آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1
باردید دیروز : 4
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1351
بازدید سال : 4085
بازدید کلی : 14707

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 1351
بازدید کل : 14707
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 1 شهريور 1395
نظرات

 

بسمه تعالی 

رسول مکرم اسلام (ص):"وای بر گروهی که مظلومانش برای دفاع از خود به لکنت بیفتند "

با خبر شدیم که هیات بدوی تخلفات اداری تهران برای چهار نفر از همکاران پرستاری از جمله آقایان چراغی و قاسمی زرنوشه ،عضو هیات مدیره نظام پرستاری تهران واز اعضای خانه پرستار تهران ،حکم اخراج از محل خدمت تنها به دلیل حضور در تجمع اعتراضی صنفی را صادر نموده است !!!

هیات مدیره نظام پرستاری استان یزد شدیدا این حکم حکومتی و ظالمانه را محکوم می کند و توجه هیات بدوی تخلفات اداری تهران را به این نکته جلب می کند که آیا در حکومت امیرالمومنین (ع)نیز منتقدان و عدالتخواهان اینگونه طردمی شدند و حقوق آنها و همسر و فرزندانشان از بیت المال قطع می گردید ؟؟و آیا اگر در مسلک این هیات حضور در تجمعات اعتراضی صرفا صنفی باید منجر به حکم اخراج شود پس مسولین وزارت بهداشت که با بی تدبیری و قانون گریزی و اقدامات نسنجیده و کارشناسی نشده خود باعث چنین نارضایتیهایی شده اند مستحق چه حکمی هستند ؟؟

با توجه به اینکه هیات مدیره های دوره چهارم نظام پرستاری از ابتدای شروع به کار رسمی خود شیوه تعامل و گفتمان عدالتخواهانه را ملاک عملکرد خود قرار داده اند و بدین طریق حسن نیت خود را به مسولین امر ثابت کرده اند لذا توصیه اکید هیات مدیره نظام پرستاری استان یزد به صادر کنندگان این حکم نسنجیده این است که با چنین احکامی این تعامل مبتنی بر گفتگو را خدشه دار نکرده و تا قبل از بیشتر جریحه دار شدن احساسات جامعه پرستاری کشور هر چه سریعتر نسبت به این حکم تجدید نظر نمایند چرا که در غیر این صورت این هیات مدیره نیز در روش تعامل خود با مسولین امر جهت حل مشکلات صنفی تجدید نظر کرده و پیگیری چنین مشکلاتی را از طریق کانالهای قانونی دیگر از قبیل دیوان عدالت کشوری و دفتر مقام معظم رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پیش روی خواهد گرفت .

روابط عمومی نظام پرستاری استان یزد 

1394/5/30

 

تعداد بازدید از این مطلب: 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : جمعه 30 مرداد 1395
نظرات

 

http://nasimonline.ir/detail/News/1021006/160

 

واکنش جامعه پرستاری به اخراج منتقدان طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد / نظام پرستاری مشهد در واکنش به اخراج چهار پرستار در بیمارستان امیراعلم از جمله دو نماینده منتخب نظام پرستاری تهران بیانیه‌ای صادر کرد؛ طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، آرامش را از محیط‌‌های درمانی سلب کرده است

 

به گزارش «نسیم»، در بیانیه سازمان نظام پرستاری مشهد آمده است: جامعه پرستاری کشور امروز در حالی با ناباوری شاهد صدور حکم اخراج چهارنفر از همکاران پرتلاش خود از جمله دو نفر از نمایندگان منتخب نظام پرستاری تهران در بیمارستان امیراعلم بود که آنها به اجرای دستورالعملی وزارتی اعتراض داشتند که بطور غیر قانونی جایگزین قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری (مصوب مجلس شورای اسلامی)، قانون ارتقای بهره وری (مصوب مجلس شورای اسلامی) و قانون مشاغل سخت و زیان آور (مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام) شده است.

در حالیکه جامعه سخت کوش پرستاری با همه ی کمبودها و بی توجهی ها، حداکثر توان خود را برای انجام مسوولیتهای خطیر خود در مراقبت از بیماران و دردمندان بکار بسته است، صدور دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد و اصرار بر اجرای آن با وجود اشکالات ساختاری و اجرایی فراوان، که مورد اعتراض پرستاران سراسر کشور و نیز برخی دیگر از اقشار نظام سلامت قرار گرفته، آرامش را از محیطهای درمانی سلب کرده و التهاب را جایگزین نموده است.

در این شرایط پرستاران و نمایندگان منتخب آنها بنا به مسوولیتهای قانونی شان، نظرات خود را بطور مکرر به مسوولین ذیربط منتقل کرده که غالبا با بی توجهی مواجه شده و این زمینه ساز بروز اعتراضات خودجوش در بیمارستانها گردیده است. در حالیکه جامعه پرستاری در انتظار بازخواست از عواملی بود که با ارائه دستورالعملهای تبعیض آمیز و اجرای بدتر آن، بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت و نقش درجه اول خدمات پرستاری در نظام سلامت، موجبات التهاب در محیطهای درمانی را فراهم ساخته بودند، با تعجب شاهد جابجایی متهم و مدعی شدند.

با توجه به اینکه همکاران پرستار مستندات خود را در مورد ابطال اتهامات، علاوه بر مراجع رسیدگی کننده، برای اطلاع اذهان عمومی نیز منتشر کرده اند و از سوی مقابل دلایلی برای این حکم سنگین منتشر نشده است، از مراجع بالاتر مصرانه می خواهیم به این موضوع که اذهان جامعه بزرگ پرستاری کشور را مشوش کرده، بی طرفانه رسیدگی فوری کنند تا موجبات حفظ آرامش در شرایط مهم و خطیر کشور فراهم شود. در این بین سکوت سازمان نظام پرستاری که وظیفه حمایت قانونی از پرستاری و پرستار را بر عهده دارد، موجب تعجب است و هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد بر مبنای بند 2 و 3 اهداف قانون نظام پرستاری، ضمن حمایت و تاکید بر انجام وظایف قانونی نمایندگان پرستاران، با هم اندیشی جامعه پرستاری، بزرگان و صاحبنظران خود، در مورد راه های مواجهه با تهدیدهای اینچنینی در انجام مسوولیتهای قانونی تصمیم گیری خواهد کرد. امید است با احقاق حقوق حقه این عزیزان شاهد حضور مجددشان در عرصه خدمت به مردم عزیز کشور باشیم.

کلید ‫واژه‌های مطلب:طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد|نظام پرستاری|بهداشت و درمان|

دیدگاه ها 

نام و نام خانوادگی : 

پست الکترونیک : 

نظر شما :    

 

خبرگزاری نسیم, نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی‌کند.

لطفآ از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمائید.

با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی‌یابند.

لطفا حاصل عبارت زیر را در باکس روبرو وارد کنید:

 = 2 + 4 

نظرات ارسال شده تعداد کل نظرات تایید شده: 29 نظرات در دست تایید: 20 نظرات تایید نشده: 5

۱۵:۳۵ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ آززو

7 0 پاسخ به این نظر

آیا ما پرستاران خواستی غیر از اجرای قانون داریم. کجاست عدالت علی(ع)؟ ما در مقابل این بی عدالتی از مولای عصرمان، رهبر گرانقدرمان مدد میخواهیم و از تمامی مطبوعات تقاضا داریم با به جا آوردن مسئولیت خود صدای ما را به گوش رهبر فرزانه برسانند.

۱۵:۰۵ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ سیما شرفی

8 0 پاسخ به این نظر

با سلام اخراج همکاران ما به ناحق برابر است با خراج انسانیت از سیستم درمانی.

۱۴:۳۲ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ علي پرستار

9 0 پاسخ به این نظر

جاي متهم و مدعي عوض شده. مسئولين با بي عدالتي در پرداختها همه چيز را برهم زده اند. رييس بيمارستان بايد جوابگو باشد و همه مسؤليتهاي انرا بايد به عهده بگير. ما قاطعانه از دوستانمان حمايت ميكنيم.

۱۴:۱۰ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ اسماعيل زاده

7 0 پاسخ به این نظر

رعايت احترام متقابل و احترام به قانون تنها راه حل مشکلات پيش روي پرستاران است.

۱۴:۰۴ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ امیرحسین

6 0 پاسخ به این نظر

هر روز بدتر از روز قبل، اعمال فشار و حق کشی، زدن برچسب های مختلف و عدم انتقادپذیری، این است وزارت پزشکانی که جامعه عظیم و فهیم پرستاری ایران را بر سلطه خود محکوم میکند.

۱۴:۰۳ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ حکیمه

6 0 پاسخ به این نظر

به عنوان فردی از جامعه پرستاری، خواستار لغو حکم ناعادلانه همکاران امیر اعلم خود هستم.

۱۳:۵۴ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ محمد

6 0 پاسخ به این نظر

"شاگرد اول" دولت "تدبیر و امید" جناب دکتر هاشمی وزیر محترم پزشکان، با این حرکت "بی تدبیر" خود، ما را کلا از خود" ناامید" کردید.

۱۳:۴۹ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ معصومه پرآور

8 0 پاسخ به این نظر

لطفا در رای برادران چراغی، قاسمی زرنوشه، سلیمانی، پوریانی تجدید نظر بفرمایید و رای صادره را ملغی اعلام دارید. جامعه پرستاری خواستار تجدید نظر در رای صادره می باشد.

۱۳:۴۹ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ محمد

6 0 پاسخ به این نظر

انتظار عدالت و قانون از قانونگریزان و کسانیکه بانی رواج بی عدالتی هستند خیالی باطل است! حرف همکارانمان هم جز این (اجرای قانون و عدالت) نبود! کسانی که بر طبل بی عدالتی و قانون گریزی میکوبن تحمل شنیدن صدای حق را ندارند و با منادیان عدالت بدترین برخورد ها را میکنند. آنها هم فدائیان راه عدالت در جنبش عدالتخواهی پرستاران در سیستم سراسر ظلم و تبعیض و بیعدالتی وزارت بهداشت هستند! ما پرستاران این حرکت وزارت بهداشت را محکوم میکنیم و حمایت همه جانبه خود را از همکاران بیمارستان امیراعلم اعلام میکنیم و خواهان رفع حکم اخراج این عزیزان هستیم!

۱۳:۴۷ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ rd

6 0 پاسخ به این نظر

سلام. همه پرستاران به این طرح معترض هستن. شما با تعلیق همکارانمون راه رو برای گفتگو و تعامل میبندین اعتراض کوچکترین حقی است که هر انسانی دارد. ما از همکارانمون همه جانبه حمایت میکنیم.

۱۳:۲۹ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ پرستار

7 1 پاسخ به این نظر

متاسفم اقای وزیر متاسفم اقای میرزابیگی نمیدانستم که شما برای رسیدن به اهدافتون پا روی انسانیت هم میگذارید.

۱۳:۰۵ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ فرزانه پرستار

11 0 پاسخ به این نظر

ما پرستاران در مقابل ظلم و بی عدالتی سکوت نمیکنیم !!!!

۱۳:۰۴ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ جواد

10 0 پاسخ به این نظر

این هم از وزیر پر تلاش!! بعد از کلی طرح های غیر کارشناسانه، حالا به افرادی که به این طرح ها انتقاد داشتن بر خورد رادیکال و تند میشه.

۱۲:۵۰ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ پرستار

13 0 پاسخ به این نظر

مسئولین وزارت بهداشت با این اقدامات نسنجیده، جو جامعه پرالتهاب پرستاری را متشنج تر می کنند. ایجاد چنین جو خفقانی که به هیچ کس حق اعتراض ندهد ؟؟؟؟؟ آنهم اعتراض به طرحی که اشکالات اساسی آن بر همه روشن و واضح است. طرحی که حتی خود وزارتخانه با همه لجاجت هایش به جهت کاستی ها و نقص هایی که داشت، در اجرای آن به بن بست خورد و اجرایش را اختیاری کرد.

۱۲:۴۸ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ حامد پرستار

12 0 پاسخ به این نظر

واقعا متاسف شدم. وزیر محترم اینگونه انتقاد را پذیرا هستید؟؟؟!!

۱۲:۳۱ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ علیرضا پرستار

13 0 پاسخ به این نظر

نمیدونم دیگه چی بگم . یعنی یک مسئول نیست به حرف پرستارا گوش بده نیست؟ فعلا که همه دارن به به چه چه میزنن برای طرح تحول سلامت. کل دنیا بر این معتقد هستند نقش یه پرستار خوب مساوی پزشک خوبه و پزشک و پرستار ستون اصلی نظام سلامت هستند . حالا این سوال مطرح میشه اگر پرستارانی که شصت و پنج درصد جامعه نظام سلامت رو تشکیل میدن ناراضی باشن آیا تحولی ایجاد میشه؟

۱۲:۲۸ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ رها

12 0 پاسخ به این نظر

واقعا متاسفم برای جامعه ای که در آن صحبت کردن در رابطه با حق و حقوق این نتیجه را دارد.

۱۲:۲۴ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴

13 0 پاسخ به این نظر

مایه تاسف برای کسانی است که از روز اول بنا را بد تبعیض و بی عدالتی گذاشتند و با معترضان که بر حق قانونی خود تاکید داشتند چنین رفتار زشت و ناپسندی را در پیش گرفتند. هزاران نفر از قشر ستم دیده پرستاری از سراسر کشور به سیاست های وزارت فعلی معترضند و روزی تمام حقایق برملا خواهد شد..... یا حق

۱۲:۱۸ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ امیر

13 0 پاسخ به این نظر

سلام آقایان با این کار نارضایتی جامعه پرستاری را تشدید خواهند کرد.

۱۲:۱۸ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ رحمانی

15 1 پاسخ به این نظر

برخورد حذفی با منتقدین، تبعیض در سیستم سلامت کشور در دولتی که شعار انتقاد پذیری را سر لوحه سیاست خود معرفی می کند هیچ توجیهی ندارد.

۱۲:۰۲ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ دهسنگی

12 0 پاسخ به این نظر

با سلام با این عمل وزارت بهداشت و اخراج همکاران ما، زمینه نارضایتی بیشتر پرستاران را رقم میزند.

۱۱:۵۳ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ بهناز مهاجران

10 0 پاسخ به این نظر

سلام به همه همکاران عزیز جامعه پرستاری اول اینکه خیلی خیلی متاسف شدم برای همکاران ارجمندی که مورد بی لطفی قرار گرفتند. ایا اعتراض و مخالفت با طرحی ک هنوز اشکالات جدی دارد و ناقص میباشد انقدر در نظر مسئولین سخت و جبران ناپذیر بوده ک ایشان اقدام به اخراج پرستاران نمودند؟ هر انسان بالغی که با چشمان باز و منطق انسانی به این موضوع خطیر نگاه کند بیگناهی دو پرستار دلسوز را میبیند. مگر نه این است که مخالفت ایشان در جهت این بوده که همکاران سخت کوش پرستاری با توجه بسختی شرایط کاری امروز، به حقشان رسیدگی شود؟ پرستاران ایا حرفی اضافه تر از گلیمشان گفته اند؟؟ بنده از مسوولین محترم خواهشمندم در حکم خود بازبینی نمایند و انصاف بیشتری نشان دهند. باتشکر

۱۱:۴۱ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ مینو درخشانی

13 0 پاسخ به این نظر

من به عنوان پرستار نسبت به این حکم ظالمانه و مستبدانه معترض هستم و خواستار رسیدگی رییس دولت تدبیر و امید به خواسته پرستاران میباشم.

۱۱:۳۲ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ میثم کاظمی

12 0 پاسخ به این نظر

سلام. این چهار عزیز نمایندگان کل جامعه پرستاران هستند، اگر عدالتخواهی در عرصه پرستاری جرم است باید همه پرستاران را اخراج کنند. در نظر هر شخص بی طرفی اعتراض به اجرایی نشدن حق قانونی و مصوب افراد، امری دور از انتظار نیست. همه پرستاران خواهان لغو حکم صادره هستند.

۱۰:۵۷ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ محمدی پرستار

9 0 پاسخ به این نظر

سالها با وجود بی عدالتی در سیستم درمان در سکوت و با صبر خدمت کردیم. هرچه توانستید اقایون پزشک از ما و از امکانات دولتی سود بردید. حالا که از نظام سرمایه داریه شما شکایت میکنیم اینگونه ما را اخراج میکنید؟ از خدا نمیترسید پول اینقدر چشمان شما را کور کرده که واقعیات را نمیبینید.

۱۰:۵۲ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ هستی فیضی

9 0 پاسخ به این نظر

باسلام و تشکر از پیگیری و رسیدگی شما. چرا مسئولین از واقعیات هراس داشته و پذیرای مصوبات نبوده و با انتقاد به صورت منطقی، فقط در پی اخراج و حذف عوامل و عزیزان زحمتکش هستند؟ تقاضا داریم به جای موضع گیری، و اجرای قوانین غیراصولی، اصول و قوانین مصوب و وزارتی را اجرا کرده و از نزدیک شاهد سختی کار و مشکلات فراوان جامعه پرستاری و با لین باشند. مستدام باشید و پایدار.

۱۰:۵۰ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ پرستار دلسوز

13 0 پاسخ به این نظر

آقای وزیر ! ما آرام و بی صدا گفتیم قانونی که مجلس ما تصویب کرد را چرا اجرا نمیکنید ! همین مجلسی که به شما رای اعتماد داد !!! همین مجلسی که گفت شما اجازه کار دارید ! اگر آن قانون هشت سال مانده بر زمین استحقاق اجرا شدن ندارد ما را در استحقاق دیگر قانونهایش به شک نندازید !

۱۰:۴۵ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ جواد

11 0 پاسخ به این نظر

متاسفم واقعا با خودم فکر میکنم این چه وزارت خانه ای است؟ زور، تهدید، حذف مخالفان موفق باشی آقای وزیر!!!!

۱۰:۳۰ ساعت -جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ نسرین

11 0 پاسخ به این نظر

این اقدام وزارت بهداشت نمونه بارزی از اعمال دموکراسی!!!! است، خسته نباشی آقای هاشمی.

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : جمعه 23 مرداد 1395
نظرات

گزارشی از نشست هم اندیشی هیئت مدیره های نظام پرستاری استانهای خراسان جنوبی، رضوی و شمالی

 

این نشست در روز پنجشنبه 22 مردادماه 94 با حضور نمایندگان هر 12 هیئت مدیره نظام پرستاری سه استان خراسان جنوبی، شمالی و رضوی در مشهد مقدس برگذار شد. جلسه با تلاوت کلام الله مجید آغاز شد. آقای امیرجانی از هیئت مدیره مشهد در سخنان خود به حضار خیر مقدم گفته و اهمیت دوره جدید نظام پرستاری را مورد تاکید قرار دادند. آقای دکتر حیدری رئیس دانشکده پرستاری و مامایی به عنوان سخنران میهمان، انتخاب اعضای جدید هیات مدیره ها را تبریک گفته و بر ارتقای حرفه ای پرستاری تاکید نمودند. آقای دکتر مظلوم رئیس نظام پرستاری مشهد به بیان اهداف نشست پرداختند که شامل این موارد بود: آشنایی اعضا با یکدیگر، تسریع در شروع فعالیت های هیئت مدیره ها در راستای مسوولیتهای قانونی شان، بررسی موضوعات مهم مطرح پرستاری با دیدگاه منطقه ای و کشوری و آمادگی برای طرح نظرات مشترک در مراجع تصمیم گیری بالاتر از جمله مجمع عمومی و شورای عالی نظام پرستاری . 

 

سپس آقای عسلی از هیئت مدیره نیشابور به نمایندگی از استان خراسان رضوی، آقای سعادتجو از هیات مدیره بیرجند به نمایندگی استان خراسان جنوبی و آقای دکتر ابراهیم زاده از هیئت مدیره بجنورد به نمایندگی استان خراسان شمالی به بیان نظرات خود پرداختند. 

 

در ادامه، اعضا در سه میزگرد تخصصی تعرفه گذاری-مبتنی بر عملکرد، آموزش پرستاری و شورای عالی حضور یافته و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پس از ادای نماز و صرف ناهار، نشست عمومی برگزار شده و ابتدا گزارش خلاصه ای از مباحث مطرح شده در هر میزگرد تخصصی ارائه شد و سپس اعضای حاضر به بیان نظرات خود پرداخته و با بحثهای جدی به گفتگو پرداختند.

 

خلاصه مباحث و نظرات ارائه شده در نشست:

تاکید بر پیگیری اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و تصویب آن در شورای عالی بیمه 

تنها بصورت موقت و کوتاه مدت تا تصویب و اجرای قانون تعرفه گذاری، دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد با بازنگری اساسی در کمیته هایی با حضور پرستاران و نمایندگان نظام پرستاری، اصلاح شود.

 اصلاحات از جمله شامل جدا شدن محاسبه و منبع مالی اضافه کار از کارانه، اصلاح ضرایب شغلی و ارتقای ضرایب پرستاران بالینی و سایر رده ها، محاسبه درست درآمدهای موضوع کارانه، تضمین کارانه حداق 2.5 برابری پرستاران نسبت به قبل از اجرای دستورالعمل و شفاف سازی پرداختها به همه ی گروه های بالینی و اداری

 

توجه به نگرانیهای جامعه پرستاری در مورد طرح آموزش کمک پرستاری از دو منظرمخاطرات سلامت بیمار و حفظ هویت حرفه ای

توجه به افزایش جذب کارشناسان پرستاری به منظور کاهش بار کاری پرستاری

تصویب و اجرایی شدن ضرورت تایید صلاحیت حرفه ای توسط سازمان نظام پرستاری برای همه ی رده های پرستاری 

عدم کاربرد واژه بهیاری و کمک پرستاری برای دوره مذکور و بررسی عناوینی از جمله بیماریار، بهدار و .. 

اصلاح شرح وظایف 33 گانه کمک پرستاری از جمله تزریق زیر جلدی، داروی خوراکی، علایم حیاتی و کمک به احیا و ...

نظارت دقیق بر تبلیغات دوره و سوء استفاده های به عمل امده در این مورد

نظارت دقیق بر کیفیت اجرای دوره ها توسط هیات مدیره های نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت

توجه به تامین نیازهای بیماران به مراقبتهای اولیه و نیز مراقبتهای تخصصی و ارائه برنامه و طرح در این مورد

 

تاکید بر انتخاب اعضای شورایعالی نظام پرستاری بر اساس رای برآمده از آحاد جامعه پرستاری

تاکید بر انتخاب افرادی از پرستاران دلسوز، داری تجربه و درک بالینی، صاحبنظر و آگاه برای شورای عالی پرستاری

تاکید بر ضرورت انتخاب نمایندگانی از همه ی ایده ها و آراء، اقشار و مناطق کشور مطابق وزن آنها در بدنه پرستاری کشور

 

ضرورت تداوم این نشست ها بطور منظم، از جمله برای انتقال تجارب کمیسیونهای نظام پرستاری 

ضرورت وحدت و همدلی جامعه پرستاری و خود داری از تعارضات نادرست در راستای دستیابی به اهداف نظام پرستاری

حفظ احترام همه ی افرادی که در نظام پرستاری از پیگیری تاسیس تا کنون فعالیت داشته اند

احترام به ایده های جدید در نظام پرستاری و تمرکز بر پرستاری بالینی به عنوان رکن اساسی پرستاری

 

همچنین پیشنهادات و تجربیات اعضای هیات مدیره در زمینه راهکارهای اجرایی نظرات فوق مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

 نشست در ساعت 17 به پایان رسید.

دکتر مظلوم

 

تعداد بازدید از این مطلب: 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1395
نظرات

 

۱۳۹۴/۵/۲۱ - ۰۸:۵۵ | گروه :اجتماعی - بهداشت و درمان | | منبع :نسیم

يادداشت رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد در خصوص دستورالعمل جدید وزارت بهداشت: دستورالعمل ابلاغی، پرداخت مبتنی بر "درآمد" است نه "عملکرد"/ این دستورالعمل، فرار از اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است

به گزارش «نسیم»، ابلاغ دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان غیر پزشک شاغل در بیمارستان‌ها، موجی از نارضایتی را میان گروه‌های مختلف غیر پزشکی شاغل در بیمارستان‌ها ایجاد کرده است. اعتراضاتی که در چند روز گذشته در بیمارستان‌های همدان و شیراز و تهران شکل گرفت در همین راستا بود. سیدرضا مظلوم، عضو هیات علمی دانشگاه و رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد برای روشن شدن موضوع مورد اختلاف و بیان مطالبات پرستاران در رابطه با اجرای این دستورالعمل، یادداشتی را در اختیار «نسیم»، قرار داده است:

دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان غیر پزشک شاغل در بیمارستان‌ها، در زمستان 1331 توسط شورایی در وزارت بهداشت مشمل بر وزیر، معاونین کل، درمان، توسعه، آموزشی، پرستاری طراحی و برای اجرا ابلاغ شد. عملا اجرای آن تا خرداد ماه 39 به تاخیر افتاده و از این تاریخ به تدریج در شهرهای مختلف پرداختهای آن از همان مبداء مهرماه 31 آغاز شده که با اعتراضهایی در بین کارکنان مختلف بیمارستانی بویژه جامعه پرستاری مواجه شده است. در این نوشته به نقد این دستورالعمل از زوایای مختلف می پردازیم.

جایگاه قانونی دستورالعمل: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، بالاترین مرجع قانون گذاری در کشور مجلس شورای اسلامی است و اجرای مصوبات آن توسط قوه مجریه الزامی است .قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در تاریخ 6 تیرماه 1361 به تصویب مجلس شورای اسلامی و آذر 1361 به تایید شورای نگهبان رسیده است و طبق تبصره 2 ماده واحده آن به وزارت بهداشت 6 ماه فرصت برای تدوین آیین نامه اجرایی آن و تصویب در هیات وزیران داده است. اما با گذشت 7 سال از تصویب قانون فوق، تاکنون به اجرا در نیامده که این خلاف قانون اساسی به نظر می رسد.

نکته مهمتر اما، تصویب و ابلاغ دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد است که جایگزینی برای قانون پرداخت کارانه بصورت تعرفه گذاری محسوب می شود. در حقیقت بجای اجرای "قانون" مصوب مجلس شورای اسلامی ،"دستورالعمل" پرداخت مبتنی بر عملکرد، تدوین و ابلاغ شده است. حال آنکه در تبصره 3 ماده واحده قانون فوق، صراحتا تاکید شده که "کارانه ارائه دهندگان خدمات پرستاری براساس تعرفه های مزبور خواهد بود.". لذا پرداخت کارانه طبق دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد، شبهه قانونی دارد. همچنین در بند 6-3 سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت آمده است: "تدوین تعرفه خدمات و مراقبت های سلامت مبتنی بر شواهد و بر اساس ارزش افزوده با حق فنی واقعی یکسان برای بخش دولتی و غیردولتی". تاکید رهبر معظم انقلاب بر تعرفه خدمات و مراقبت‌های سلامت، نشان دهنده شمول تعرفه گذاری به تمام ارائه دهندگان خدمات سلامت از جمله پرستاران است که در خط اول ارائه دهندگان "مراقبتهای سلامت" هستند. حال اینکه در نظام سلامت، تدوین و تصویب تعرفه فقط برای بعضی از رشته ها انجام می شود، نمی تواند هم راستا با سیاستهای ابلاغی ایشان به وزارت بهداشت باشد.

نامگذاری دستورالعمل: عنوان "دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان"، نشان دهنده این است که قرار است پرداختهای کارکنان بر مبنای عملکرد آنها انجام شود که این فی نفسه امری منطقی است. اما با خواندن متن دستورالعمل در همان ابتدا به صراحت متوجه می شویم پرداخت کارکنان قرار است بر مبنای "درآمدهای بخش محل فعالیت" انجام شود. در تمام صفحات بعدی دستورالعمل و فرمول های متعدد ارائه شده برای آن، رکن اساسی پرداخت "درآمد" است. بدیهی است عملکرد را نمی توان مساوی درآمد گرفت، چه بسا کارهای سختی که درآمد پایینی دارند و بالعکس. اینکه به پول، پول بدهیم هم در منظر شرع و دین ما و هم از نظر عرف، پسندیده نیست. اما در این دستورالعمل به جای بررسی تلاش و فعالیتهای کارکنان، میزان پول یا درآمد حاصل شده، ملاک و نقطه اصلی قضاوت کارکنان است. بنابراین به صورت منطقی نتیجه گیری می شود که عنوان صحیح برای این دستورالعمل ،"پرداخت مبتنی بر درآمد" است نه "عملکرد". پرداخت مبتنی بر عملکرد در حقیقت بیشترین سنخیت را با قانون تعرفه گذاری دارد .حال اینکه چرا عنوانی متناقض با محتوی برای این دستورالعمل انتخاب شده، قابل تامل است.

مرجع طراح، ناظر و مجری دستورالعمل: این دستورالعمل قرار است پرداخت کارانه و اضافه کار کلیه کارکنان "غیر پزشک" مشمول را که بیش از 77 درصد آنها جامعه پرستاری هستند، طراحی و عملیاتی کند. نگاهی اجمالی به ترکیب اعضای شورای وزارتی، دبیرخانه نظارتی، کارگروه دانشگاهی و هیات اجرایی بیمارستانی نشان دهنده نکات جالبی است.

شورای وزارتی: که کار طراحی و تصویب دستورالعمل را برعهده داشته است مشتمل بر وزیر محترم بهداشت، معاونان درمان، توسعه، آموزشی و پرستاری است، یعنی یک پرستار و 5 پزشک. سوال اینجاست که آیا برای طراحی این دستورالعمل برای کارکنان "غیر پزشک" نیاز نبود تعداد بیشتری از صاحبنظران پرستاری و سایر کارکنان در ترکیب فوق عضویت داشتند؟ آیا پیچیدگی فعالیتهای پرستاری ایجاب نمی کرد که دیدگاه پرستاری بر این شورا حاکم باشد؟ آیا اعتراضاتی که پرستاران سراسر کشور به این طرح دارند نمی تواند نشان دهنده عدم توجه به ظرایف حرفه ای خدمات پرستاری به دلیل تصمیم سازی و تصمیم گیری از بیرون حرفه باشد؟ اضافه شدن اعضایی از سازمان نظام پرستاری، بورد پرستاری، روسای دانشکده های پرستاری و شاید می توانست به این مهم کمک کند.

دبیرخانه نظارتی: این دبیرخانه به منظور نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای وزارتی تاسیس شده است که اعضای آن 7 نفر مشتمل بر 6 پزشک و یک پرستار (نماینده معاون پرستاری وزیر) است. آیا نظارت بر اجرای دستورالعملی که قرار است پرداختهای کارکنان غیر پزشک وزارت را تغییر دهد نیاز به حضور پرستاران صاحبنظر آشنا به حرفه پرستاری ندارد؟

کارگروه دانشگاهی: این کارگروه که وظیفه برنامه ریزی برای اجرای نظام مند دستورالعمل را دارد مشتمل بر رییس محترم دانشگاه (یا شبکه)، معاونین درمان، توسعه، آموزشی، رییس دانشکده پزشکی، دو نفر از روسای بیمارستانها و مدیر پرستاری دانشگاه است.

همانگونه که ملاحظه می شود اینجا هم یک پرستار در کنار 5 پزشک قرار دارد. آیا نمی شد رییس دانشکده پرستاری را جایگزین رییس دانشکده پزشکی کرد؟ جالب اینکه در تبصره 2 ماده 33 دستورالعمل تاکید شده مصوبات کارگروه با رای اکثریت اعضاء لازم الاجرا است. نقش پرستاران در مصوبات کارگروه با این تبصره مشخص می شود.

هیات اجرایی بیمارستانی: هیات اجرایی مسئول اجرای دستورالعمل است. این هیات شامل 1 نفر یعنی رییس بیمارستان، مدیر یا معاون پشتیبانی، معاون درمان، رییس حسابداری، رییس یک بخش بیمارستان، معاون آموزشی، رییس فناوری اطلاعات و مترون بیمارستان است. باز هم حدیث تکراری حضور یک پرستار در کنار حداقل 5 پزشک، یک نفر حسابدار و یک نفر مهندس IT است. آیا نمی شد سرپرستار یک یا چند بخش مهم، سوپروایزر و رابط نظام پرستاری را هم به ترکیب فوق اضافه کرد؟      

درآمد قابل توزیع بین کارکنان: از بین درآمدهای حاصل از منابع سه گانه هتلینگ، دارو و تجهیزات پزشکی، تنها سهمی از بخش اول یعنی هتلینگ بین کارکنان غیر پزشک از جمله پرستاران توزیع می شود. ارتباط بین پرستاری و هتلینگ قبلا در طرح تحول نظام سلامت رونمایی شده بود و حالا در این دستورالعمل تثبیت شد. آیا واقعا جایگاه پرستاری در نظام سلامت، هتلینگ است؟ ما از بیان پاسخ این سوال می گذریم. اما در مورد درآمد حاصل از دارو، در حالی که تقریبا همه داروها توسط پزشک تجویز و توسط پرستاران در رده های مختلف تحویل داده می شود و تحویل دارو خود کاری تخصصی و پر مسئولیت است، چرا پرستاران از درآمد آن بی بهره باشند؟ تجهیزات پزشکی اگر شامل آنژیوکت، سرنگ، لید قلبی ،EKG و ... است، مگر پرستاران آنها را برای بیماران استفاده نمی کنند؟ چرا از درآمد حاصل از آن محروم شده اند؟ اما از سویی درآمد ناشی از خدمات پزشکی از جمله عمل جراحی و ... به پرستاران تعلق می گیرد. اینکه این خدمات به پرستاران دخیل در انجام آن مثلا پرستاران اتاق عمل تعلق گیرد منظقی است اما پرستار بخش نیاز به درآمد ناشی عمل جراحی پزشک در اتاق عمل ندارد. به جای آن درآمد ناشی از آماده سازی بیمار برای عمل و مراقبت بعد از عمل باید به او پرداخت شود که حق اوست. اما عجیب اینکه اولی پرداخت شده و دومی پرداخت نمی شود! چرا؟ چون دومی به معنای تایید تعرفه گذاری یعنی همان خواسته بحق پرستاران است. برای گریز از این، به آن روی آورده شده است. جالب است که در این طرح، اگر مثلا پزشک یک "سوند" معده برای بیمار بگذارد، به عنوان درآمد قابل محاسبه برای پرستار حساب می شود اما اگر پرستار صد سوند معده هم بگذارد، درآمدی برای او محسوب نمی شود! در حقیقت هیچ خدمت مستقیم پرستاری منبع درآمد نیست (گریز از تعرفه گذاری؟) اما بستری شدن بیمار در بیمارستان، انجام عمل جراحی، انجام آزمایشات گوناگون، طولانی شدن بستری در بیمارستان، ویزیت های مکرر پزشکی، درخوست مشاوره و ... منبع درآمد است که سهمی از آن به پرستاران می رسد. اما سهم درآمد اختصاص یافته به پرستاران که به عنوان نقطه قوت این دستورالعمل از آن یاد می کنند که از 22 درصد قبلی به 27 درصد رسیده است با در نظر گرفتن اینکه قبلا فقط مربوط به کارانه بوده و حالا به کارانه و اضافه کار هم تعمیم یافته، مشخص است که نه تنها افزایش نیافته بلکه به احتمال زیاد کاهش هم پیدا کرده است.

ضرایب تعدیل: ضریب تعدیل کارانه کارکنان بالینی پرستاری طبق جدول 3 صفحه 39 دستورالعمل بر مبنای بخش محل خدمت به هشت طبقه تقسیم شده و ضریب آن از 3 برای درمانگاه سرپایی تا 3.6 برای بخش اورژانس و ICU پیوند متغیر است که فی نفسه محل سوال نیست. اما وقتی با جدول ضریب تعدیل کارانه واحدهای پشتیبان مقایسه می شود، ملاحظه می کنیم آنجا ضریب از عدد 3 برای فضای سبز و دبیرخانه شروع می شود و به عدد 9 برای مدیر مالی بیمارستان ختم می شود یعنی حدود سه برابر پرستاران بالینی! آیا دشواری شغلی پرستار بالینی در بخش اورژانس و ICU پیوند که هر لحظه اش آکنده از استرس جانکاه است به اندازه یک سوم مدیر مالی است؟ آیا دشواری و مشقت مراقبت پرستاری از کودکان هموفیلی و تالاسمی (ضریب 3.3) برابر نگهداری از کودکان سالم و خندان در مهد کودک است که آن هم ضریب 3.3 دارد؟ کارمند واحد ترخیص بیماران و حسابداری ضریب 2.5 می گیرد و پرستار بخش اورژانس ضریب حداکثری 3.6 !

اما امتیاز شغل پرستار بالینی در همه بخشها 9 است در حالی که امتیاز شغل رییس امور مالی و حسابداری 3 و رییس سایر واحدهای پشتیبان 7 و کارکنان این واحدها 9 منظور شده است. یعنی شغل پرستاران که به زعم خود پزشکان منصف از مهمترین و خطیرترین و اثر گذارترین افراد در سلامت بیماران هستند، کمتر از نصف شغل مالی و حسابداری ارزش داشته و نهایتا با کارمندان محترم دبیرخانه و اداری در بیمارستان هم امتیاز است! مقایسه سطر به سطر همین دو جدول خود گویای میزان وقوف طراحان دستورالعمل به ماهیت کار پرستاری است. شاید نگاهی به سخنان و دیدگاه های مقام معظم رهبری در مورد پرستاری بتواند بهتر مشکل فوق را ترسیم کند آنجا که می فرمایند: "خدمت پرستاری، جزو ارزشمندترین حرفه ها و خدمتگزاریها است" یا "نقش پرستار در نظام سلامت کشور، یک نقش بسیار مهمی است؛ نقش بسیار عظیمی است" یا "برای حفظ سلامتی در جامعه، اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد" و "نقش پرستاری و بیمارداری در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بیمار، نقش درجه اول است؛ معادل است با نقش یک پزشک ماهر. بسیاری از این نکته غفلت دارند؛ لذا آن وزن و ارزشی که باید برای پرستار در نظر گرفته شود، از ذهن آنها مغفول می ماند و به آن توجه نمی کنند".   

محاسبه اضافه کار: الحاق محاسبه پرداختی اضافه کار به کارانه در این دستورالعمل اولا موجب شده که مبلغ پرداختی بابت هر ساعت اضافه کار بسیار متغیر باشد مثلا ممکن است یک پرستار 377 ساعت اضافه کار داشته باشد اما بخاطر عدم درآمد بخش یا کم بودن آن، دریافتی بابت این 377 ساعت نداشته باشد یا مبلغ ناچیزی دریافت کند، که این عادلانه به نظر نمی رسد چون اضافه کار بر اساس نیاز بخش بوده و پرداخت متناسب باید انجام شود. ثانیا در این دستورالعمل ساعت خام اضافه کار مبنای محاسبه است یعنی عامل سابقه کار در آن دخالت داده نشده است. به عبارتی ارزش یک ساعت کار یک پرستار تازه وارد به بخش معادل ارزش کار یک پرستار با 17 سال سابقه در نظر گرفته شده، که به نظر نمی رسد عادلانه و منصفانه باشد .

امنیت روانی: پرستاری ماهیتا شغل پر استرسی است که از نظر روحی و جسمی پرستاران را تحت تاثیر قرار می دهد. از طرفی با توجه به وضعیت معیشتی، غالب پرستاران بالینی برای گذران زندگی نیاز به شیفت اضافه و پرداختهای فراتر از حقوق ناچیز خود دارند. اینکه دریافتی آنها بابت اضافه کار به عواملی چون درآمد بخش، میزان مراجعه بیماران، میزان فعالیت پزشکان، طرح تحول سلامت و ...

وابسته باشد و نتوانند پیش بینی کنند که در آخر ماه و سال چه مبلغی دریافت می کنند، امنیت روانی آنها را تهدید کرده و اثرات سوئی بر کیفیت خدمات آنها می گذارد که نهایتا مردم عزیز و خود پرستاران از آن متضرر می شوند. فرمولهای پیچیده محاسباتی دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد که حتی افراد و مدیرانی که در چندین کارگاه آموزشی مرتبط شرکت کرده اند نیز از آن سر در نمی آورند و همه چیز را به نرم افزاری بی زبان موکول می کنند، خود به این نا امنی روانی دامن می زند. 

کیفیت خدمات: در سراسر این دستورالعمل، تکیه بر کمیت است. تعداد بیمار، تعداد عمل، تعداد ویزیت، روزهای بستری، مبلغ دریافتی، مبلغ پرداختی و ... تنها شاخص کیفی در این طرح ضریب کیفی عملکرد است که قرار است با ارزشیابی مدیر مربوطه، کیفیت خدمات هر نفر را محاسبه و در پرداخت لحاظ کند. اما بنا به اظهار خود افراد درگیر در این دستورالعمل، از آنجا که با لحاظ کردن این شاخص مبلغ ذریافتی بشدت تحت تاثیر قرار می گیرد برای جلوگیری از آن حداقل کیفیت عملکرد را 17 و حداکثر آن را 337 در نظر گرفته اند یعنی دامنه تغییرات 17 از 337 که به هیچ وجه نمی تواند عامل تمیز و تشخیص پرستاران با کیفیت کاری از افرادی که احیانا به دلایلی کیفیت کارشان پایین است، باشد. در حقیقت اشکال دستورالعمل در سایر شاخصها موجب شده که این شاخص که تنها شاخص کیفی است تقریبا بی خاصیت شود . با این کار عامل انگیزشی برای ارتقای کیفیت خدمات از بین رفته و سیستم به پرستار و پزشک و ... القاء می کند که هر چه بیشتر کار کنی بیشتر تشویق می شوی بدون توجه به اینکه چگونه کار می کنی! اثر سوء این تلقی بر سلامت بیماران قابل تامل است. این در حالی است که در بند 7-3 سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، با تاکید بر پرداخت مبتنی بر کیفیت عملکرد، آمده است: "اصلاح نظام پرداخت مبتنی بر کیفیت عملکرد، افزایش کارآیی، ایجاد درآمد عادلانه و ترغیب انگیزههای مثبت ارائه کنندگان خدمات و توجه خاص به فعالیتهای ارتقاء سلامت و پیشگیری در مناطق محروم" . 

ایجاد انگیزه برای اهداف سازمانی: طبق گفتگو با مدافعان این دستورالعمل، یکی از اهداف عمده آن ایجاد انگیزه و جلب مشارکت پرستاران (و سایر کارکنان بیمارستانی) برای فعالیت بیشتر از جمله بستری نمودن بیمار، توسعه بخشهای بالینی، توسعه خدمات ارائه شده در بخشها و تحمل بار کاری ناشی از کمبود پرسنل است. شکی نیست که ایجاد انگیزه یکی از مسوولیتهای مدیران نظام سلامت است که به سازمان در دستیابی به اهداف خود کمک می نماید. اما بنا به دلایل زیر این طرح در ایجاد انگیزه ناکام بوده و حتی ایجاد بی انگیزگی مضاعف می کند:

درصد قابل توجهی از پرستاران با کاهش پرداخت نسبت به قبل، کم بودن پرداخت نسبت به حد انتظار و یا کمی پرداخت در مقایسه با همکاران خود در سایر بخشها مواجه شده اند که حتی موجب بروز اعتراضاتی در سراسر کشور شده است. مطمئنا این گروه نه تنها افزایش انگیزه ای نداشته اند بلکه انگیزه نداشته قبلی خود را هم به طور کامل از دست داده اند.

آن دسته از پرستارانی که در مقایسه با سایرین دریافت بیشتری داشته اند )هرچند که اینها هم کمتر از آنچه باید دریافت کرده اند(، خوب می دانند که این دریافت بیشتر، احیانا بخاطر برخی مسوولیتها ،حضور در بخشهای خاص، اشتباه احتمالی در محاسبه و ... است که همه ی اینها جنبه دائمی نداشته و ماه بعد ممکن است معکوس شود لذا گمان نمی رود حتی در این گروه معدود هم انگیزه کاری ایجاد شده باشد.

اشکال ماهوی این دستورالعمل آن است که مبنای درآمد مشمول پرداخت به پرستاران را نه فعالیتهای خودشان بلکه فعالیتهای پزشکان قرار داده است. این ارتباط بین فعالیت و تشویق را که از ضروریات ایجاد انگیزش است، قطع نموده است. در حالیکه در قانون مصوب تعرفه گذاری این موضوع بصورت کامل وجود دارد. از سوی دیگر اینکه درصد کمی از درآمد ناشی از فعالیتهای پزشکی به پرستاران داده شده و البته قسمت اصلی آن به خود پزشکان محترم می رسد، این شائبه جدی را ایجاد می کند که شاید هدف از این کار استفاده از پرستاران عزیز برای افزایش درآمد این قسمت دوم باشد.

عدم تناسب فعالیت و پرداخت: عدالت حکم می کند که میزان پرداخت به افراد مختلف، بر مبنای تلاش خودشان و نه شرایط بیرونی انجام شود .این انتظاری منطقی است که دو پرستار که شرایط یکسانی دارند، با ساعت کاری یکسان، کیفیت کاری مشابه و حجم کاری برابر، دریافت مشابهی داشته باشند. اما در دستورالعمل مبتنی بر عملکرد با وجود شرایط مشابه فوق، پرداختی به دو نفر ممکن است تا چند میلیون ریال تفاوت داشته باشد که علت آن درآمد متفاوت دو بخش است. در حقیقت ماهیت درآمد زایی متفاوت بخشهای بیمارستانی موجب می شود که اختلاف در پرداخت، در شرایط کاملا مشابه کار پرستاری بوجود آید. این در حالی است که غالبا پرستاران در انتخاب بخش محل کار خود اختیار چندانی ندارند. این موضوع احساس تبعیض را القاء می کند و ضمن اثر سوء بر عملکرد ،موجب بروز کدورت و کاهش همدلی می شود. از طرفی با سوق داده شدن تمایلات به کار در بخشهای پر درآمد، ممکن است برخی بخشهای دیگر مورد غفلت قرار گیرند که موجب به خطر افتادن سلامت مردم می شود. بدیهی است با توجه به فاصله زیاد پرداختی فعلی به پرستاران با پرداختی عادلانه، هر گونه افزایش پرداختی پرستاران سخت کوش بالین کاری درست و پسندیده و مورد حمایت است اما تبعیض در پرداخت نمی تواند مورد قبول باشد. علاوه برآن یکی از موانع مهم اجرای این دستورالعمل، نقص اطلاعات پایه و زیرساخت در بیمارستانها است. اشکالات فاحشی از جمله:

کل درآمد هتلینگ بیمار به بخشی که از آن ترخیص می شود تعلق می گیرد! یعنی بیماری که یک هفته در آی سی یو بستری بوده و بعد یک روز به بخش داخلی رفته و از آنجا مرخص می شود، هزینه کل یک روز هتلینگ به بخش داخلی تعلق می گیرد. با چنین ساختار اطلاعاتی ناقص و اشتباهی، آیا آنچه از اجرای طرح حاصل می شود جز بی عدالتی و حق ناحق کردن است؟

با توجه به موارد بالا و موارد عدیده دیگری که بخاطر پرهیز از اطاله کلام از آن می گذریم، پیشنهاد دلسوزانه ما این است که در تداوم اجرای این دستورالعمل تامل جدی شود. با اجرای قانون مصوب و جامع تعرفه گذاری خدمات پرستاری، همراه با نظارت دقیق، نیازی به این طرح و طرح های مشابه دیگر نیست. ارتقای سلامت مددجویان باید هدف مشترک همه کارکنان و مدیران سلامت باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 18 مرداد 1395
نظرات

آیا جنبش پرستارانِ موسوم به عدالت خواه تندروی است؟

نهضت اصلاح صنفی،محصول آگاهیِ پرستاران/عدالت خواهی تندروی نیست،عین قانون است

۱۳۹۴/۰۵/۱۸ - ۱۵:۵۷ - کد خبر: 157645

نهضت اصلاح صنفی،محصول آگاهیِ پرستاران/عدالت خواهی تندروی نیست،عین قانون است

 

سلامت نیوز: مهدی امیرجانی مروی ، عضو سازمان نظام پرستاری مشهد طی یادداشتی اختصاصی که به سلامت نیوز نوشت پیگیری مطالبات پرستاران را نه تنها تندروی ندانست بلکه آن را محصول آگاهی پرستاران و در نتیجه نهضتی برای اصلاح صنفی این قشر دانست.

 

به گزارش سلامت نیوز متن کامل این یادداشت در زیر می آید:

 

بحثی است که هر از چندی گاهی از جانب برخی همراهان و بیشتر مخالفان به گوش می رسد که آیا این حرکت گسترده و فراگیر جامعه پرستاری که به شکل موج عدالت خواه درآمده تند روی نیست ؟

 

 

آیا این حجم برخورد و گستردگی اعتراضات صنفی از طرف جامعه پرستاری منطقی است ؟این سوال و سوالاتی مشابه پیوسته به گوش می‌رسد و البته باید از جانب پرستاران عدالت خواه پاسخ داده شود.

 

به این بیان از دو دیدگاه می توان پاسخ داد :

اول دیدگاه بدنه ی جامعه پرستاری است که این نهضت اصلاح صنفی ، هرچند با درایت و روشنگری و راهنمایی های پیشکسوت آن شروع شد و شکل گرفت ، اما به علت حجم و گستردگی ظلم و بی عدالتی در ساختار قانونی و محتوایی این وزارت ، این جریان بشدت مورد استقبال پرستاران خسته و نا امید از کار و آینده ی شغلی قرار گرفت و در واقع موجی پدید آورد که به جریان بیداری و آگاهی پرستاری و حرکت عدالت خواهان انجامید.

 

 

این حرکت با انتقال اطلاعات در جامعه مجازی و محیط های ساده ی دوستی و صنفی بشکل گروه های مختلف پرستاری آغاز گردید بسرعت مورد استقبال و گسترده شد.

 

 

پرستاران با استفاده از این محیط های مجازی بزودی یکدیگر را یافتند و به مشکلات صنفی و نظام مدیریتی حاکم بر وزارت را که اساس آن بر محوریت پزشک شکل گرفته بود پی بردند و آن را به نقد کشیدند .

 

 

محصول این آگاهی جریانی بود که با شتاب حرکت پرستاری را هدایت کرد و نسل اول و دوم پرستاران عدالت خواه را شکل داد، پرستارانی که به سرنوشت خود آگاه اند و لیدرها و فعالین امروز جامعه پرستاری را تشکیل می دهند.

 

 

نتیجه این آگاهی این شد که هر برخورد کدخدا مابانه و ارباب و رعیتی با پرستار بدقت مورد توجه و حساسیت قرار گرفت .

دریافتی ها و پرداختی ها به بخش های مختلف تیم درمان مورد سوال و نقد صنفی قرار گرفت از جمله اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت طرحی که با درایت و تدبیر صاحبان آن، دریافتی از جیب مردم را عمومیت داد و با نامشخص کردن منبع آن همه افراد جامعه را در مشارکت در امر درمان دخیل کرد.

 

 

جدای از درست و غلط بودن این دیدگاه ؟ در مرحله اول و دوم اجرای این طرح با توجه به هجوم گسترده هموطنان نیازمند به بیمارستان های دولتی که البته بدون پیش بینی لازم کارشناسی در تامین نیروی انسانی بود، جامعه پرستاری از این طرح استقبال کرد، چون هموطنان بیمار خود را مخاطب آن می دید و کاملا با مجریان ان همراه بود .

 

 

اعتراض جامعه پرستاری بعد از اجرای مرحله سوم این طرح شروع شد که اعلام نحوه توزیع درآمد حاصل از این طرح فراگیر بود ، دراین بخش از توزیع درآمد فقط و فقط پزشک درآن صاحب فرایند بوده و از تیم درمان و پرستاری حتی نامی در این طرح برده نشده تا چه رسد به جایگاهی در توزیع درآمد حاصل ازاین طرح و اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری که مدت هشت سال بود که در بایگانی وزارت خاک می خورد.

 

در این مرحله بود که وزیر بهداشت با طرح پدیده شوم زیر میزی پزشکان اجرای مرحله سوم این طرح را در برنامه بیست و سی کلیک زد و قول داد واریزی های پزشکان را به علت بالا بودن مبالغ بطور هفتگی واریز کند.

 

بیانات جناب آقای دکتر فاضل رییس جامعه جراحت مبنی بر زیر خط فقر بودن پزشکان و جراحان می تواند انگیزه ی این اقدام و طرح را بیان کند . وی می گفت چند سال است که علی رغم افرایش تورم نرخ تعرفه پزشکان افزایش نیافته و این عامل رویکرد دریافت زیر میزی پزشکان است.

 

این بیان جناب وزیر و نبودن حتی نام پرستار در طرح و افرایش ناگهانی حجم کار و کمبود نیروی انسانی ، مانند کبریتی بود که آتش اعتراض پنهان پرستاران را شعله ورکرد.

 

اعتراض به عدم اجرای تعرفه گذاری پرستاری در مدت هشت سال انگیزه ای شد برای اعتراضات پراکنده پرستاران و به این صورت تجمع هفت آبان نود و سه در تهران کلیک خورد و بعد از آن تجمع 23 آذر بصورت سراسری از جمله تهران و مشهد و در نهایت تجمع سوم اسفند سال گذشته خواسته های پرستاری را در سطح وسیع در جامعه و مطبوعات و سایت های خبری پخش و نشر کرد.

 

بدنبال آن بحث انتخابات نظام پرستاری کلیک خورد و سنگر نظام پرستاری در سراسر کشور به فتح عدالت خواهان درآمد . پرستاران با یکدیگر متحد تر و آگاهی پرستاری را گسترش دادند.

 

 

خواسته ی پرستاران عدالت خواه چیست ؟

خواسته های جامعه پرستاری و پرستاران عدالت خواه بر محوریت اجرای قانون است و برخلاف تصور دوستان هیچ شائبه ای از تند روی ندارد.

اجرای قوانین مصوب مجلس ، عدالت در پرداخت ها و بازگشت از نظام تبعیض در پرداخت ها به سطح عرف جهانی ، هیچ تفسیری از تند روی را بر نمی تابد و آنکه چنین برداشتی را دارد در واقع با روح خواسته های بدنه ی پرستاری آشنا نیست و آگاهی درستی از این خواسته ها ندارد.

 

در هیچ زبان و ادبیاتی درخواست اجرای قانون تند روی تعریف نشده و تقاضای بازگشت به قانون و عدالت را تند روی نمی دانند ،البته بجز یک گروه اندک زیاده خواه که لباس قدرت به تن کرده و در واقع بخش دوم و دیدگاه دوم است .

 

 

در این دیدگاه اساس تفکر بر این قرار دارد که به قول بازیگر سریال مورد تحریم اخیر " همه چیز واسه ماست " این دید کلی این گروه است، راه دوری نروید بیانات پزشکی که جلوی جمع دانشجویان و همکاران هییت علمی و پرستاران ایستاد و با صدای بلند فریاد زد که : " اینجا پرستار هیچ کاره است" و "من قلم پای پرستاری را می شکنم که خلاف دستورات من عمل کند " در واقع بهترین تعبیر تفسیر این دیدگاه است .

 

 

این دیدگاه کمترین تفسیر آن این است که هر گونه حرکت مخالف تند روی است و بقول برخی از این دوستان بی چشم و رویی است ، دیدگاهی که می گفت : ما تصمیم گرفتیم از جزء پزشکان ، کارانه پرستاران و تیم درمان را از 22.5 به 27.5 درصد افزایش دهیم .

 

 

این یعنی این که در این وزارت و کلا در امر درمان ، همه چیز از ماست و ما به شما لطف پرداخت بیشتر را کردیم و این اعتراض شما تند روی است.

اما مشکل اینجا است که این حرف را یک وقت پزشک متخصص بخش سوختگی ،یا نمایندگان پزشک وزارت می زند ،این درست و قابل قبول است ، چون از این دوستان و آموزش هایی که در طول تحصیل و بعد از آن دیده اند توقعی جز این نیست .

 

 

اما مشکل از آنجایی ایجاد می شود که این حرف از زبان مدیران پرستاری و بقول خودشان دلسوزان این بخش شنیده می شود که آیا بهتر نیست برای ادامه راه یک راه میانه و معتدل پیش گرفت و از اعتراضات گسترده و فراگیر و تجمعات و بیانات تند با مقصرین این وضع پرهیز کرد و با افتتاح باب مذاکره و گفتمان این مسیر را پیش برد،همان راهی که در این هشت سال گذشته امتحان خود را پس داد.

 

این قشر با این دیدگاه خاص فکری و جایگاه قانونی و اهرم های قدرت قطعا و یقینا از این مسیر پاسخ نخواهند داد. این استدلال به طور شفاف امتحان خود را داده است.

 

برگزاری دو تجمع گسترده صنفی وسیع از طرف جامعه پرستاری نهایت نتیجه ی آن این شد که تعداد آن صد نفر دیده شد و تجمع سراسری سوم اسفند با حضور اعضای هییت رییسه مجلس حتی نتوانست وزیر را به جمع خود دعوت کند چه رسد به پاسخ گویی و تمکین به قانون و اجرای قانون.

 

راه عدالت خواهان نه تنها تند روی نیست بلکه عین قانون و اجرای قانون است و تمکین به آن وظیفه دولت و وزارت است و آنکه دراین بین شاکی و متضرر است جامعه ی پرستاری و کشور است که با آبرو داری و خویشتن داری در طول این سال ها این توقع را در بین این بزرگواران نخبه ایجاد کرده است که آنان هر چه می پندارند و آنچه می کنند عین اجرای قانون و در چهارچوب عدالت و البته انسانیت است.

 

جامعه پرستاري امروز به خواسته های قانونی خود آگاه است و برآن پافشاری دارد و این اصرار و پافشاری کاملا قانونی است و به فرموده استاد موج سوم این بیداری شروع شده و این موج خروشان تا رسیدن به ساحل خواسته های خود هرگز آرام نخواهد شد

تعداد بازدید از این مطلب: 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 7 مرداد 1395
نظرات

 

سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴شناسهٔ خبر: 6673457- سرویس سیاسی 

نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جهان اقتصاد | لینک خبر

 

http://sahebkhabar.ir/news/6673457/

 

بصيرت جامعه پرستاري در برابر منتقدان فرصت طلب / پرستاران مطالبات خود را از مسير مذاکره پيگيري مي‌کنند

 

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد، عدم اجراي موادي از قانون و ابلاغ چندين مورد بخش‌نامه و دستورالعمل غيرکارشناسي و تضييع‌کننده حقوق پرستاران موجب شده بود تا در حرکتي خودجوش، جامعه پرستاري کشور 6 مرداد را براي حضور و تجمع مقابل وزارت بهداشت و آموزش عالي در نظر گرفته‌، و از دکترسيدحسن هاشمي وزير بهداشت رسيدگي فوري به مشکلات و مطالباتشان را خواستار شوند.‏

آغاز مشکلات از تير ماه 1386 شروع شد، زمانيکه مجلس شوراي اسلامي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري را تصويبکرد، مصوبه اي که با بي‌اعتنايي دولت نهم روبه‌رو شد. قانون مغفول مانده از سوي دولت نهم، در دولت دهم نيز اجرايي نشد، و جامعه پرستاري کشور  چشم انتظار تدبير دولت يازدهم بماند.‏

کوه مشکلات پيش روي دولت تدبير و اميد، پرستاران را که از خودگذشتگي و ايثار را به خوبي آموخته‌اند، قانع کرد که براي طرح مطالبات بايد سعه صدر داشت.‏

اما ابلاغ چندين بخشنامه چون طرح آموزش پرستاري مهارتي و طرح تبعيض آميز و پرداخت مبتني بر عملکرد که از قضا مغاير با قوانين مصوب مجلس بود،‌ پرستاران را بر سر دوراهي سکوت در مقابل ضايع شدن حقوق خود و  تهديد سلامت مردم با شبه‌پرستاراني با 200 ساعت آموزش و يا لب به اعتراض گشودن و پيگيري مطالبات حقه‌شان قرارداد.‏

کارشکني‌ها در ممانعت از برسر کار‌آمدن منتخبان جامعه پرستاري براي هدايت نظام پرستاري نشاني بود از نفوذ برخي تفکرات غيرقانوني در دولت تدبير و اميد و تمام شدن حجت بر فعالان اين صنف که همچنان تحمل مشکلات را به جان خريده‌بودند.‏

از اين رو در حرکتي خودجوش، مقررشد تا پرستاران سراسر کشور روز ششم مردادماه در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش عالي جمع شده و اعتراض خود به سياست‌گذاري‌ها و عملکرد معاونت پرستاري را به گوش مقامات ارشد اين وزارتخانه برسانند.‏

اما اين اجتماع نه با رايزني و تحت فشار قراردادن فعالان صنفي که خودخواسته و با توجه به شرايط حساس روزهاي پس از پايان مذاکرات ايران و کشورهاي 1+5 و با هدف ممانعت از سوءاستفاده دلواپسان از  اجتماع صنفي از سوي جامعه پرستاري لغو شد.‏

در شرايطي که بسياري از منتقدان و مخالفان دولت تدبير و اميد به دنبال دستاوزيزي هستند تا دستاوردهاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي دولت را زير سؤال برده و در مسير تضعيف نظام جمهوري اسلامي قدم بردارند، جامعه پرستاري با تيزهوشي و بصيرت سياسي و اجتماعي قابل‌تقدير و باهدف حمايت از دولت و  احترام به ارزش‌هاي نظام جمهوري اسلامي و درک شرايط حساس امروز کشور، تجمع خود را تعليق و به تأخير انداختند، به اين اميد که همچنان فرصت حل مشکلات از مسير گفتگو و مذاکره فراهم باشد.‏

جامعه پرستاري کشور با تبعيت از مسيري که دولت تدبير و اميد در سياست داخلي و خارجي پيش گرفته و الگوي گفتگو و مذاکره را در رأس برنامه‌هاي خود قرارداده، اجتماع روز ششم مرداد را لغو کردند تا ضمن اعلام همراهي و همبستگي با دولت، خواستار حل مشکلات و رسيدگي به مطالبات از مسير مذاکره و تعامل شدند. ‏

دراين راستا کميته هاي مشترک پي گيري مطالبات پرستاري به مناسبت تجمع بزرگ پرستاران در 6 مرداد بيانيه‌اي صادر کردند که در بخش‌هايي از آن خطاب به جامعه بزرگ وفهيم پرستاري کشور چنين آمده‌است.‏

عملکرد نامناسب  مسولين وزارت بهداشت در حوزه پرستاري طي يکسال گذشته و عدم توجه به خواسته هاي به حق و قانوني پرستاران واقدام به اجراي طرح هاي غيرکارشناسي مثل تربيت پرستاري مهارتي (9ماهه) و اجراي  طرح ظالمانه پرداخت مبتني بر عملکرد در سطح کشور و بسته بودن باب مذاکره و گفتگو و مسدود نمودن تمامي مسيرهاي قانوني براي پيگيري مشکلات پرستاري توسط مسؤولين وزارت بهداشت، موجبات اعتراضات گسترده ومستمر بدنه پرستاري را فراهم نمود وتجمعاتي اعتراض آميز در بيشتر بيمارستان‌هاي کشور شکل گرفت وپيرو آن هم تجمعي به صورت خودجوش در 6مرداد جنب ساختمان اصلي وزارت بهداشت کليد خورد و در سايه نارضايتي گسترده موجود و سياست‌هاي به‌دور از عقلانيت و خردورزي وزارت بهداشت و فشار بي امان به بدنه پرستاري، خبر اين تجمع مورد استقبال فراوان از سوي پرستاران در سطح کشور قرار گرفت و خبرها حکايت از آماده شدن جامعه پرستاري براي حضوري پرشور در اين تجمع بزرگ دارد، تا بدين طريق اعتراض شديد خود را به وضعيت اسف‌بار موجود پرستاري به مسؤولين وزارت بهداشت ، نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي، دولت و نهادهاي ذي‌ربط اعلام نمايند تا شايد هشداري به مسؤولين وزارت و توجهي به خواسته پرستاري صورت گيرد. ‏

از طرفي ديگر تعداد زيادي از اعضاي کميته هاي پيگيري، منتخبين هيات مديره‌هاي نظام پرستاري،  فعالان خانه پرستار و فعالين صنفي از سطح کشور، با در نظر گرفتن برخي ملاحظات، درخواست‌هايي مبني بر تعويق زمان تجمع داشتند و پيرو آن کميته اي متشکل از نمايندگان گروههاي فوق تشکيل شد و طي جلساتي پس از بحث هاي مختلف تصميمات بشرح زير اتخاذ شد؛ اين کميته ضمن حمايت قاطع ازخواسته‌هاي به حق و قانوني جامعه پرستاري به‌شرح زير تأکيد و خواستار تحقق آنها  در اسرع وقت مي‌باشد: اجراي بدون قيد و شرط قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري، برچيده شدن بساط طرح پرستاري مهارتي (6 ماهه سابق)، لغو طرح تبعيض‌آميز و پرداخت مبتني بر عملکرد و برگشت فوري به کار همکاران به ناحق تعليق شده در دانشگاه علوم پزشکي تهران.‏

جهت نشان دادن حسن‌نيت جامعه پرستاري کشور به مسؤولين عالي‌رتبه نظام و با توجه به شرايط حساس کشور بعد از توافق هسته‌اي، پيش‌گيري از بهره‌برداري معاندين نظام جمهوري اسلامي در خارج از کشور و همچنين برگزاري انتخابات به تعويق افتاده شورايعالي نظام پرستاري در فضايي آرام و ضمن تشکر از جامعه بزرگ پرستاري که به شکل بي‌سابقه‌اي اقتدار حرفه اي را به نمايش گذاشته تا به خواسته‌هاي قانوني خود برسند و آماده شرکت در اين تجمع شده‌بودند، درخواست مي‌نمايد ضمن حفظ فضاي اعتراض برگزاري اين تجمع به‌مدت 2 ماه به تعويق انداخته‌شود. ‏

انتظار ميرود مسؤولين ذي‌ربط در اين فرصت دوماهه متقابلاً حسن‌نيت خود را به صورت عملي نشان داده و در نگرش و هم چنين رفتار و شيوه‌هاي برخورد خود با جامعه پرستاري تجديد نظر نموده ودر راستاي تحقق 4خواسته تصريح‌شده در بند الف اين بيانيه، گام هاي عملي برداشته‌شود.‏

جامعه پرستاري کشور با طرح مطالبات صنفي خود در صدد رفع موانع خدمتي به منظور فراهم شدن فرصت بهتر براي اعتلاي عرصه خدمتي خود بوده و همواره منافع ملي را بر منافع گروهي و صنفي اولويت داده‌اند و به‌عنوان قشري تحصيل‌کرده و مسؤوليت‌پذير وجهت حفظ منافع ملي اعلام مي نمايد که عناصر پست و پليد نفاق را کوچکتر از آن ميدانيم که مورد خطاب خود قرار دهيم. تنها به مسؤولان کشور اطمينان‌خاطر مي‌دهيم که موضوعاتي غير از مطالبات صنفي و عدالتخواهانه در بين پرستاران کشور جايگاهي نداشته و نخواهدداشت. ‏

در پايان اذعان ميدارد کميته‌هاي مشترک پي‌گيري مطالبات پرستاري با حمايت قاطع جامعه پرستاري کشور اوضاع پرستاري را به‌صورت مستمر پايش و اتفاقات را رصد کرده و نتايج را به همکاران پرستاري گزارش خواهد نمود و با تمامي توان و ظرفيت‌هاي موجود در راستاي تحقق اهداف فوق‌الذکر که همان برقراري عدالت همه‌جانبه مي‌باشد، از هيچ کوششي دريغ نخواهد کرد واين آمادگي را دارد که در يک فضاي همراه با احترام متقابل، منطقي و کارشناسي در جهت رفع موانع خدمتي و خواسته به‌حق پرستاري مشارکت و اقدام نمايد. ‏

در صورت عدم تحقق مطالبات در عرض  اين دو ماه و ادامه روند فعلي حاکم بر فضاي پرستاري وزارت بهداشت، جامعه پرستاري کشور حق خود مي داند تا با اتحاد، انسجام واقتدار کامل و با استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي ممکن تا برقراري عدالت همه‌جانبه تلاش نمايد

 

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 7 مرداد 1395
نظرات

بسمه تعالي

 

بيانيه مهم تحليلي بمناسبت تجمع بزرگ پرستاران در 6 مرداد

 

جامعه بزرگ وفهيم پرستاري کشور

عملکرد نامناسب  مسولين وزارت بهداشت در حوزه پرستاري طي يکسال گذشته و عدم توجه به خواسته هاي به حق و قانوني پرستاران واقدام به اجراي طرح هاي غيرکارشناسي مثل تربيت پرستاري مهارتي (9ماهه) و اجراي  طرح ظالمانه پرداخت مبتني بر عملکرد در سطح کشور و بسته بودن باب مذاکره وگفتگو و مسدود نمودن تمامي مسيرهاي قانوني براي پيگيري مشکلات پرستاري توسط مسئولين وزارت بهداشت، موجبات اعتراضات گسترده ومستمر بدنه پرستاري را فراهم نمود وتجمعاتي اعتراض آميز در بيشتربيمارستان هاي کشور شکل گرفت وپيرو ان هم تجمعي  بصورت خودجوش در 6مرداد جنب ساختمان اصلي وزارت بهداشت کليد خورد و در سايه نارضايتي گسترده موجود و سياستهاي بدور از عقلانيت و خردورزي وزارت بهداشت و فشار بي امان به بدنه پرستاري ،خبر اين تجمع مورد استقبال فراوان از سوي پرستاران در سطح کشور قرار گرفت و خبرها حکايت از آماده شدن جامعه پرستاري براي حضور  ي پرشوردر اين تجمع بزرگ دارد، تا بدين طريق اعتراض شديد خود را به وضعيت اسف بار موجود پرستاري به مسئولين وزارت بهداشت ، نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي ، دولت و نهادهاي ذي ربط اعلام نمايند تا شايد هشداري به مسئولين وزارت و توجهي به خواسته پرستاري صورت گيرد.

 

 از طرفي ديگر تعداد زيادي از اعضاي کميته هاي پيگيري ، منتخبين هيات مديره هاي نظام پرستاري،  فعالان خانه پرستار و فعالين صنفي از سطح کشور، با در نظر گرفتن برخي ملاحظات ،درخواستهايي مبني بر تعويق زمان تجمع داشتند و پيرو آن کميته اي متشکل از نمايندگان گروههاي فوق تشکيل شد و طي جلساتي پس از بحث هاي مختلف تصميمات بشرح زير اتخاذ شد:

 

الف: اين کميته ضمن حمايت قاطع ازخواسته هاي به حق و قانوني جامعه پرستاري بشرح زير تاکيد و خواستار تحقق آنها  در اسرع وقت مي  باشد

 

1-      اجراي بدون قيد و شرط قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري

 

2-      برچيده شدن بساط طرح پرستاري مهارتي (6 ماهه سابق)

 

3-      لغو طرح تبعيض آميز و پرداخت مبتني بر عملکرد

 

4-      برگشت فوري به کار همکاران به ناحق تعليق شده در دانشگاه علوم پزشکي تهران

 

ب : جهت نشان دادن حسن نيت جامعه پرستاري کشور به مسئولين عالي رتبه نظام وبا توجه به شرايط حساس کشور بعد از توافق هسته اي ، پيش گيري از بهره برداري معاندين نظام جمهوري اسلامي در خارج از کشور ، و همچنين برگزاري انتخابات به تعويق افتاده شورايعالي نظام پرستاري در فضايي آرام و ضمن تشکر از جامعه بزرگ پرستاري که به شکل بي سابقه اي اقتدار حرفه اي را به نمايش گذاشته تا به خواسته هاي قانوني خود برسند و آماده شرکت در اين تجمع شده بودند، درخواست مي نمايد ضمن حفظ فضاي اعتراض برگزاري اين تجمع بمدت 2 ماه به تعويق انداخته شود

 

ج : انتظار ميرود مسئولين ذي ربط در اين فرصت دو ماهه متقابلا حسن نيت خود را به صورت عملي نشان داده و در نگرش و هم چنين رفتار و شيوه هاي برخورد خود با جامعه پرستاري تجديد نظر نموده ودر راستاي تحقق 4خواسته تصريح شده در بند الف اين بيانيه ،گام هاي عملي برداشته شود.

 

د :. جامعه پرستاري کشور با طرح مطالبات صنفي خود در صدد رفع موانع خدمتي به منظور فراهم شدن فرصت بهتر براي اعتلاي عرصه خدمتي خود بوده و همواره منافع ملي را بر منافع گروهي و صنفي اولويت داده اند و بعنوان قشري تحصيل کرده و مسئوليت پذير وجهت حفظ منافع ملي اعلام مي نمايد که عناصر پست و پليد نفاق را کوچکتر از آن ميدانيم که مورد خطاب خود قرار دهيم تنها به مسئولان کشور اطمينان خاطر ميدهيم که موضوعاتي غير از مطالبات صنفي و عدالتخواهانه در بين پرستاران کشور جايگاهي نداشته و نخواهد داشت.

 

و در پايان اذعان ميدارد کميته هاي مشترک پي گيري مطالبات پرستاري با حمايت قاطع جامعه پرستاري کشور اوضاع پرستاري را بصورت مستمر پايش و اتفاقات را رصد کرده و نتايج را به همکاران پرستاري گزارش خواهد نمود و با تمامي توان و ظرفيت هاي موجود در راستاي تحقق اهداف فوق الذکر که همان برقراري عدالت همه جانبه مي باشد ،از هيچ کوششي دريغ نخواهد کرد واين آمادگي را دارد که در يک فضاي همراه بااحترام متقابل، منطقي و کارشناسي در جهت رفع موانع خدمتي و خواسته به حق پرستاري مشارکت و اقدام نمايد.

 

در صورت عدم تحقق مطالبات در عرض  اين دو ماه و ادامه روند فعلي حاکم بر فضاي پرستاري وزارت بهداشت،جامعه پرستاري کشور حق خود مي داندتا با اتحاد ،انسجام واقتدار کامل وبا استفاده از تمامي ظريفت هاوشيوه هاي ممکن تا برقراري عدالت همه جانبه تلاش نمايد

 

من التوفيق

 

کميته هاي مشترک پي گيري مطالبات پرستاري

 

94/5/4

 

تعداد بازدید از این مطلب: 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 31 خرداد 1395
نظرات

سلام بر تمام عدالت خواهان پرستار

دوستان من بیداری و آگاهی که محصول آن حضور یکپارچه و یک فکر شما بود کار خود را کرد و جمعی از عدالت خواهان را به کارزار واقعی فرستاد 

ما ماندیم و احساس تنهایی 

ما ماندیم و احساس بی همراهی

همان درد میرزا که بنده با گوش خود می شنیدم و الان به چشم می بینم که دوره اول می گفت : بچه ها حمایت کنید تاقانون اجرایی شود، او می گفت و ما می شنیدیم و می پنداشتیم گفتن ما را چه کسی گوش می کند، اما او می دانست گه اگر گویش وسیع و خواسته یک دست باشد،قدرت است 

ما گوش نکردیم و دیدیم که هشت سال که هیچ هشتاد سال هم بگذرد کسی درد قانون ما را جز خود ما نخواهد داشت لذا در این دوره همه گفتیم و چون همه گفتند شنیده شدیم و دیده شدیم و اراده شدیم و حرکت شدیم و راه را به آینده باز کردیم و امید را در دل پرستاران زنده کردیم ،اما، 

اما، باز دوباره آن حس را حس می کنم، و دوباره خود را در حصار تنهایی می بینم، می بینم روزی را که سال چهارم دوره ی کاری مافرا رسیده و ما همچنان در فاز اول اصرار بر اجرای قانون هستیم،آن زمان سال دوازدهم عدم اجرای قانون خواهد بود.

عزیزان پرستار 

دوستان امیرجانی

من ازسکوت و بی حرکتی شما می ترسم 

من از ناامیدی و دلسردی شما می ترسم 

من از خستگی کار و بی تفاوتی شما می ترسم

من می گویم و همین امروز و در اول راه می گویم که من تنهایم.

حضور شما روح نظام پرستاری و انرژی حرکت بچه های من است.

جمع ما خود به تنهایی کسی نیست این انرژی و حرارت شماست که من و من های گروه من را ما می کرد.

اگر به پیروزی های سال های پیش رو چشم امید بستید، پس بدانید که باید هر یک از شما انرژی و حرارت و حرکت و بیداری باشید و شما باید در ادامه راه ما پرستاران خاموش را بیدار کنید 

من می گویم اگر ما را نبینید، و به ما نگویید، و از ما نخواهید، ما همان های فعلی خواهیم شد.

و از مبارزه خسته خواهیم شد، و از سرگردانی و تزویر و زیاده خواهی و پرستش نفس و امکان پیشرفت و بسیار دام های ره که از ما کاروان ده نفره همراه ما چیزی به جا نخواهد ماند.

 

بیداران نگهبانی وظیفه شماست 

 

پرستارانی که به آگاهی رسیدید و در این انتخابات قدرت خود را نشان دادید، بیداری همکاران در دسترس تان، وظیفه شماست 

آنانی که غم درد بیماران را می خورید و چون پرستار باقری فریاد می زنید بدانید بیداری همراهان وظیفه شماست. 

من کار خود را کردم و می کنم و شما هم کار خود را بکنید و بیداری دهید.

همراهان امیرجانی؛

این دوره از نظام پرستاری همه با هم هستیم هرچه بگوییم ، هرچه بیندیشیم، شما هم با ما هستید، هرجا برویم و هرچه بکنیم ،شما هم با ما هستید و گاهی که به حضورتان نیازمند هستیم شما را در کنار خود می بینیم.

 

دوستان امیرجانی ما پیمان بستیم در 5 ماده که از اصول خود تخطی نکنیم که اگر کردیم ما را به حکم عقل و وجدان و به حکم قرار و پیمان از خود دور کنید و ما به پیمان خود پای بندیم.

 

مهدی امیرجانی مروی

مسول کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان و منتخب شما درهییت مدیره ی نظام 

تعداد بازدید از این مطلب: 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : شنبه 30 خرداد 1395
نظرات

http://webda.mums.ac.ir

بر اساس اعلام رييس هيات اجرايي چهارمين دوره انتخابات نظام پرستاري مشهد و شهرستانهاي تابعه،در اجراي ماده 39 آيين نامه اجرايي انتخابات هيئت مديره نظام پرستاري به اطلاع كليه پرستاران ، بهياران، كاردان اطاق عمل و هوشبري ، پرستار دندانپزشكي و كاردان فوريتهاي پزشكي حوزه انتخابيه مشهد و شهرستانها مي رساند انتخابات هيئت مديره نظام پرستاري29 خرداد سال جاري در حوزه انتخابيه مشهد و شهرستانهای تابعه برگزار شد.

 

بر اين اساس، آقاي سيد رضا مظلوم با 807 راي (پرستار و عضو هيات علمي)، آقاي مهدي امير جاني مروي با 474 راي (پرستار)، خانم سيد فاطمه بحريني با 364 راي (پرستار)، آقاي جواد کچويان با 345 راي (پرستار)، آقاي محمود اصغري با 299 راي(پرستار و عضو هيات علمي)، آقاي مصطفي رياحي وزواري با 299 راي(پرستار)، آقاي سيد جواد توکلي اله آبادي با 473 راي(بهيار)، آقاي محمد رضا بهاآبادي با 365 راي(بهيار) و آقاي سعيد حسين پور با 301 راي(کارشناس بيهوشي) به عنوان اعضاي اصلي و خانم نسرين قاري با 288 راي(پرستار)، آقاي احمد نجاتيان با 195 راي(پرستار)، آقاي مهدي شرفي مقدم با 160 راي(بهيار) و آقاي حسين مومني با 224 راي (کاردان اتاق عمل) به عنوان اعضاي علي البدل اين دوره از انتخابات هيات مديره نظام پرستاري مشهد و شهرستانهاي تابعه انتخاب شدند.

 

خانم مريم اسدي، خانم سيده ليلا داد رضايي، آقاي گل احمد خوش دل، آقاي غفور محمدي، خانم عصمت حيدريان، خانم خديجه نورمحمودي، خانم سميرا شاکري، آقاي حجت قاسمي و خانم صنم قيساني به عنوان اعضاي اصلي و خانم زکيه رحمتي، خانم الهام طيبين و خانم انسيه آشنايي به عنوان اعضاي علي البدل هيات مديره نظام پرستاري تايباد-باخزر انتخاب شدند.

 

نتايج انتخابات هيات مديره نظام پرستاري کاشمر-خليل آباد به شرح ذيل است:

آقاي احسان مالکي، خانم شهربانو خاکشور، آقاي سيد الاهيدين تقديسي، اقاي امير نوايي، آقاي مجيد آقاجاني، خانم مرضيه بيروني کاشاني، خانم اعظم غزنوي، آقاي مهدي خدادايان و آقاي علي رضايي به عنوان اعضاي اصلي و خانم مريم افتاده، آقاي محسن طاهري، آقاي حسين ظريفي و آقاي احمد رضا آدينه به عنوان اعضاي علي البدل هيات مديره نظام پرستاري کاشمر-خليل آباد انتخاب شدند.

نتايج انتخابات هيات مديره نظام پرستاري خواف-رشتخوار به شرح ذيل است:

فرهاد بااصل، حسين قاسم زاده، عبدالغني عيدخاني، عبدالرحمن حريف،نيک مهر صديق،محمد ناصري،‌محمد شيخي، عبدالرحمن مجددي، محمد صوفي جوهري به عنوان اعضاي اصلي و آقاي عبدالرحيم تاجي پرستار ،مسعود مشرف(کاردان اتاق عمل) ،صفورا ميهني پرستار به عنوان اعضاي علي البدل هيات مديره نظام پرستاري خواف-رشتخوار انتخاب شدند.

نتايج انتخابات هيات مديره نظام پرستاري قوچان به شرح ذيل است:

مهدي نيک پي،قاسم موحدي، حميد بزار کاهاني،صولت پورعماد،داوود بابايي مقدم، امين ايراندوست، غلامرضا صفدري، ابوالفضل دولت خواه و جمشيد خاني جوهري به عنوان اعضاي اصلي و خانم فاطمه سيف زاده، آقاي علي کدخدا، موسي الرضا قاصد و کبري اکبري به عنوان اعضاي علي البدل هيات مديره نظام پرستاري قوچان انتخاب شدند.

 

مشهد مقدس ،انتهای بلوار شهید فکوری ، بین میدان شهید جوان و میدان شهید آل شهیدی کد پستی: 9177899191

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تلفن: 38713634 - 051 نمابر: 38713638 - 051 تلفن گویا:191

سامانه پیامک : 30002191 پست الکترونیک p.relations@mums.ac.ir

 

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد و هرگونه کپی برداری از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلامانع است.

تعداد بازدید از این مطلب: 733
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : سه شنبه 26 خرداد 1395
نظرات

 

سلام بر شما

من امیرجانی هستم 

مسول کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان.گروه اعتلاف پرستاران عدالت خواه کشور 

 

همان گروهی از پرستاران بالین که بعد اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت و افزایش نجومی درآمد پزشکان، به بهانه جلوگیری از دریافت زیرمیزی، اعتراض کردند که چرا کارانه آنان یک شبه افزایش یافت به طوری که یک سونوگرافی ساده که قبلاً زیر 40 هزار تومان بود، امروز بالای صد هزار تومان هزینه دارد و از یک مرد و زن بیمار روستایی گرفته تا پول دار شهری اگر می خواهد از رنج بیماری خود را برهاند باید هستی خود را بفروشد تا این دوستان را راضی کند تا شاید جان خود را از مرگ برهانند. یعنی تجارت به قیمت جان انسان،

ولی درمقابل قانون مصوب مجلس در مورد اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری هشت سال است که در بایگانی وزارت پزشکان خاک می خورد و نه وزیر پاسخگو هست و نه مجلس و نه بیمه ها .

 

این بود داستان آغاز حرکت بیداری پرستاری دراین حدود یک سال گذشته؛

 

دوستان من در آن ابتدا بحث انتخاباتی نبود و همه ما درد مشترک داشتیم که باید با حقوق کارگری و اضافه کار بین سه تا پنج هزارتومان مانند یک کارگر ساده در روستا که ساعت چهار هزار تومان برای درو گندم پول می گیرد ،

یک شیفت کاری ما نیز 18 هزار تومان، و با 10 درصد کسر مالیات 15 هزار تومان دست مارا می گرفت ، پول یک پیتزای فرزند دوستان مسند نشین در پارتی های دوستان

 

این عامل حرکت ما بود ،

ما پرستاران بالین کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان در این قریب یک سال حرکت خود کارهای زیادی کردیم که سرفصل تلاش یک ساله ما بطور مفصل در دروبلاگ پرستاران عدالت خواه به آدرس :

 

http://parastaranekhorasan.loxblog.com

 

بطور مستند با شرح کامل و تصویر نامه ها و عکس های دو تجمع 23 اذر و سوم اسفند و نامه به رییس جمهور مطالعه کنید.

 

دوستان من ما در این یک سال فعالیت های زیر را داشته ایم:

 

اول : برگزاری تجمع باشکوه 23 آذر در مقابل ساختمان قریشی ، که بنده و اعضای گروهم 736 پرستار در آنجا جمع کردیم و سخنرانی جامع و زیبایی خوانده شد و بیانیه ای هم در حضور جمع قرایت شد.

 

اما دوستان این تجمع تنها حاصل آن بیداری پرستاری و حساسیت مسولین بود ،اما نتیجه ای نداشت.

 

دوم : دوباره حرکت کردیم و تصمیم گرفتیم صدای خود را به گوش رییس جمهور برسانیم قریب سه هزار پرستار که شاید بیشتر شما بخاطر دارید نامه هایی را در کاغذ های A4 امضاء کردیم و در تجمع سوم اسفند مقابل مجلس به رییس دفتر رییس جمهور تحویل شد ،

سه بار پیگیر جواب آن شدیم و در رسانه ها اعلام کردیم اما دریغ از یک توجه رییس جمهور دولت امید حتی یک اشاره کوتاه هم به دریافت نامه شما نکرد.

 

سوم : اما حرکت پرستاری آرام نشد و ما تصمیم گرفتیم با تحریم جشن های نمایشی روز پرستار که دران پرستار را فرشته سپید پوش می خوانند و ازپرستاری تنها از ارزش معنوی آن را یاد می کردند ، در یک حرکت جمعی و سراسری ، نمایش قدرت و کثرت خود را در بدنه وزارت بگوش نمایندگان مردم برسانیم و با گرفتن اف و مرخصی و هزینه ، در سوم اسفند جمعیتی بالغ بر 3000 پرستاراز سراسر کشور و حدود دویست نفر از مشهد خود را به تهران و مقابل مجلس رساندیم و اعلام کردیم :

ما خواهان اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری هستیم که قریب 8 سال از تصویب ان گذشته و هر سال اجرای آن به علت های گوناگون به تعویق می افتند ، 

گفتیم ما خواهان عدالت در پرداخت ها در بین اعضای تیم درمان هستیم که در عرف جهان آن اختلاف پرداختی بین پزشک و پرستار 3 به 1 است یعنی هر چه پزشک می گیرد پرستاران یک سوم آن را می گیرد اما در ایران این شکاف تا صد برابر است و با اجرای مرحله سوم اجرای طرح تحول نظام سلامت این شکاف به حفره ای سیاه مبدل شد که هرچه بودجه و یارانه دولت در این چاه می ریزد پرمی شود.

 

نتیجه این تجمع نیز همانند قبل، دو نماینده از هییت رییسه مجلس آمدند و با ما دیدار کردند و صحبت کردند و قول دادند، اما حتی یک بار نتوانستند حتی وزیر را به مجلس بیاورند .

 

اما ما نا امید نشدیم و ادامه دادیم و ادامه دادیم تا کار به امسال کشید و بحث انتخابات نظام پرستاری پیش آمد

 

پرستاران بالین در سراسر کشور تصمیم گرفتند تا این بار نظام صنفی خود را خود مدیریت کنند یعنی :

 

" نظام پرستاری را به پرستاران برگرداندند" 

 

این شعار آنان در سراسر کشور شد و با شدت و حرارت در سراسر کشور به حرکت درآمدند و با تشکیل اعتلاف بزرگی شعار عدالت خواهی در بین تیم درمان را برای خود انتخاب کردند و خود را 

 

"پرستاران عدالت خواه کشور"  

 

نامیدند ، با شور حرارت تبلیغ کردند و در انتخابات شرکت کردن اما پیشکسوت پرستاران عدالت خواه جناب شریفی مقدم و برخی از فعالین آنان رد صلاحیت شدند و از کاروان عدالت خواهان کنار گذاشته شدند اما باز هم آنان ناامید نشدند ادامه دادند تا به امروز که کار به انتخاب شما رسید .

 

دوستان امیرجانی 

شما در این انتخابات پرستاری سه وظیفه دارید: 

 

1: حضور فعال در انتخابات ، من نمی گویم به که رای دهید ولی می گویم حتما رای دهید زیرا لایه های قدرت در سطوح بالای وزارت که اکثر آنان پزشک و برخی نیز متاسفانه از جنس خود ما هستند بشدت در حال رصد کردن حرکت شما هستند، اگر شما بی تفاوت باشید و با همان تعداد کم در انتخابات شرکت کنید مطمین باشید تفاوتی نمی کند چه کسی رای بیاورد ، هرکه بیاید و هرچه بگوید وزارت می گوید:

شما نماینده چند درصد از پرستاران هستید که چنین توفنده و کوبنده حرف می زنید ؟ ببینید همه پرستاران ساکت و راضی هستند و با درد و رنج همانند یک کارگر کار می کنند و دم بر نمی آورند.

 

پس پیام من این است که حتما با حداکثر قدرت شرکت کنید و در این سه روز هر کدام از شما یک امیرجانی باشید وهمکاران خود را تشویق کنید تا در انتخابات شرکت کنند.

 

2: دوستان دقت کنند در برگه های رای نام نه نفر را از هر اعتلافی مایل اند بطور کامل بنویسند، تنها کسانی را که می شناسند را ننویسند ، زیرا در این صورت اگر شما نام شش پرستار و دو بهیار و یک بیهوشی را برگه ی رای ننویسید قطعا از کاندید رقیب ان اعتلاف جایگزین آنان خواهد شد و در این صورت جمعی تشکیل خواهد شد که باید تا پایان این دوره بعد درگیر اختلاف نظر و بحث شده و رای شما ثمره ی مفید نخواهد داشت ، پس هر اعتلافی را انتخاب کردید افراد آن را کامل بنویسید.

 

3 : برای رای دادن تنها داشتن کارت نظام پرستاری کافی است و اگر گم کردید و یا نگرفتید در این دوروز باقی مانده فرصت ویژه ای دارید که کارت خود را مثل گذرنامه بیست و چهار ساعته از نظام پرستاری مشهد واقع در خیابان دانشگاه مقابل ساختمان قریشی(محل برگزاری تجمع 23 ) دریافت کنید.

 

4: حوزه های رای گیری در مشهد : بیمارستان های امام رضا، قایم .ابن سینا .فارابی. رضوی. امدادی .و هاشمی نژاد و یک جای دیگر و نیز دو صندوق سیار برای سایر بیمارستان ها است .

 

همکاران پنج شهر سرخس و درگز و چناران و فریمان و کلات نیز همراه ما خواهند بود و اگر در این شهر ها همکارانی را دارید و می شناسید حتما با یک تلفن آنان را با خود همراه کنید.

 

5: من دو خواهش از پرستاران شیفت شب پنج شنبه و جمعه شب و نیز یک خواهش از پرستاران اف در روز جمعه 29 خرداد دارم.

 

دوستان شبکار پنج شنبه می دانم ماه رمضان است و خستگی شیفت شب دارید اما برای اعتلای حرفه پرستاری و به یاد شیفت های کارگری خود جمعه صبح را تامل کنید و خود را به پای اولین صندوق رای برسانید و رای دهید و سپس با خیال راحت استراحت کنید که اگر چنین نکنید شما با دست خود اختیار خود را به دیگران دادید و دیگر وقتی جمعیت 736 نفره شما را صد نفر دیدند گلایه نکنید.

 

همکاران جمعه شب نیز به امید آخر وقت نباشید و زمان انتخابات متغیر است و اگر مدتی طولانی کسی پای صندوق نیاید معنی آن پایان انتخابات است فکر ترافیک و فاصله ی بین محل کار و صندوق هم باشید بین روز رای دهید.

 

و اما آخرین گروه پرستاران کسانی هستند که جمعه را اف اند این دوستان باید برای حرفه خود و نمایش قدرت حضور خود پای صندوق های رای بیایند و حتما بیایند.

 

واما نکته آخر:

 

همین الان خانم ها بلند شوند و کارت نظام خود را پیدا کنند و در کیف خود بزارند و آقایان نیز کارت خود را پیدا کرده و کنار کارت عابر بانک خود در جیب خود قرار دهند.

 

ازهمه شما متشکرم 

مهدی امیرجانی مروی

مسول کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان

و اعتلاف پرستاران عدالت خواه مشهد

 

اسامی کاندید اعتلاف سراسری پرستاران عدالت خواه کشور و مورد حمایت خانه پرستار واستاد شریفی مقدم در حوزه مشهد

 

هییت علمی :

دکتر سید رضا مظلوم

استاد محمود اصغری

 

پرستاران بالین :

مهدی امیرجانی مروی 

نسرین قاری

سیده فاطمه بحرینی

سید مصطفی ریاحی

رضا برازنده 

جواد کچویان

 

کاندید بهیاران :

سید جواد توکلی 

محمد رضا بهابادی

 

کاندید بیهوشی 

سعید حسین پور

تعداد بازدید از این مطلب: 498
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود