آمار مطالب

کل مطالب : 474
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 23
باردید دیروز : 4
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 1373
بازدید سال : 4107
بازدید کلی : 14729

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 1373
بازدید کل : 14729
تعداد مطالب : 474
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 8 مهر 1395
نظرات

 

/http://www.salamatnews.com/news/163116

 

بیانیه هیات مدیره های نظام پرستاری شهرهای ایران در خصوص انتخابات شورای عالی نظام پرستاری

 

سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران، نهادی برخاسته از متن قانون است که در راستای اهداف عالیه آن که ارتقای سلامت از طریق اعتلای پرستاری و پرستار است، فعالیت می کند. این نهاد صنفی – حرفه ای برآمده از آرای جامعه بزرگ پرستاری بوده و محل تضارب آراء و افکار آنهاست. ایجاد محدودیت برای ورود ایده ها ی مورد تایید پرستاران به هیات مدیره ها و نیز شورایعالی نظام پرستاری، برخلاف ماهیت سازمان و متن قانون است. رویه ای که با رد صلاحیت برخی بزرگان و چهره های مورد وثوق بدنه پرستاری در چهارمین دوره انتخابات هیات مدیره های نظام پرستاری رخ داد و بعدا جهت گیری غالب آرای پرستاران نشان از نادرست بودن آن داشت، اکنون در بررسی صلاحیت نامزدهای شورایعالی نظام پرستاری نیز تکرار شده است. حال آنکه قانون مترقی نظام پرستاری و قوانین نظارتی مربوط به انتخابات نظام پرستاری، معیارهای کاملا مشخص و سنگینی را برای رد صلاحیت معین کرده که بهیچ وجه فعالیتهای صنفی در سطوح مختلف را شامل نمی شود. از آنجا که حتی وجود هر گونه شبهه رد صلاحیت بخاطر چنین فعالیتهایی، اثرات سوئی بر اذهان جامعه پرستاری دارد به نمایندگی از پرستاران، از مراجع نظارتی مصرانه درخواست می کنیم به موضوع رد صلاحیتها رسیدگی نمایند و اجازه ندهند روند کار از مسیر قانونی خارج شود. ارکان سازمان نظام پرستاری نیز لازم است از حقوق قانونی پرستاران در این زمینه دفاع نموده و اجازه خدشه دار شدن همدلی و اتحاد جامعه بزرگ پرستاری را ندهند.

 

هیئت مدیرهاي نظام پرستاری شهرهای 

1.تهران 2.سقز و بانه 3. زنجان 4. مشهد 5. يزد 6.كاشمر 7. قوچان 8. اروميه 9. امل 10. انديمشك 11.مسجد سليمان12. ايذه 13. اميديه و رامشير 14. رامهرمز 15.ماهشهر 16. خرمشهر 17.بهبهان 18. قم 19. تالش 20 .گنبد 21. همدان 22.قزوين 23. رشت 24.نيشابور 25.شيراز 26. اراك 27.ياسوج 28.رفسنجان 29. استارا 30.قايم شهر 31.فسا 32.ايرانشهر 33.نهاوند 34.نجف اباد 35. چالوس 36.بوشهر 37.كنگان 38.گناوه 39. بندرعباس 40.تنكان 41. مرند 42. شوشتر 43.بندر لنگه 44. خرم اباد 45.جيرفت 46.قاين 47.رامسر 48.كرج 49.خواف 50.زاهدان 51.گچساران 52.ورامين 53.تايباد 54. اهواز 55.ابادان 56.اردبيل 57.دزفول 58.الیگودرز 59.دورود 60.بروجرد 61.ایلام 62. سنندج 63. قروه 64. مريوان 65. كامياران 66.بابل 67.شادگان 68. بوكان 69. اصفهان 70.سراب

تعداد بازدید از این مطلب: 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 8 مهر 1395
نظرات

 

شوراي عالي پرستاري بالاترين سطح تصميم گيري در جايگاه پرستاري كشور است وبي اعتنايي به اراي پرستاران بالين و منتخبين جامعه پرستاري پيامي اشكار است از سوي اقليت خاص برخورداراز ثروت و جايگاه قدرت در سطوح بالاي وزارت كه تمكين به راي پرستاران و تاييد پيشكسوتان ان را در راستاي تهديد منافع خود مي دانند.

استاد شريفي مقدم در كارنامه خود جز عملكرد صنفي فعاليتي ندارد و شاهد مثال ان خود سايت خانه ي پرستار است كه در طول سالهاي گذشته علي رغم داشتن مجوز فعاليت هاي سياسي جز كار صنفي و تاكيد براجراي عدالت و قانون و دفاع از حقوق قانوني پرستاري كه كاري صنفي است كلامي و مرامي نداشته است. 

ما پرستاران بالين از مجريان و اعضاي محترم هييت نظارت تقاضا داريم كه راي خود را در راستاي راي و خواسته هاي پرستاران قرار دهد و نظر خود را از گروه خاص شناخته شده و مورد طرد بدنه پرستاري كه در واقع همان حاميان قدرت و ثروت در سازمان هستند جدا كنند.

ما عقيده داريم اين رد صلاحيت ها و حذف پيشكسوتان انها درشوراي عالي اسيب جدي به بدنه ي پرستاري وارد مي كند و موجب دلسردي و جدايي بيشتر بدنه پرستاري از مراجع قانون گذاري و اجرايي كشور خواهد شد كه تاثير ان قطعا در ارتباط با وظايف و خدمات ارايه شده بر بيماران بي تاثير نخواهد بود چرا كار و خدمت بر پايه رضايت و همراهي با خدمت براساس نارضايتي توام با ناعدالتي بسيار متفاوت خواهد.

پرستاران تاكنون نشان داده اند كه همواره درجهت خدمت رساني به هموطنان بيمارخود پيشتاز بوده اند و عملكرد انان در كارنامه ي دفاع مقدس نشان دهنده اين واقعيت است. 

هر تصميمي و اصراري برحذف مخالف شايد در مقطع زماني كوتاه صدايي و نظري را ارام كند اما تجربه نشان داده است هرگز خاموشي و فراموشي نمي اورد و بالعكس با قدرت و شدت بيشتري و از زبان و كلام افراد بيشتري تكرار خواهد شد.

ايثارگر محترم ايام دفاع مقدس جناب شريفي مقدم و جناب عميدي و تاج الديني و ديگر رد صلاحيت شدگان همه افراد مورد وثوق و مورد احترام بدنه پرستاري بودند و اين راي و نظر مورد قبول جامعه پرستاري نيست.

 

مهدي اميرجاني مروي

عضو هييت مديره نظام پرستاري مشهد 

مسول كميته پيگيري مطالبات پرستاري استان خراسان

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1395
نظرات

عناوین پیشنهادی همایش ارتقای سلامت: تعرفه گذاری و پوشش بیمه ای خدمات پرستاری - بهمن 94 مشهد مقدس

 

به منظور ارائه ایده و راهنمایی محققین محترم برای انجام تحقیق و نگارش مقاله جهت این همایش ، در زیر پیشنهاداتی به تفکیک هر محور همایش ارائه می شود. بدیهی است موضوعات زیر پیشنهادی بوده و محققین گرامی می توانند سایر موارد را بر اساس نظر خودشان انجام دهند. www.ions.ir

 

محور 1: ارتقای سلامت و نقش های پرستاری (آموزشی، پژوهشی، مراقبتی، مشاوره ای، مدیریتی و وکیل مدافعی):

 

در این محور بررسی تاثیر ایفای هر یک نقشهای پرستاری بر شاخصهای ارتقای سلامت مد نظر است. هرچند نقشهای مراقبتی، آموزشی، مدیریتی و پژوهشی پرستاران تا حدودی شناخته شده هستند اما نقش های مشاوره ای و وکیل مدافعی بسیار کم مورد توجه قرار گرفته اند که می تواند بیشتر مورد توجه محققین محترم قرار گیرد. منظور از شاخصهای ارتقای سلامت، معیارهای مستقیمی هستند که نشان دهنده سلامت می باشند، از جمله: کیفیت زندگی، طول مدت بستری، میزان بستری مجدد، میزان عوارض بیماری، شیوع و بروز بیماریها، هزینه درمانی، شدت بیماری و .......... اما شاخصهای غیر مستقیم مثل آگاهی، عملکرد، رضایت و ....... در حوزه این محور در این همایش نمی گنجد که از ارسال مقاله خود داری شود. 

 

عناوین پیشنهادی در این محور:

• تاثیر آموزش بیمار بر کیفیت زندگی، طول مدت بستری، میزان بستری مجدد، میزان عوارض بیماری، شیوع و بروز بیماری، هزینه درمانی، شدت بیماری و .........

• تاثیر مشاوره پرستاری بر کیفیت زندگی، طول مدت بستری، میزان بستری مجدد، میزان عوارض بیماری، شیوع و بروز بیماری، هزینه درمانی، شدت بیماری و .........

• تاثیر مراقبت پرستاری بر کیفیت زندگی، طول مدت بستری، میزان بستری مجدد، میزان عوارض بیماری، شیوع و بروز بیماری، هزینه درمانی، شدت بیماری و .........

• مقایسه میزان ایفای نقش مشاوره ای در خدمات بالینی و خدمات سر پایی (از جمله خدمات غیر رسمی پرستاران به خانواده و بستگان خود) پرستاری

• بررسی میزان ایفای نقش وکیل مدافعی توسط پرستاران در بخش ...........

• بررسی میزان آگاهی پرستاران، مدیران پرستاری، مدیران پزشکی از نقش وکیل مدافعی پرستاری

• جایگاه نقش وکیل مدافعی در خدمات پرستاری ایران و جهان

• بررسی میزان آموزش نقش وکیل مدافعی در دوره کارشناسی/کارشناسی ارشد/ دکتری پرستاری

• بررسی میزان ایفای نقش مدیریتی در رده های مختلف پرستاری (پرستار بالینی/ مسوول شیفت/سرپرستار/سوپروایزور/مدیر خدمات پرستاری)

• بررسی توزیع تحقیقات پرستاری ایران و جهان در حوزه نقشهای شش گانه پرستاری

• کاربرد پژوهش های پرستاری در ارتقای سلامت

• کاربرد پژوهشهای پرستاری در سایر نقشهای پرستاری

 

محور2: جایگاه خدمات پرستاری در نظام سلامت

در این محور، اولا نقش و جایگاه خدمات پرستاری در نظام سلامت مد نظر است و ثانیا جایگاه فعلی آن در نظام سلامت کشور و مقایسه با سایر کشورهای جهان.

 

عناوین پیشنهادی در این محور:

• کمیت سنجی (توزیع پرسنلی) اعضای نظام سلامت (پرستار، پزشک، پیراپزشک، اداری و ....) در حوزه های مختلف (بخشهای بیمارستانی، پیش بیمارستانی، شبکه های بهداشت، آموزش و ........)

• کیفیت سنجی (مدرک تحصیلی، مقطع تحصیلی، سابقه کار، آموزش ضمن خدمت، ... ) اعضای نظام سلامت (پرستار، پزشک، پیراپزشک، اداری و ....) در حوزه های مختلف (بخشهای بیمارستانی، پیش بیمارستانی، شبکه های بهداشت، آموزش و ........)

• زمان سنجی ارائه خدمت مستقیم به بیماران توسط اعضای نظام سلامت (پرستار، پزشک، پیراپزشک، اداری و ....)

• توزیع جایگاه مدیریتی اعضای نظام سلامت (پرستار، پزشک، پیراپزشک، اداری و ....) در حوزه های مختلف (بیمارستان، ستاد، کمیته های کشوری، دانشگاهی، سازمانی، شوراهای سیاستگذاری، شوراهای اجرایی و ........)

• مقایسه هزینه/بهره وری (پرداختی حقوق اضافه کار و کارانه/درآمد بیمارستانی، اثرات بالینی، اثر بر ارزشیابی) خدمات اعضای نظام سلامت (پرستار، پزشک، پیراپزشک، اداری و ....) 

• مقایسه میزان نیاز به اعضای نظام سلامت (پرستار، پزشک، پیراپزشک، اداری و ....) بر اساس استاندردهای جهانی و کشوری

 

 

محور3: تعرفه گذاری خدمات سلامت در ایران و جهان

در این محور، وضعیت گذشته و حال حاضر تعرفه گذاری خدمات سلامت (پرستاری، پیراپزشکی و پزشکی) در ایران و جهان مد نظر است. انجام مطالعاتی در قالب مرور نظام مند (Systematic Review) یا مطالعه موردی (Case study) برای بررسی مستند وضعیت تعرفه گذاری در خدمات پرستاری سرپایی و بستری و سایر اعضای نظام سلامت توصیه می شود.

عناوین پیشنهادی در این محور:

• تاریخچه و وضعیت فعلی تعرفه گذاری پزشکی در ایران و جهان

• تاریخچه و وضعیت فعلی تعرفه گذاری خدمات پرستاری سرپایی در ایران و جهان

• تاریخچه و وضعیت فعلی تعرفه گذاری خدمات پرستاری بستری در ایران و جهان

• وضعیت هزینه تعرفه ه

ای پرستاری در ایران و جهان

• مقایسه هزینه تعرفه های پرستاری و پزشکی در ایران و جهان

• فرصتها /چالشها/ موانع اجرایی/ پتانسیلهای تعرفه گذاری خدمات پرستاری

 

 

محور4: تعرفه گذاری خدمات پرستاری و ارتقای بهره وری

در این محور اثرات اجرای تعرفه پرستاری بر وضعیت کاری پرستاری مد نظر است. 

 

عناوین پیشنهادی در این محور:

• رابطه ی تعرفه گذاری خدمات پرستاری با انگیزه کاری

• رابطه ی تعرفه گذاری خدمات پرستاری با رضایت شغلی

• رابطه ی تعرفه گذاری خدمات پرستاری با احساس عدالت

• نقش تعرفه گذاری خدمات پرستاری بر نیروی پرستاری مورد نیاز

 

محور5: تعرفه گذاری خدمات پرستاری وکیفیت ومراقبت

در این محور اثرات اجرای تعرفه پرستاری بر کیفیت خدمات پرستاری مد نظر است.

 

عناوین پیشنهادی در این محور:

• رابطه ی تعرفه گذاری خدمات پرستاری با کیفیت / کمیت خدمات پرستاری

• رابطه ی تعرفه گذاری خدمات پرستاری با رعایت اخلاق حرفه ای

• رابطه ی تعرفه گذاری خدمات پرستاری با رضایت بیماران 

• رابطه ی تعرفه گذاری خدمات پرستاری با رضایت مدیران 

 

 

 

محور6: تعرفه گذاری خدمات پرستاری و قانون

در این محور به جایگاه قانونی تعرفه گذاری پرستاری در کشور و نیز تعارضات قانونی سایر روشهای جایگزین تعرفه گذاری با این قانون پرداخته می شود. 

 

عناوین پیشنهادی در این محور:

• روند تصویب قانونی تعرفه گذاری پرستاری در کشور

• ضرورت اجرای تعرفه گذاری پرستاری از منظر قوانین جمهوری اسلامی ایران

• اجرای تعرفه گذاری پرستاری و قوانین ارتقای بهره وری، مشاغل سخت، برنامه های توسعه پنج ساله کشور

• تعرفه گذاری پرستاری و دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد

• روشهای قانونی پیگیری اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

 

 

محور7: نقش بیمه در ارتقای سلامت

در این محور به ضرورت پوشش بیمه ای خدمات بالینی نظام سلامت پرداخته می شود. 

عناوین پیشنهادی در این محور:

• تاریخچه بیمه سلامت در ایران و جهان

• انواع پوشش بیمه ای خدمات سلامت در ایران و جهان

• رابطه پوشش بیمه ای با استفاده مردم از خدمات سلامت

• رابطه ی پوش بیمه ای خدمات سلامت با وضعیت سلامت/بیماری مردم

• هزینه/اثربخشی پوشش بیمه ای خدمات سلامت برای مردم و نظام سلامت

 

 

محور8: پوشش بیمه ای خدمات پرستاری

در این محور اختصاصا به پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در ایران و جهان و ضرورت آن پرداخته می شود.

 

عناوین پیشنهادی در این محور:

• تاریخچه بیمه خدمات پرستاری در ایران و جهان

• انواع پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در ایران و جهان

• پوشش بیمه ای خدمات پرستاری سرپایی و بیمارستانی در ایران و جهان

• رابطه پوشش بیمه ای با استفاده مردم از خدمات پرستاری

• رابطه ی پوش بیمه ای خدمات پرستاری با وضعیت سلامت/بیماری مردم

• هزینه/اثربخشی پوشش بیمه ای خدمات پرستاری برای مردم و نظام سلامت

 

محور9: خدمات پرستاری و اقتصاد سلامت

در این محور به خدمات پرستاری از نظر مبانی علم اقتصاد سلامت نگریسته می شود.

 

عناوین پیشنهادی در این محور:

• تعیین انواع خدمات پرستاری قابل ارائه و برآورد فراوانی انجام آن به تفکیک در بخشهای بیمارستانی، پیش بیمارستانی، مراکز بهداشتی، خدمات سر پایی و .....

• برآورد ارزش مادی خدمات پرستاری در بخشها و محیطهای مختلف بیمارستانی، پیش بیمارستانی و خارج بیمارستانی

• بودجه بندی خدمات پرستاری در درآمد هتلینگ بیمارستانی

• هزینه/درآمد خدمات پرستاری در بخشهای بیمارستانی، پیش بیمارستانی، مراکز بهداشتی، خدمات سر پایی و .....

• بازاریابی خدمات پرستاری

• برآورد کای (K) خدمات پرستاری بر اساس زمان صرف شده، دشواری، مهارت مورد نیاز و ......

 

محور10: عدالت در نظام سلامت

در این محور موضوع عدالت در نظام سلامت مرتبط با تعرفه گذاری و پوشش بیمه ای، از منظر حقوق مددجویان، کارکنان، مدیران و ساختار نظام سلامت مورد بررسی قرار می گیرد.

 

عناوین پیشنهادی در این محور:

• تعرفه گذاری / پوشش بیمه ای خدمات پرستاری و عدالت برای مددجویان

• تعرفه گذاری / پوشش بیمه ای خدمات پرستاری و عدالت برای کارکنان نظام سلامت

• تعرفه گذاری / پوشش بیمه ای خدمات پرستاری و عدالت برای ساختار نظام سلامت

• عدالت در نظام سلامت و قوانین، بخشنامه ها و دستورالعمها ی مرتبط با تعرفه گذاری / پوشش بیمه ای خدمات پرستاری

www.ions.ir

سید رضا مظلوم .. هیات مدیره نظام پرستاری مشهد

 

تعداد بازدید از این مطلب: 683
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 5 مهر 1395
نظرات

 

 

سلام دوستان وشب به خیر

حدود دو ماه از به تعویق افتادن ۶مرداد می گذرد

 تحلیل دوستان در عرض دو ماه گذشته چیست

ایا تغییری در روند حل مطالبات ومشگلان پرستاری ایجاد شده است؟

 چه پیشرفت هایی ایجاد شده است ؟

در بیانیه ۵مرداد ۴مورد تاکید شده بود

اول اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

علی رغم میل مسولین وزرات یک گام به جلو رفت وبرای بار دوم به شورایعالی بیمه ارجاع شد

دومین مورد برچیده شدن طرح مبتنی بر عملکرد

  قبح این طرح شگسته شدولی در حال حاضر مشخص نیست در بعضی از دانشگاهها اجرا ودر بعضی به شگل قبل

 سومین مورد توقف طرح کمک پرستاریا بهیار یک ساله یا پرستار تجربی ،تا حدودی زیادی روند ان کند ولی به شگل های مختلف بروز کرده است

 مورد چهارم هم برخورد با همکاران بیمارستان امیرا علم که تاکنونهمچنان حکم اخراج پا بر جاست

فرصتی دو ماهه ایجاد شد تا همه بدانند که جامعه پرستاری اهل منطق است،اهل تعامل است،تحملش زیاد است،

 برعکس تندرو نیست ،خیابانی نیست ،رادیکال نیست،و.......

ولی در این فرصت ایا طرف مقابل هم ،به همین شگل عمل کرد؟

ایا خواسته پرستاری این بود که طی یک نامه تشریفاتی انهم برای بار دوم وجهت کاهش فشار جامعه پرستاری ،توپ تعرفه گذاری را به زمین شوریعالی بیمه بیاندازند

 واگر وزرات بهداشت حسن نیت داشت،با توجه به عکس اعمل های گسترده جامعه پرستاری کشور،صدور بیانیه های مخالفت با این دوره ها توسط بخش عظمیی ازهیات مدیره های نظام پرستاری ومذاکرات گسترده با مسولین مختلف حداقل این دوره ها را متوقف می کرد،نکرد که هیچ به شگلهای مختلف وبه طرز عجیبی اصرار بر اجرای این دوره ها دارد ومعاونت پرستاری وزرات انکار رسالتی به جز اجرای این دوره ندارد!؟

توقف این دوره ها که نیاز به بودجه ندارد

عوامل وزرات کاری که برای پرستاری نکردند که هیچ،تمامی تلاش شان می نمایند که انتخابات شورایعالی را مهندسی نمایند

 از تماس روزانه با نمایندگان مجمع،پیشنهاد پست ،مقام دادن تا تهدید ،تطمیع و.......که شاید بتوانند نعدادی ارا را به سمت خود جلب نمایند

انگار مسولین پرستاری دغدغه ای به جز انتخابات شوریعالی واجرای دوره کمک پرستاری ندارند

به هر صورت فرصت دوماهه به پایان رسیده واتفاق خاصی برای پرستاری نیافتاده است

وعلایمی هم بر حسن نیت ویا ارداه ای برای حل مشگلات پرستاری دیده نمی شود

 در شرایط حساسی بسر می بریم، انتخابات شورایعالی را پیش رو داریم ،باید طوری عمل کنیم که بهانه ای به دست ،بهانه گیران داده نشود

 واز طرفی جامعه پرستاری کشور وخصوصا دانشجویی منتظر وپیگیر حل مشگلات پرستاری هستند

  بدنبال پی گیری همکاران پرستاری از سراسر کشور خواستم در روزهای پایانی دو ماهه داده باشم واینکه باید چه استراژی اتخاذ شود را به عهده دوستان پرستاری در گروه ها مجازی وحقیقی ،کمیته های پیگیری ،کمیته های دانشجویی ،هیات مدیره های نظام پرستاری،فعالین صنفی می سپاریم ،چون مشی جنبش عدالت خواهی بر شور وخرد جمعی است

گزارشی داده باشم

دوستان به شیوه های مختلف پی گیری فکر کنند

انشالله با انتخاب کاندیدای ،جسور ،فهیم،غیر وابسته،شجاع ، درد کشیده وعالم وبا تشگیل شورایعالی مستقل به معنای واقعی،مقتدر ،کارامد که تبلور افکار عمومی جامعه پرستاری باشد تا موقع بدنه پرستاری کشور راحمایت خواهد کرد

انچه که بعد از انتخابات مهم است ،تلاش منتخبین برای رفع موانع خدمتی جامعه پرستاری کشور،وصادق بودن با پرستاران،

اقای صادقی درست می فرمایند،وزیر در چند جا گفته که این طرح کمک پرستاری که خودتان پیشنهاد دادید،پس مشگل از خودمان است،شاید اولویت پرستاری در پاکسازی داخلی باشد تا مبارزه خارجی

دوستان بیش ازسی روش برای پیگیری واعتراض وجود دارد که یکی از انها هم تجمع است

مثلا کاری که یزد،قم،ارومیه،خرم اباد ،اصفهان و.....در خصوص دوره های کمک پرستاری کردند خوب بود

 دوستان باید تمامی شیوه های ممکن رابرای برداشتن موانع خدمتی پرستاری باید بکار گرفت

 خانم ستودگان ،جامعه بزرگ پرستاری دارای پتانسیل های فراوان وظرفیت های زیادی است که اگر فقط ۱۰درصد ان متحد شود هیچ قدرتی ناب توان در مقابل ان نخواهد داشت

گردش اطلاعات صنفی ،روشنگری مستمر ،واشنایی پرستاران ودانشجویان پرستاری به حقوق خود وتهدید های خرفه ای ،خود می تواند زمینه ساز حرکت شود 

دانشجوی ما اگر بداند واگاه شود که با این طرح پرستار تجربی،اینده ای سیاه برایش ایجاد خواهد شد ،ونیت طراحان این طرح تحقیر پرستاری است ،نابودی پرستاری است،خودش تکلیف اش را باطرح مشخص خواهد کرد ،اما اطلاع رسانی از تبعات این طرح مرگبار بر عهده ماست

اد کردن دانشجویان به گروه های مجازی،ویا اد کردن فعالان صنفی به گروهای دانشجویی ،برقراری مناظره در محیط های دانشجویی وگفتگوی مستقیم در محیط های کارورزی در بیمارستان ها می تواند باعث اگاهی دانشحوبان عزیز شود

دوستان تا فرصتی دیگر خدانگهدار 

94/7/5

تعداد بازدید از این مطلب: 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 30 شهريور 1395
نظرات

سلام ودرود بر همه دوستان عزیر

 از مطالب دوستان بهره بردم واقعامباحث گروه بسیار ارزنده است وباعث افتخار است که جامعه پرستاری کشور چنیین صاحبان اندیشه ای دارد

شاهد بودم در بعضی کروها صحبت از مفهوم عدالت خواهی در پرستاری بود با اجازه دوستان بصورت کوتاه توضیخی داشته باشم وسپس در خصوص پرستار تجربی بحث کنیم

عدالت به عنوان مفهومی اخلاقی واجتماعی است که نهادی معقول واندیشده شده باشد

 وعدالت اگر بخواهد معقول باشد ،نیازمند ان است که بر پایه عقلانیت جمعی شگل بگیرد

  پس خرد جمعی یعنی انچه که به صورت مثال در همین کروه شاهد ان هستیم یکی از خصوصیات بارز پرستاران عذالت خواه است

و نهایت اینکه ماهیت عمل عادلانه را باید در توافق عمومی به دست اورد ونه نظریات یک فرد یا کروهی خاص

  ومسیری که پرستاران عدالت خواه تا حال طی کردند بر اساس خرد جمعی جامعه پرستاری کشور بوده است

تفکر غالب بر پرستاری کشور عدالت خواهی است وبیش از ۸۵درصد اعضای هیات مدیره ها با پرچم عذالت خواهی انتخاب شدهاند

در مقابل تفکر عدالت خواه ،تفکر تک گفتار ،انخصاری،وغیر جمعی است که با الگوی ازپیش تعیین شده می خواهد عدالت را وضع یا ایجاد نماید

دوستان مجبورم امشب در خصوص مفاهیم غدالت خواهی بحث کنم که ذهن دیگران در این خصوص روشن شود

عدالت در پرستاری هر محتوایی داشته باشد ،بدوا باید بر اساس توافق حاصل شود پس شور ومشورت ونهایتا توافق یکی دیگر از اصول در گفتمان عدالت خواهی در پرستاری است

 ونتیجه تا هرگونه تصمیمی در زمینه عدالت خواهی گرفته شود که از بستر عرصه عمومی وخرد جمعی نگذرد وبه صورت فرمول ازپیش تعیین شده ابلاغ شود با ماهیت عدالت خواهی در تضاد است

 پس مشخصا دلیل چالش های پر ستاران عدالت خواه با وسیستم وزرات بهداشت وعوامل ان مشخص است

  دوستان شرط اول عدالت این است که همگان در رسیدن به برداشت مشترکی از ان سهم داشته باشند ایا در بحث پرستار تجربی همکان به برداشت مشترکی رسیده اند ؟ویا از خرد جمعی در این خصوص استفاده شده است ؟

 موقعی یک گروه چند نفره می نشیند وبر اساس منفعت طلبی ها شخصی ویا گروهی برنامه کمک پرستاری به اصطلاح خودشان راطراحی می کنند وفارغ از بحث ضرر وزیان واثار مرگبار ان بر مردم ،بنیان پرستاری را هم هدف قرار گرفته واینکه مورد قبول قاطبه جامعه پرستاری کشور هم نیست ،این اوج ظلم وبی عدالتی است

  گفتمان عدالت خواهی فقط بحث روی بی عدالتی در پرداخت ها را ندارد بلکه اعتقاد دارد ،بین عدات وتوافق رابطه ای عمیق وجود دارد

 یعنی هر تصمیمی بر اساس توافق نباشد در ان عدالت رعایت نشده است

در محضر عقل عمومی ،سلطه جویی جایی ندارد

گروه سلطه با توجیهات غیر منطقی وخود در اوردی مثل اینکه ما عقل کل هستیم ،ما نخبه هستیم وامثالهم وتکرار ان سعی دارند این را تبدیل به باور نمایند

 انها می خواهند تفکر اقلیت ۷درصدی را تبدیل به هنجار نمایند

انها دریافتی چند ده میلیونی وچند صد میلیون تومانی در ماه را خق خود می دانند ومی خواهند جامعه پرستاری ان را باور ،وبه ان عادت نماید

 در حالیکه از نظر پرستاران عدالت خواه اینها ناهنجار ،نامشروع است

 واین تفکر این هنحاری ها را بر نمی تابد واینجاست که چالش ها شروع وبروز می نماید

 چون این بی عدالت ها به علت حا کمیت گروه سلطه وغوامل داخل سیستم پرستاری به مرور زمان تبدیل به هنحار شده ،وحالا که عدالت خواهان با رو شنگری این باور های غلط را پاک نماید 

با مقاومت گروه سلطه مواجه شده است ود تندرو وهنجار شکن می نمامنشند

 درحالیکه پرستاران عدالت خواه هر برنامه ویا طرخی که بر اساس خرد جمعی باشد استقبال خواهد کرد چون منطق خرد جمعی،وتوافق جز اصول لاینفک گفتمان عدالت خواهی است

 من در تعجبم چرا بعضی از همکاران مسول به خاطر پستی در پرستاری که هیچ ارزشی هم ندارد خود را نه تنها به عنوان ابزار در اختیارگروه تمامیت ودر مقابل جامعه پرستاری قرار می دهند

بحثی بود کوتاه در خصوص گفتمان عدالت خواهی در پرستاری که مورد سوال دوستان بود که این تفکر ریشه در کجا دارد

 خواستم وارد بحث پرستار تجربی شویم انشالله در فرصتی دیگر

 در خدمت دوستان هستم تا اکر سوالی هست بخث شود

یکی از الزامات عدالت خواهی شجاعت است چرا که از ابتدای تاریخ همواره جستجوی عدالت توسط صاحبان قدرت برتابیده نشده است. و بر عکس مصلحت اندیشی های ناشی از ترسهای خود ساخته یا دیگر ساخته مخالف عدالتخواهی است. در این مورد نظر استاد را میخواستم

سایت خانه پرستار صدای پرستاری کشور است وامادگی دارد هر مطلبی به شرطی جنبه توهین وافترا نداشنه باشد درج نماید وانشالله اعتلاف عدالت خواهان را کار خواهد کرد

و اینکه مثلا برای سنجش طول یک چیز باید خط کش درست و میزان داشته باشیم. اتهام تندروی که به گروه وارد میکنند، علتش سنجش تند روی با خط کش نامیزانی است که خود ساخته اند. این خط کش میگوید رابطه نظام صنفی با نظام اجرایی باید همیشه گل و بلبل باشد حال آنکه این اصلا دست یافتنی نیست مگر اینکه نظام صنفی تعییر ماهیت داده باشد و به قسمتی از آن نظام اجرایی تبدیل شده باشد.

جناب دکتر مظلوم، خردجمعی در طراخی وبرنامه ریزی ،شجاعت در تصمیم گیری ،ومصلحت اندیشی وفرار از دام ها وخطرات لازمه این تفکر است

ملاک تشخیص تند روی و کند روی، نظر و خواست بدنه پرستاری است نه ازکان تصمیم گیری بالایی. این ارکان نه بر مبنای تشخیص خود که بر اساس نمایندگی بدته پرستاری باید میزان شوند.

به نظرم انهایی تندرو هستند که منطق را بر نمی تابند ،واقعیت ها را انکار می نمایند وبا تبعید ،تهدید ،تعلیق واخراج می خواهند موج عدالت خواهی را خاموش نمایند

 موقعی گوش شنوا باشد ،زمانیکه فضای گفتمان حاکم باشد ،موقعی تصمیمات بر اساس توافق وخرد جمعی باشد ،اصلا تندروی معنا ندارد

 ولی زمانیکه که باب گفتگو بسته میشود،زمانیکه تمامی مسیر های قانونی مسدود میشود، ومادامیکه گروه سلطه با داشتن زر،زور،تزویر ،لابی و...... پرستاری را تحت فشار بی سابقه می کذارد ،فعالین صنفی را به صورت غیر قانونی رد صلاحیت می نماید!واز حقوق بدیهی احتماعی وشهروندی مخروم می نماید، چه باید کرد؟

راهبرد استفاده از خرد جمعی، محدود نبودن عدالتخواهی به مسایل مادی، اشتباه بودن اتهام تندروی به عدالتخواهان، برعکس تندروی عملی گروه های مقابل با کارهایی نظیر ایجاد محدودیت برای فعالین صنفی و رویه تک صدایی، موارد مهمی بودند که جناب شریفی مقدم بیان کردند 

 

94/6/29

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 26 شهريور 1395
نظرات

 

بیانات جناب شریفی مقدم در گروه هایک

سلام وقت به خیر

دوستان عزیز در صحبت های وزیر نکات قابل توجه و تاملی دارد

انجا که در جواب تربیت کمک پرستاری اذعان داشته که طرح خودتان بوده؟

منظور خودتان وزیر چه کسانی هستند؟

واینان به چه منظوری این دوره را پیشنهاد کردند؟

دوستان عزیز به نظر بنده حقیر شاید مهمتر از انتخابات شوراعالی تربیت همین کمک پرستارهاست

بالا خره انتخابات شورایعالی برگزار خواهد شد ولی اگر جامعه پرستاری کشور دیر بجنبد با تربیت ۱۰هزار نفر پرستار تجربی مواجه خواهد شد 

 واین تعداد مصبیتی بزرگ برای نظام سلامت وپرستاری کشور ومردم خواهد شد

اقای صادقی کاری که شما در یزد انجام دادید وکاری که اقای قربانی ودوستان در قم انجام دادند باید در تمامی کشور انجام شود

 و یا کاری که اقای تیر در چالوس واقای چراغی ودوستان هییت مدیره تهران شروع کردند بایستی در کشور تسری یابد

همانطوریکه جناب قربانی فرمودند این اقدام با محوریت معاونت پرستاری است

 با محوریت معاونت پرستاری وبا حمایت معا ونت درمان وزرات پزشکان وسهامداران بخش خصوص وبا مشارکت بورد پرستاری ، برخی از مسولین نظام پرستاری،دکتر عابدی که نمی دانم چکاره این طرح است، شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت ،انجمن پرستاری طراخی ودر خال اجرا است

 منظور وزیر از خودتان همین ها هستند واگر لازم شد اسامی شرکت کنندگان وصورتجلسات را هم مننشر خواهیم کرد

 دوستان عریز پس مشکل از خودمان است وبیشترین ضربات به پرستاری از خود پرستاری است

 از کسانی که شب کاری پرستاری را حس نکرده اند وچون حس نکرده اند پس درک نمی کنند

 من هیچ نخواستم ونمی خواهم که بین پرستاری شکاف ایجاد شود و تا کنون هم سکوت کرده ام تا هم ابروی همکاران حفظ شود وحرمتاشان 

 ولی متاسفانه اینان(خودتان) کمر به نابودی پرستاری بسنه اند وکاری که سیستم پرشگ سالار در عرض ۳۰سال جرات نکرده انجام دهند خودی ها ان را با تمام توان دارند انجام دهند

 واگر امشب متفاوت صحبت می کنم احساس خطر حرفه ای می کنم

  موقعی که اقای چراغی از جهاد می خواهد دوره را متوقف نماید اظهار میدارند بیش از ۵هرار نفر ثبت نام کرده اند!!؟

 دوستان اینان بعنی خودی ها ریشه پرستاری را هدف گرفته اند و اگر با این تهدید مقابله ودفع نکنیم پرستاری از بین خواهد رفت

این دوره ها در شیراز،خراسان،مازندران ،تهران خوزستان و،،،،،،،،،، به شدت در حال برگزاری است

 باور کنید توقف این دوره ها حتی از قانون تعرفه گذاری ،وانتخابات شوراعالی واجب تر است

وبه هر شکل ممکن باید متوقف شود

جناب بوعذار از خورستان انتظار بیشتر می رفت

جامعه پرستاری و با کمک دانشجویان پرستاری (که بیشترین اسیب را فارغ التخصلان جدید خواهند دید)می تواند بساط این دوره وطمع کارانی که به خاطر منافع شخصی ان چوب خراج را به پرستاری رده اند بر چنیند

دوستان عزیز می شود با بر ملا کردن دروغ های طراحان این دوره وعوارض جبران ناپذیر این دوره به نظام سلامت،وخسارات مرگبار برای مردم وبیماران ،ونابودی پرستاری کلاسیک وواکنش های جامعه پرستاری ودانشجویی وایجاد بحران والتهاب با تشکیل جلسه ومذاکره با مسولین دانشگاه ها ،نمایندگان مجلس،جهاد دانشگاهی ،فرماندار،استاندار ،بازرسی و مسولین امنینتی و سایر مسولین منطقه ای وکشوری ضمن توقف ثبت نام کلاس ها را تعطیل کنند

همانطوریکه اقای چراغی اشاره کرده اند منفعت طلبان با استفاده وموقعیت واسم نظام پرستاری ووزارت بهداشت بطور مستمر با تشکیل جلسات وبا در اختیار قرار دادن اطلاعات خلاف واقع به مسولین از جمله به وزیر وهم چنیین سایر دستگاها سعی در توجیه ان دارند 

 ودر این مرحله صلاح نیست پشت پرده ،اسامی شرکت کنندگان،مشاوران ومباحث جلسات اشاره شود

همانطوری که قم ویزد و..ٔ.. توانستند این دوره را متوقف کنند در بقیه هم امکانپذیر است

 اینها راگفتم که در تاریخ بماند چون مرور زمان اهمیت عرایض بنده را مشخص خواهد کرد

 همه شما دوسنان را به خدای بزرگ می سپارم به امید فردایی بهنر برای پرستاری کشور

 

تعداد بازدید از این مطلب: 672
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 22 شهريور 1395
نظرات

 

صحبتهای جناب شریفی مقدم در گروه پنج پرستاران عدالت خواه هايك

 

سلام بر همه دوستان وهمکاران عزیز

من از دوستان اجازه می خواهم امشب در خصوص بحث بسیار حایز اهمیت تعرفه گذاری خدمات پرستاری بیشتر باز کنیم

 نقطه شروع بی عدالتی در نظام سلامت از حدود سال ۱۳۷۴شروع شد تا قبل از ان همه تیم سلامت حقوق ودریافتی ها طبق حکم وفیش بود واختلاف هم حدود ۲برابر بیشتر نبود

در دهه ۷۰ مثل ادبیاتی که در خصوص بحت طرح تحول حاکم است طرحی را تحت عنوان طرح نوین خودگردانی بیمارستانها که بعدا به طرح کارانه معروف شد به بهانه افزایش جذابیت وماندگاری و......اعضای هیات علمی به اجرا در اوردند ولی نه تنها وضعیت بهتر نشد بلکه کیفیت خدمات پزشکی افت پیدا کرد،فساد در نظام سلامت افزایش یافت ،شکاف طبقاتی شروع وبه مرور زمان افزایش یافت

واین موضوع همواره مورد اعتراض جامعه پرستاری کشور در دولت های مختلف بوده است.

تا اینکه بعد از جلسات مختلفی که توسط سازمان نظام پرستاری با نمایندگان مختلف مجلس شورای اسلامی همراه با دلایل متقن وقابل توجیه وکارشناسی والبته همراهی وحمایت های بی شایبه وزیر وقت بهداشت جناب دکتر لنکرانی ،علی رغم مخالفت های گسترده سیستم پزشگ سالار وبدنه وزرات در تیر ماه سال ۱۳۸۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی با رای قاطع رسید

 

بعد از ان گذشته از بحث دولت ها وزرات بهداشت همواره مخالف اجرای این قانون بوده است ،ونه تنها اراده ای در اجرا نداشته بلکه هموراه در مقابل این قانون ومقاومت کرده است.

من فکر می کنم تا کنون برای هیچ قانونی در سیستم نظام سلامت این همه کار کارشناسی نشده است وبرای اجرای ان این همه راه روش اجرایی پیش بینی نشده است

بدون شک هییج بهانه ای برای عدم اجرای این قانون باقی نمانده است

وتمامی مراحل اجرایی ان هم طی شده است

بعد از پیگیری های مکرر سازمان نظام پرستاری در دوره دوم وطی مراحل کارشناسی ، وجلسات متوالی با کارشناسان وزرات بهداشت ،بیمه ،وزرات رفاه‌ و نیروهای مسلح و.......پروژه از وزرات بهداشت به کمسیون اجتماعی هیات دولت ارجاع شد

جلسات زیادی با کمیته های فرعی وکمسیون اجتماعی دولت برگزار شد

البته تاکید می کنم نماینده وزیر بهداشت همیشه مخالف اجرا بود وعلی رغم بیش از ده دستور رییس جمهور وقت به زور وکند کار پیش می رفت.

بالاخره به علت شدت مخالفت وزرات بهداشت کار به صحن هیات دولت کشیده شد وبعد بحث کلی کار گروهی تشکیل شد که هر چه زودتر این قانون اجرایی شود.

 واین موضوعی که می خواهم بگویم تا کنون منتشر نشده است.

دستور اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به امضای معاون اول رییس جمهور وقت در اواخر اردبهشت یا اوایل خرداد ماه سال ۹۲ به وزرات بهداشت جهت اجرا ابلاغ شده است

 وحتی منابع ان هم پیش بینی شده است که از محل سرانه سلامت (۱۰درصد) وکارانه های موجود لحاظ شده 

وقاعدتا می بایست در زمان اقای دکتر طریقت منفرد این قانون اجرا میشد که سیستم پزشگ سالار این ایین نامه وقانون را اجرایی نکرد

ومتاسفانه وزیر جدید هم نمی دانم چرا تاکنون اجرایی نکرده است ؟

وبعد از ۹سال می خواهند تازه در دو بیمارستان پایلوت نمایند.

قصدم از نگارش مقدمه این بود که تعرفه گذاری قانون مجلس است وایین نامه اجرایی ان در سال ۹۰با امضای معاون درمان وقت دکتر امامی رضوی به شورای عالی بیمه رفته ودر سال ۹۲ایین نامه ودستور اجرای ان هم به وزرات ابلاغ شده است

 واینها را حتما دوستان ما در نظام پرستاری ومعاونت پرستاری در جریان هستند 

 واینکه مجددا بحث پایلوت ان هم در دو بیمارستان جای سوال وابهام دارد

چرا طرح غیر کارشناسی مبتنی برعملکرد ویا طرح تحول نظام سلامت را ظرف چند ماه در سطح تمامی بیمارستان کشور اجرا می کردند.؟

دوستان این قانون مجلس است وزرات بهداشت مکلف به اجرای ان است

 وپایلوت ان معنی ندارد.

 اگر می خواهید به نیت وقصد وزرات بهداشت پی ببرید باید به بودجه پیشنهادی سال ۹۵ که در استانه تقدیم به مجلس است مراجعه کرد.

 اگر بودجه اجرای قانون تعرفه گذاری در بودجه پیشنهادی لحاظ شده باشد حتما از وزیر بهداشت ومسولین وزرات بهداشت تشكر می کنیم ودست ایشان را می فشاریم وقطعا به قول هایشان اعتماد می کنیم.

ولی اگر به جز این باشد بدین معنی است که سال اینده هم این قانون اجرایی نخواهد شد چون بودجه ای برای اجرایش پیش بینی نشده است.

 بطور حتم این که می فرمایید بهانه است.

من عزم واراده ای واقعی برای اجرای این قانون نمی بینم چون زیر ساخت ان که بودجه است برای ان پیش بینی نشده است.

حتی در این پایلوت هم بودجه ان مشخص نیست به نظرم می خواهند فقط با همین منابع موجود یا شاید کمتر این طرح را اجرا نماید ودر اخر نتایجی بدست اورند که خود پرستاران بگویند این قانون را نمی خواهیم چون کارمان سخت تر ودریافتی هامان کمتر شده. 

به هر صورت یکی از خواسته های جامعه بزرگ پرستاری از اول ،اجرای کامل وجامع وبدون قید وشرط قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری وکاهش اختلاف در پرداخت ها تا ۳برابر در بین گروه های پزشگی خواهد بود واین خواسته تا انتها پی گیری خواهد کرد

با توجه به طرح برخی از ابهامات وطرح بعضی از موضوعاتی که در خصوص تعرفه گذاری شده بود سعی کردم سیر وفرایند تعرفه گذاری را بیان نمایم

امیدوارم مورد توجه واستفاده قرار گرفته باشد

 

1394/6/22

 

تعداد بازدید از این مطلب: 196
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : یک شنبه 22 شهريور 1395
نظرات

 

 http://www.salamatnews.com/news/161266/

 

۱۳۹۴/۰۶/۲۱ - ۱۱:۱۹ - کد خبر: 161266

پاسخ یک پرستار به دبیر شورای عالی بیمه:چرا حرف اول را آخر گفتید؟

سلامت نیوز:نسرین قاری،پرستار بالینی بیمارستان امام رضا (ع)مشهد در پاسخ به احمد میدری دبیر شورای عالی بیمه و معاون وزیر رفاه نوشت : من به عنوان یک پرستار بالین واقعا نمی دانم که امروزه تعرفه گذاری پرستاری در چند کشور دنیا اجرا می شود.

 

ولی تا آنجا که می دانم در سال 1386 به هنگام ارائه این طرح ،اعضای حاضر در کمیسیون بهداشت و درمان به دلیل اینکه این طرح در هیچ نقطه دنیا سابقه نداشته ،با آن مخالفت کردند و از سازمان نظام پرستاری تقاضا کردند که دلایل خود را عنوان کند .

 

به گزارش سلامت نیوز این دلایل با ارائه مستندات در قالب کتابچه ای که به 40 دلیل معروف شد عنوان گردید.سازمان ما اعلام کرد فقط در صورتی که حقوق و مزایا و ساعت کار و نسبت پرستار به تخت در کشور ما نیز به انداره یا حداقل به میزان متوسط سایر کشورها باشد از درخواست خود برای تعرفه گذاری صرف نظر می کند و متوسط حقوق 5 میلیونی تومانی پرستار،میانگین ساعت کار 35 ساعت در هفته و نسبت پرستار به 4 تا 6 تخت در بخش جراحی و داخلی همانند سایر کشورها ،که درایران به بیش از 10 تخت میرسد را عنوان کردند.

 

نمایندگان منتخب خانه ملت اعلام کردند که فعلا اوضاع به گونه ای نیست که شرایط فوق برای پرستاران مهیا شود و با اکثریت قاطع با این طرح موافقت کردند

نکته جالب اینجاست که از میان 5 مصوبه دیگر مجلس که در همان روز (6 تیر 1386) با آرای 130 تا 135 رای به تصویب رسید ،طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری با 194 رای به تصویب رسید!!

 

 

از آنجایی که شرح وظایف پرستاری از سال 79 بازنگری نشده بود اگر قانون تعرفه گذاری با همان شرح وظایف قبلی پرستاران اجرا می شد ارزش واقعی خود را از دست می داد و به ضرر پرستاران تمام می شد ؛ نظام پرستاری با همکاری صاحبنظران و مدیران پرستاری و وزارت بهداشت و دانشگاههاي علوم پزشکی و مراکز درمانی ،شرح وظایف پرستاری را در 3 سطح عمومی و تخصصی و مدیریتی با رویکرد پیشگیری و درمان و توانبخشی تعریف کرد و پس از مدتی ابلاغ شد .

 

در این ابلاغیه ،خدمات جدیدی که پرستاران به عنوان کمک انجام می دادند و به آنان تعرفه ای تعلق نمی گرفت ،جزو شرح وظایف آنان قرار گرفت.

حال بعد از 8 سال تصویب این قانون و در دستور کار قرارگرفتن در وزارت 4 وزیر بهداشت و ادعای هر از چندگاهی اجرای آزمایشی این طرح در طی سالهای اخیر،حرف اول ،آخر گفته شد!!!

 

حال ما به عنوان پرستاران بالین با توجه به اینکه وزارت بهداشت در ارایه الگو نمونه است از وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه تقاضا داریم که با اجرایی شدن این طرح الگوی جدیدی را به کشورهای جهان ارائه کند !!

 

در هیچ کجای دنیا در مراکز درمانی به بیمار به چشم یک کالا نگاه نمی شود . در هیچ کشوری به جز ایران ،پزشکان فقط به عنوان اعضای اصلی تیم پزشکی و تولید درآمد دیده نمی شوند و جالبتر اینکه که در هیچ کجای دنیا 60 درصد از درآمد حاصل از درمان در مراکز دولتی آنهم با امکانات دولتی به 7 درصد اقلیت پزشکان و حدود 27 درصد دیگر به 93 درصد کارکنان داده نمی شود .

 

در هیچ کجای دنیا ،بیمار مجبور نیست که بعد از ویزیت اول ،جهت رویت آزمایش ها و پروسیجرهای درخواستی پزشکان ،حق ویزیت مجدد بدهد. در هیچ کجای دنیا به بهانه از بین رفتن زیرمیزی، تعرفه های پزشکی حداقل 2.5 برابر نمی شود!!

 

در هیچ کجای دنیا اختلاف پرداختی بین پرستار و پزشک فاحش نیست!!

پس در اینکه وزارت بهداشت در امر ارائه الگو در دنیا سرآمد است شکی نیست . اما سخن دیگر:جناب میدی ،ما پرستاران در بخش خصوصی و دولتی تمایلی به اجرای قانون تعرفه گذاری نداریم . ما فقط خواستار پیاده شدن استانداردهای جهانی ، بهبود معیشت و هویت حرفه ای و شان و مقام پرستاری هستیم .

 

گفتنیست میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی بیمه چندی قبل گفته بود منتظر ارائه مستندات علمی سازمان نظام پرستاری مبنی بر تجربیات جهانی در خصوص اجرای تعرفه های خدمات پرستاری هستیم و اگر سازمان نظام پرستاری معتقد است این حرکت علمی است باید این مستندات را برای شورای عالی بیمه ارسال کند. در صورتی که این مستندات به ما ارائه شود ما نیز بر این اساس تعرفه های پرستاری را اجرا می کنیم.

 

 

سلامت نیوز: پاسخ یک پرستار به دبیر شورای عالی بیمه:چرا حرف اول را آخر گفتید؟

تعداد بازدید از این مطلب: 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : پنج شنبه 19 شهريور 1395
نظرات

 

http://www.salamatnews.com/news/161182

 

واکنش دیرهنگام شورای عالی بیمه به تعرفه های پرستاری

۱۳۹۴/۰۶/۱۹ - ۱۴:۵۸ - کد خبر: 1611

 

سلامت نیوز: پرستاران می گویند اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری میتواند این عدالت را در تیم درمان فراهم کند. شما می گویید مشکلات درمان کشور را بیشتر نکنید! مگر ما گفتیم زیر میزی پزشکان و طرح ماندگار پزشکان را اجرا کنید. شما گفتید و در شورای عالی بیمه تصویب کردید. این عدالت را بیشتر کرد. سیستم پزشک محور درمان را اصلاح کرد. حرف دل را خوب گفتید اما دیر گفتید. باید در زمان درخواست افزایش تعرفه های پزشکی و در زمان افزایش شکاف بین تیم درمان می گفتید.اکنون دیگر زمان گذشته.

به گزارش سلامت نیوز، مهدی امیرجانی مروی- پرستار بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در یادداشتی نوشت: خدا را باید شاکر بود که در سیستم درمان کشور عقده ها باز شد و زبان ناگشوده برخی شخصیتهای حقیقی و حتی حقوقی به سمت عدالت محوری چرخید.

 

درد دل نمایندگان قانونی و اجرایی به گلایه باز شد و تصمیم براین قرار گرفت که از آب گل آلود اعتراضات پرستاری ماهی سالم به نفع سیستم درمان کشور گرفته شود.

 

بگذریم؛

کنایه درد دل پرستاران خسته بالین که شیفت های 18 تا 42 ساعته آنان و ساعت کاری 300 تا 500 ساعت در ماه آنان چرخ های این سیستم را می چرخاند تمامی ندارد.

شیفت کاری هفتگی با دوشب خواب در منزل.

خسته نباشید پزشکان دلسوز و مهربان چون پزشکان بخش سوختگی و خاطره پرستار باقری.

کنایه های همراهیان درمانده و مضطرب بی پناه که دیگر نمی دانند به حرف چه کسی اعتماد کنند.

سخت گیری های خشک و بی مهابای مدیران پرستاری دلسوز که برای حفظ میز و صندلی چه ها که نمی کنند.

همه کار ما را به اینجا رساند که آب پاکی به دامان ما بریزند که بروید نخود سیاه را پیدا کنید و زود برگردید.

دوستان خوب بود قبل از اظهار نظر کمی سیاست بخرج داده و جو و شرایط جدید را بسنجند.

ما چه می گوییم؟ حرف پرستاران معترض از نام آنان پیداست

"پرستاران عدالت خواه"

ما بدنبال عدالت در پرداخت ها هستیم همان که در مرحله سوم اجرای طرح تحول نظام سلامت به کمال خود رسید و درد دل و زبان جناب میدری را باز نکرد.

گلوبالیسم می فرمایید بسیار خوب اجرا کنید نمونه که بسیار است اختلاف دریافتی بین تیم درمان در گلوبالیسم جنابعالی چقدر است؟ سه برابر یا صد برابر همان را اجرا کنید. پرستاران می گویند اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری میتواند این عدالت را در تیم درمان فراهم کند. شما می گویید مشکلات درمان کشور را بیشتر نکنید! مگر ما گفتیم زیر میزی پزشکان و طرح ماندگار پزشکان را اجرا کنید. شما گفتید و در شورای عالی بیمه تصویب کردید. این عدالت را بیشتر کرد. سیستم پزشک محور درمان را اصلاح کرد.

 

چه کرد حرف دل را خوب گفتید اما دیر گفتید. باید در زمان درخواست افزایش تعرفه های پزشکی و در زمان افزایش شکاف بین تیم درمان می گفتید.اکنون دیگر زمان گذشته.

 

لازم به ذکر است چندی پیش دکتر احمد میدری - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی بیمه طی مصاحبه ای درباره تعرفه های پرستاری گفت: یکی از ضعفهای نظام سلامت ایران تعرفه گذاری خدمات مورد به مورد است و باید گلوبال شود، اگر نظام پرستاری اصرار به تعرفه گذاری خدمات پرستاران دارد مستندات علمی و تجارب جهانی آن را ارائه کند.

وی تصریح کرد: در کشور سالانه نزدیک به 10 میلیون بستری داریم و در خدمات سرپایی این آمار به حدود 200 میلیون مراجعه می رسد اگر بخواهیم در این میان تعرفه های خدمات پرستاری را هم لحاظ کنیم ببینید به چه عددی در بررسی اسناد می رسیم.البته من نمی گویم مشکل فقط بررسی اسناد است بلکه تأکید ما بر این است ببینیم دنیا در این میان چه کرده است ما نیز همان تجربیات موفق را پیگیری کنیم البته وزارت بهداشت اعلام کرده که در بحث تعرفه های پرستاری هیچ تجربه جهانی را نمی توان سراغ گرفت و منتظریم ببینیم استدلال سازمان نظام پرستاری در این خصوص چیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : دو شنبه 16 شهريور 1395
نظرات

 

http://ino.ir/tabid/40/ctl/ArticleView/mid/384/articleId/10342/language/fa-IR/------.aspx

 

 

اولین واکنش مسولان شورای عالی بیمه پس از 8 سال از تصویب قانون تعرفه گذاری

 

ميدری: نظام پرستاری مستندات علمی و تجارب جهانی تعرفه گذاری را ارائه کند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر شورای عالی بیمه گفت: یکی از ضعفهای نظام سلامت ایران تعرفه گذاری خدمات مورد به مورد است و باید گلوبال شود، اگر نظام پرستاری اصرار به تعرفه گذاری خدمات پرستاران دارد مستندات علمی و تجارب جهانی آن را ارائه کند.

 

ميدری: نظام پرستاری مستندات علمی و تجارب جهانی تعرفه گذاری را ارائه کند

دکتر احمد میدری در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری در پاسخ به چگونگی روند بررسی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که اخیرا از سوی وزارت بهداشت به شورای عالی بیمه ارسال شده است، گفت: بحث تعرفه های خدمات پرستاری در منزل چندی پیش در این شورا بررسی و مصوب شد اما به هر دلیل از جمله عدم تمایل سازمان نظام پرستاری، گویا هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.

وی افزود: در جلسه ای هم که به این منظور در مجلس با حضور وزیر بهداشت و نمایندگان نظام پرستاری برگزار شد، دکتر هاشمی اعلام داشت که اگر دو کشور در سطح دنیا پیدا شد که خدمات پرستاری در آنها دارای تعرفه باشد و بر اساس k محاسبه شود، ما نیز این کار را انجام می دهیم.

دبیر شورای عالی بیمه ادامه داد: لذا مقرر شد سازمان نظام پرستاری مستنداتی دال بر تجربه کشورها و نمونه هایی از روند اجرای چنین قانونی در دنیا برای شورای عالی بیمه ارسال کند.

وی افزود: آنچه در قانون مصوب مجلس لحاظ شده این است که پرداخت به پرستاران براساس عملکرد باشد نه اینکه مورد به مورد محاسبه شود و به ازای هر خدمتی از جمله سرم یا تزریق، پانسمان و یا خدمات دیگر تعرفه ای لحاظ شود به ویژه اینکه ما در خدمات پزشکی نیز در صدد هستیم که هر چه بیشتر به سمت گلوبال شدن پرداخت پیش برویم زیرا هم اکنون یکی از ضعف های نظام پرداخت در بیمه های ایران این است که هزینه ها به صورت موردی پرداخت می شود در حالی که این سیستم در بسیاری از کشورها منسوخ شده است.

میدری یادآور شد: به عنوان مثال برای جراحی قلب نمی توان محاسبات را به این سمت ببریم که مثلا چه تعداد سرم وصل شده است یا چه تعداد عکسبرداری انجام شده است.

وی ادامه داد: باید از جامعه پزشکی و پرستاری درخواست کرد که همانند سایر کشورها کمک کنند تا به سمت گلوبال شدن پرداختها برویم. چرا باید مردم هزینه های خدمات را مورد به مورد بپردازند.

دبیر شورای عالی بیمه سرانه خدماتی نظیر MRI، آزمایشگاه و دارو را در ایران بالا دانست و گفت: این مشکل را در خدمات پزشکی داریم حالا دیگر نباید خدمات پرستاری را نیز به آن اضافه کنیم.

وی با اشاره به شکایت نظام پرستاری به دیوان عدالت اداری و تشکیل پرونده ای در این خصوص گفت: من فکر می کنم باید هم منافع پرستاران را دید و هم منافع مردم را لحاظ کرد و در کنار آن به تجربیات جهانی نیز توجه داشت اما متاسفانه کشور ما به سمت چانه زنی گروه های مختلف پیش می رود که این در نهایت به ضرر همه تمام خواهد شد.

دبیر شورای عالی بیمه افزود: ما باید همانند سایر کشورها به سمت نظام های پرداختی که تجربیات موفق را به دنبال داشته است برویم و تجربیات جهانی را نیز مد نظر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: به هر حال منتظر ارائه مستندات علمی سازمان نظام پرستاری مبنی بر تجربیات جهانی در خصوص اجرای تعرفه های خدمات پرستاری هستیم و اگر سازمان نظام پرستاری معتقد است این حرکت علمی است باید این مستندات را برای شورای عالی بیمه ارسال کند. در صورتی که این مستندات به ما ارائه شود ما نیز بر این اساس تعرفه های پرستاری را اجرا می کنیم.

میدری در پاسخ به این سوال که به هر حال تعرفه گذاری خدمات پرستاری قانون مصوب مجلس است و حاصل بررسی و کار کارشناسی افراد در دوران بررسی و تصویب در مجلس است، گفت: سهم ما از قانون این بود که پرداخت ها به صورت عملکردی صورت گیرد و حال اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد باید برویم ببینیم چکار می توان کرد.

وی همچنین در واکنش به تأکید سازمان نظام پرستاری بر تعریف بسته های خدمتی برای تعرفه های خدمات پرستاری گفت: من نمی دانم که بسته خدمتی در بحث خدمات پرستاری یعنی چه؟ زیرا خدمات پرستاری بخشی از یک خدمت است، چطور می توان برای چنین موضوعی بسته خدمتی تعریف کرد؟ به عبارتی فردی به دلیل یک بیماری مشخص بستری می شود و برای بیمار خدمات متعدد از جمله رادیولوژی، آزمایشگاه و پرستاری صورت می گیرد و ما معتقدیم کل خدمات به این بیمار می شود یک بسته خدمتی که به ازای آن پرداخت صورت می گیرد.

دبیر شورای عالی بیمه افزود: جامعه پرستاری باید منافع عمومی را در نظر داشته باشد به ویژه اینکه پرستاران یکی از خدوم ترین اقشار این جامعه محسوب می شوند. سازمان نظام پرستاری نیز باید به گونه ای کمک کند که منافع پرستاران دیده شود زیرا ما نیز نسبت به دریافتی کم پرستاران باور داریم و معتقدیم باید پرداختی پرستاران بهبود یابد.

وی افزود: در کشور سالانه نزدیک به 10 میلیون بستری داریم و در خدمات سرپایی این آمار به حدود 200 میلیون مراجعه می رسد اگر بخواهیم در این میان تعرفه های خدمات پرستاری را هم لحاظ کنیم ببینید به چه عددی در بررسی اسناد می رسیم.

میدری تصریح کرد: البته من نمی گویم مشکل فقط بررسی اسناد است بلکه تأکید ما بر این است ببینیم دنیا در این میان چه کرده است ما نیز همان تجربیات موفق را پیگیری کنیم البته وزارت بهداشت اعلام کرده که در بحث تعرفه های پرستاری هیچ تجربه جهانی را نمی توان سراغ گرفت و منتظریم ببینیم استدلال سازمان نظام پرستاری در این خصوص چیست.

پایان خبر

 

کد: 10342

تعداد بازدید از این مطلب: 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود