر رکورد های گینس را دارد


سلامت نیوزیک داور بیطرف به حجم کار و میزان حقوق پرستاران رسیدگی کند

تعداد بازدید از این مطلب: 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود