آمار مطالب

کل مطالب : 473
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 46

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 11
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 159
بازدید سال : 2731
بازدید کلی : 13353

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 159
بازدید کل : 13353
تعداد مطالب : 473
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 19 آذر 1402
نظرات

پرستاران خوزستانی با تجمع مقابل استانداری خوزستان، به شرایط مزدی و حقوقی خود اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، این پرستاران مطالبات خود را اجرای صحیح تعرفه‌گذاری، اجرای فوق‌العاده خاص و پرداخت معوقات پرستاری خواندند. پرستاران با در دست داشتن پلاکاردهایی اعلام کردند که حقوق قانونی آنها در طول عمر شغلی‌شان پرداخت نشده است.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 16 آذر 1402
نظرات

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خانه پرستار، محمد شریفی مقدم ،محمود عمیدی وجواد توکلی از اعضای شورای مرکزی خانه پرستار در انتخابات شورایعالی نظام پرستاری رد صلاحیت شدند

روابط عمومی خانه پرستار کشور ضمن ابراز تاسف از این اقدام غیر قانونی‌ که طبق بند ۲-ماده ۲۲ -قانون سازمان نظام پرستاری ، فقط سابقه محکومیت که منجر به محرومیت از حقوق اجتماعی شود،باعث رد صلاحیت می شود که نامبردگان هیچ گونه سابقه محکومیتی ندارند

این اقدام غیر قانونی و غیر اخلاقی و هزینه کرد هنگفت ازمنابع  مالی و انسانی وزارت بهداشت بطور مستقیم وغیر مستقیم برای دولتی کردن نظام پرستاری نشان از دخالت آشکار سیستم پزشک سالار در انتخابات شورایعالی و بدست گرفتن نظام پرستاری دارد !

روابط عمومی خانه پرستار کشور ضمن ابراز تاسف از اینگونه اقدامات غیر قانونی و غیر اخلاقی ،رجاء واثق دارد که نمایندگان مجمع  بنا بر رسالت نمایندگی در راستای افکار عمومی جامعه پرستاری یعنی برقراری عدالت همه جانبه  و مبارزه با نهادینه شدن فساد در پرستاری با اتحاد و انسجام  وبا انگیزه بیشتر با عزمی راسخ تر به وظیفه ذاتی خود که انتخاب اعضای شورایعالی برخواسته از بدنه پرستاری است عمل خواهند کرد

تعداد بازدید از این مطلب: 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 4 آذر 1402
نظرات

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (چهار آذرماه)، جمعی از پرستاران سقز در استان کردستان در اعتراض به شرایط نامناسب شغلی خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این پرستاران از ناچیز بودن آنچه به عنوان علی‌الحساب تعرفه‌گذاری به حساب‌شان واریز شده انتقاد کردند و گفتند: قانون در مورد جامعه پرستاری کشور اجرا نمی‌شود؛ حقوق‌ها ناچیز است و بسیاری از مطالبات پرستاران با تاخیر چندماهه پرداخت می‌شود.  

تعداد بازدید از این مطلب: 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 30 آبان 1402
نظرات

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی خانه پرستار، مجمع عمومی نوبت دوم خانه پرستار از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه مورخه ۲۹ شهریور ماه به صورت مجازی و الکترونیکی و با حضور نماینده وزارت کشور برگزار شد.

ابتدا هیات رئیسه مجمع جهت نظارت و مدیریت انتخاب شدند سپس مجمع وارد دستور کار شد که بعد از تایید صورت های مالی، انتخابات شورای مرکزی و بازرسان صورت گرفت که ۷ نفر اعضای شورای مرکزی به ترتیب آراء به شرح زیر توسط شرکت کنندگان انتخاب شدند.

۱:آقای محمد شریفی مقدم

۲:آقای محمود عمیدی

۳:آقای مسعود مجرد

۴:آقای سیدعباس کشفی

۵:آقای خالد بیت سعید

۶:خانم تهمینه صالحی

۷:آقای علی اشرف رحمان پناه

و اعضای عضو علی البدل شورای مرکزی به شرح زیر انتخاب گردیدند.

۱:خانم فاطمه بحرینی

۲:آقای حامد عنایتی

۳:خانم سیمین غضنفری

و سپس انتخابات بازرسان به ترتیب آراء انتخاب گردیدند.

۱:آقای سیدجواد توکلی

۲:آقای مهدی ایرانی

۳:آقای مرتضی حکمتی

و اعضای علی البدل بازرس به ترتیب زیر انتخاب گردیدند.

۱:آقای سعید اسدی

۲:آقای مصطفی شکری

جلسه مجمع بعد از تایید روند انتخابات توسط نماینده وزارت کشور و هیئت رئیسه در ساعت ۱۷ پایان یافت.

تعداد بازدید از این مطلب: 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 28 آبان 1402
نظرات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری؛ تعدادی از پرستاران امروز(۲۸ آبان) در روز پرستار با در دست داشتن پلاکاردهایی، خواستار پرداخت معوقات و بهبود وضعیت معیشتی خود شدند.

 
این پرستاران می‌گویند: خواستار اجرای فوق‌العاده خاص و بهبود واقعی معیشت پرستاران هستیم ضمن اینکه ماه‌ها معوقات پرداخت نشده داریم.
تعداد بازدید از این مطلب: 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 28 شهريور 1402
نظرات

دبیرکل خانه پرستار: یک سازمان منفعل می‌خواهند!/ رد صلاحیت شد

 

به گزارش خبرنگار ایلنا، ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری کشور در حالی برگزار می‌شود که پرستاران همچنان  با مشکلاتی چون دستمزدهای پایین، کمبود نیرو و اجبار برای انجام کار اضافی دست و پنجه نرم می‌کنند. اجرای قانون تعرفه‌گذاری که یکی از مطالباتِ جدی پرستاران طی سالهای مختلف بوده نیز نتوانست مشکلِ آن‌ها را حل کند. پرستاران معتقد هستند آیین‌نامه‌ای که برای اجرای قانون تعرفه‌گذرای نوشته شد، به قدری حداقلی بود که در عمل رقم چندانی به حقوق آن‌ها اضافه نکرد و آنچه اجرا شد وضعیتِ آن‌ها را چندان نسبت به قبل تغییر نداد.

علاوه بر این؛ خبرِ ردِ صلاحیتِ برخی کاندیداهای نظام پرستاری در روزهای اخیر اعتراضات جامعه‌ی پرستاری را به دنبال داشته است. یکی از این رد صلاحیت شده‌ها، محمد شریفی مقدم (دبیرکل خانه پرستار) است. شریفی مقدم پیشتر سمت‌هایی چون قائم مقام و معاون سازمان نظام پرستاری را در کارنامه‌ی خود داشته اما حالا حتی نمی‌تواند کاندیدای نظام پرستاری شود!

شریفی مقدم در گفتگو با «ایلنا» در خصوص این انتخابات و رد صلاحیتِ کاندیداها می‌گوید: امسال ۴هزار و دویست نفر برای انتخابات ثبت نام کردند و در فرصت دو هفته‌ای از سوی مراجع نظارتی در دانشگاه‌ها بررسی صلاحیت صورت گرفت. آنطور که معاونت درمان وزارت بهداشت در ابتدا مطرح کرد، در مرحله‌ی اول ۷درصد از کاندیداها رد صلاحیت شدند که چیزی حدودِ ۳۰۰ نفر می‌شود. البته بعدا عنوان شد که ۷ درصد نبوده و ۴درصد در انتخاباتِ امسال در مرحله‌ی اول رد صلاحیت شدند که این هم چیزی حدود ۱۶۰ نفر می‌شود.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: رد صلاحیت در این دوره نسبت به دوره‌های قبل بی‌سابقه بوده است. در دوره‌ی پنجم، در مرحله‌ی اول ۳۶ نفر رد صلاحیت شدند که بعد از اعتراض، به حدود ۸ نفر کاهش پیدا کردند، اما در این مرحله از همان ابتدا تعداد بی‌شماری از کاندیداها رد صلاحیت شدند.

شریفی مقدم گفت: از بین کاندیداهایی که از سویِ ائتلاف منتسب به خانه‌‎ی پرستار معرفی شدند، حدود صد نفر رد صلاحیت شدند. البته من و برخی دیگر از دوستان در مرحله‌ی اول تائید شدیم اما زمانی که پیگیرِ مسئله‌ی دوستانِ رد صلاحیت شده بودیم با من و برخی دیگر از دوستان تماس گرفتند که شما هم رد صلاحیت شدید! این اتفاق بی‌سابقه است و در هیچ دوره‌ای چنین موردی نداشتیم.

وی گفت: این اقدام، مهندسیِ انتخابات برای جلوگیری از افرادی که نمی‌خواهند وارد نظام پرستاری شوند است! طبق قانون نظام پرستاری، کسانی که دارای محکومیت منجر به محرومیت اجتماعی شده‌اند، فقط باید رد صلاحیت شوند. اینکه چرا و به چه دلیلی ما را رد صلاحیت کرده‌اند جای تعجب دارد.

دبیرکل خانه پرستارادامه داد: ذیل قانون، سازمان نظام پرستاری آیین نامه‌ای را تصویب کرده که این آیین نامه به تائید وزارت بهداشت هم رسیده است. طبق این آیین نامه، کارِ بررسی صلاحیت کاندیدها به مراجه ۵گانه سپرده شده است؛ این مراجع عبارتند از اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات، دادستانی، فراجا و ثبت احوال. با این وجود آیین‌نامه ذیلِ قانون است و این مراجع نباید خلاف قانون عمل کنند. قانون می‌گوید فقط کسانی که محکومیت قضایی منجر به محرومیت اجتماعی دارند باید از کاندیداتوری معاف شوند و هیچ دلیلِ دیگری برای رد صلاحیت نباید ملاک قرار گیرد.

شریفی مقدم تاکید کرد: ما هیچ گونه محکومیتی نداشتم و هیچ کس هم جوابگو نیست. آن‌ها که ما را رد کردند به دنبالِ حذف رقیب بودند. سیستم، سازمانی می‌خواهد که همراه و همسو و البته منفعل باشد. وقتی سازمان نظام پرستاری نتواند افکار عمومی جامعه پرستاری را نمایندگی کند، پرستاران به آن بی‌اعتماد می‌شوند.

دبیرکل خانه پرستار گفت: در حال حاضر پرستاران به شرایط خود معترض هستند و تجمعات آن‌ها در برخی شهرها و بیمارستانها نیز نشانه‌ی همین اعتراض است؛ سازمانِ نظام پرستاری تا امروز چه کاری برای پرستارانِ معترض انجام داده است؟

وی بیان کرد: سازمان نظام پرستاری یک نهاد صنفی وحرفه‌ای است، سیاسی نیست که مشمولِ رد صلاحیتهای گسترده شود! مگر هیئت مدیره نظام پرستاری چقدر اختیار دارد که عده‌ای به دنبالِ حذف رقیب هستند؟ من اعتقاد دارم این سیستم از آگاهی پرستاران هراس دارد و سازمان نظام پرستاری را همسو با خود می‌خواهد.

شریفی مقدم با بیان اینکه مهندسی کردنِ چنین انتخاباتی توهین به پرستاران است، گفت: سازمانی منفعل و یک نهاد دسته و پا بسته در اختیار وزارت بهداشت می‌خواهند که به چیزی معترض نباشد.

وی در خصوص مشکلاتِ پرستاران گفت: در حال حاضر پرستاران هم از نظرِ مالی و هم از نظرِ کاری تحتِ فشار هستند، تعرفه‌گذاری آنطور که باید و قانونی بود اجرا نشد. از طرفی تعداد پرستاران به قدری کم است که در عمل امکانِ اینکه بتوانند به تمام وظایفِ خود به درستی عمل کنند نیست. به طور مثال در بخش عفونی یکی از بیمارستان‌ها برای ۲۷ بیمار که سه نفرشان موردِ آی سی یو بودند تنها دو پرستار گذاشتند. این دو پرستار به دلیلِ آنکه نتوانستند به وظیفه‌ی خود دقیق عمل کنند مورد بازخواست و تهدید و فشارِ یک هیئت ده نفره قرار گرفتند درحالیکه مشکلِ اصلی، کمبودِ نیروی پرستار است؛ برای ۲۷ بیمار حداقل باید ۴ پرستار وجود داشته باشد.

شریفی مقدم در پایان تاکید کرد: خواسته‌های صنفی باید از سوی سازمان نظام پرستاری با جدیت پیگیری شود. سازمانِ صنفی باید برآمده از سویِ پرستاران باشد تا از حالتِ انفعال خارج شود.

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1398463

تعداد بازدید از این مطلب: 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1402
نظرات

رد صلاحیت بی سابقه کاندیداهای انتخابات نظام پرستاری/هیئت نظارت حکم مراجع پنجگانه را هم رد می کرد

 
 

دکتر محمد شریفی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز، درباره نحوه برگزاری انتخابات سازمان نظام پرستاری و رد صلاحیت های گسترده کاندیداهای انتخابات سازمان نظام پرستاری گفت:« انتخابات سازمان نظام پرستاری هر ۴ سال یک بار برگزار می شود و امسال ششمین دوره این انتخابات را پیش رو داریم.چون سازمان نظام پرستاری ذی نفع است، برگزاری این انتخابات به وزارت بهداشت واگذار شده است و دو ماه قبل از پایان دوره قبلی، رییس سازمان نظام پرستاری به وزیر بهداشت برای برگزاری انتخابات اعلام می کند و وزیر بهداشت نیز مقدمات برگزاری آن را فراهم می کند.»

وی در ادامه گفت:« مقدمات انتخابات هم به این شکل است که وزیر بهداشت یک نفر را به عنوان رییس ستاد اجرایی مرکزی انتخابات هیات مدیره های شهرستان‌ها و شورایعالی منصوب می کند که در این دوره معاون درمان وزارت بهداشت ودرمان می باشد و یک نفر راهم به عنوان رییس هیات نظارت بر انتخابات منصوب می کند که در این دوره مدیر کل بازرسی وزارت بهداشت عهده این مسولیت می باشد که این دو در کلیه دانشگاه های علوم پزشکی ستاد اجرایی وهیات نظارت را تشکیل می دهند.»

شریفی مقدم افزود:«اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات سازمان نظام پرستاری شامل رییس هیات نظارت است و شخص دومی که از سوی وزیر بهداشت انتخاب می شود دو نفر نماینده از مجلس با معرفی کمیسیون بهداشت و درمان ،یک نفر نماینده وزارت کشور ،یک نفر نماینده دادستان کل کشور و دو نفر نماینده نظام پزشکی در هیات نظارت حضور دارند.»

وی گفت:« هیات مدیره های سازمان نظام پرستاری که شرایطش را دارند در انتخابات شرکت می کنند و روند انتخابات شروع می شود به این شکل که بعد از اینکه ستاد اجرایی و هیات‌های نظارت تشکیل شد برای ثبت نام کاندیداها آگهی می دهند که کاندیداها در موعد مقرر ثبت نام می کنند و کاندیداها باید عضو سازمان نظام پرستاری باشند و عضویت معتبر داشته باشند بعد از آن مراجع پنجگانه که شامل وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه، دادستانی، نیروی انتظامی و ثبت احوال هستند، صلاحیت کاندیداها را بررسی می کنند.»

شریفی مقدم گفت:« بعد از تایید صلاحیت از سوی مراجع پنجگانه اسامی به هیات نظارت بر انتخابات نظام پرستاری ارسال می شود و هیات نظارت بسته به نوع استعلام ها کاندیداها را تایید یا رد صلاحیت می کنند وبه ستاد اجرایی اعلام می نماید.»

وی در ادامه گفت:« در زمان انتخابات نظام پرستاری ائتلاف هایی شکل می گیرد که در دوره های گذشته دو ائتلاف وجود داشت که یکی از آنها “پرستاران عدالتخواه” (که منتصب به خانه پرستار است) است در مقابل ائتلاف دیگری وجود داشت که هر بار در انتخابات با یک نام وارد عرصه انتخابات می شدند که در دوره قبل ائتلاف اتحاد و همدلی بود که در این دوره دو شاخه جدا از هم شده اند و یک ائتلاف “همه با هم” شکل گرفته و گروه دیگر ائتلاف “آرمان ” هستند.»

وی گفت در این دوره:«نتیجه بررسی صلاحیت ها به تدریج اعلام شد و به شکل بی سابقه ای شاهد رد صلاحیت های گسترده در سراسر کشور بودیم مثلا درکاشان ۱۰ نفر ،از قم ۸ نفر ، گیلان ۸ نفر ،مازندران ۶ نفر ،از خمین ۶ نفراز سیستان وبلوچستان ۵نفر ،از مشهد ۴ نفر از همدان ،گلستان، فارس، زنجان و کرمان آذربایجان و..بیش از ۵۵ نفر فقط از کاندیدا های ائتلاف پرستاران عدالت خواه صلاحیت شان احراز نشده است.»

وی تاکید کرد:« تصمیم ما بر این بود که اگر ردصلاحیت ها ادامه دار باشد ائتلاف پرستاران عدالتخواه از انتخابات سازمان نظام پرستاری انصراف دهند ،با توجه به تایید صلاحیت کاندیداهای تهران ما منتظر تایید بقیه کاندیدا هایمان در سایر شهرستانها هستیم تا تصمیم نهایی را بگیریم .»

وی گفت:« ما هم نمی دانیم چه جریان یا گروهی بدین شکل فراقانونی عمل کرده است به هر صورت تمامی کاندیدا های ائتلاف پرستاران عدالت خواه اعتراض شان را به هیات نظارت مرکزی اعلام وثبت کرده‌اند و به جد هم پیگیر هستیم و تصور می کنم با توجه به رویه ای که در تهران صورت گرفت بسیار امیدوار هستیم که تمامی کسانی که سابقه محکومیتی نداشته اند صلاحیت شان تایید تا شاهد رقابتی پرشور با تفکرات متفاوت در انتخابات صنفی نظام پرستاری باشیم مهلت اعتراض رد صلاحیت شدگان تا۱۹ شهریورماه است.»

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت نیوز درباره پیش بینی از میزان شرکت پرستاران در انتخابات پیش رو گفت:« حدود دو ماه قبل خانه پرستار یک نظرسنجی درباره میزان شرکت در ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری برگزار کرد که ۸۵ درصد پرستاران اعلام کرده بودند در انتخابات شرکت نمی کنند و تنها ۸ درصد اعلام کرده بودند که در انتخابات شرکت می کنند و ۸ درصد نیز هنوز تصمیمی نگرفته اند که در انتخابات شرکت می کنند یا خیر.»

وی در ادامه گفت:« در یک نظرسنجی که یک سیستم بیطرف انجام داده است ۲۰ درصد اعلام کرده اند به ائتلاف پرستاران عدالتخواه رای می دهند و ۵ درصد به ائتلاف همه برای هم و ۲ درصد نیز به ائتلاف آرمان رای می دهند که در مجموع ۲۷ درصد از پرستاران رای می دهند و ۷۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده اند در انتخابات نظام پرستاری شرکت نمی کنند.»

دکتر شریفی مقدم درباره دلیل عدم شرکت پرستاران در انتخابات گفت:« دلیل اصلی ناامیدی پرستاران از عملکرد سازمان نظام پرستاری است. همچنین دلایل اجتماعی، سیاسی نیز بی تاثیر نیست علاوه بر این به دلیل اینکه مشکلاتشان انباشته شده از جمله عدم رضایت از نحوه اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، عدم پرداخت فوق العاده خاص، کمبود نیروی پرستار و پایین بودن نرخ اضافه کاری پرستاران و … نارضایتی پرستاران بسیار افزایش پیدا کرده است. مجموعه اینها باعث شده پرستاران رغبتی به شرکت در انتخابات نداشته باشند.»

سخنگوی ائتلاف پرستاران عدالت خواه در پایان تاکید کرد؛ با توجه به رد صلاحیت های گسترده ائتلاف پرستاران عدالت خواه در استان‌های مختلف هنوز تصمیم نهایی نگرفته ایم در صورت تایید صلاحیت های کاندیدا های ما در شهرستانها و تضمین سلامت انتخابات در انتخابات شرکت خواهیم کرد و انتظار داریم هیات مرکزی نظارت برانتخابات نظام پرستاری فارغ ازحواشی و تاثیر پذیری از سایرین و طبق مقررات نسبت به ردصلاحیت های بی سابقه این دوره تصمیم گیری نمایند تا اینکه این انتخابات صنفی فارغ از نگرش های سیاسی و ناملایمات اجتماعی و نارضایتی های شغلی و به امید تغییرات مثبت در انتخابات مشارکت داشته باشند و بنده هم به عنوان سخنگوی ائتلاف بزرگ پرستاران عدالت خواه تا زمانی که احساس کنیم روند انتخابات آزاد و رقابتی است در انتخاب خواهیم بود و در صورت هرگونه شائبه ای با صداقت کامل آن را با جامعه پرستاری در میان خواهیم گذاشت و براساس شور عمومی و خرد جمعی تصمیم خواهیم گرفت.»

تعداد بازدید از این مطلب: 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 20 فروردين 1402
نظرات

پرستاران مشهدی به دلیل اعتراض به پرداختی‌های قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری برای بار دوم در چند روز اخیر مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع کردند. 

چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه بود که پرستاران در اعتراض به پرداختی‌های قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مقابل استانداری تجمع کرده بودند. امروز نیز برای بار دوم در مقابل استانداری حضور یافته و اعتراض خود مبنی بر عدم رعایت عدالت در پرداختی‌های قانون تعرفه‌گذاری را اعلام کردند.

محسن گچپزان، رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد در گفت‌وگو با ایسنا در این رابطه اظهار کرد: تجمع چهارشنبه پیرو پرداخت تعرفه پرستاران انجام شد که با مسئولان استانداری صحبت و قرار شد جلسه‌ای برگزار شود. همان روز مکاتبه‌ای با معاونت پرستاری وزارت بهداشت و رئیس دانشگاه انجام دادیم و منتظر جواب آن هستیم.

وی افزود: به دلیل اینکه امروز در محل استانداری حضور نداشتم علت تجمع امروز را نمی‌دانم اما احتمالا باز هم در خصوص تعرفه‌گذاری بوده است.

گچپزان گفت: جلسه اضطراری با حضور نماینده‌های پرستاران و در محل استانداری برگزار خواهد شد تا تمام مسائل پرستاران را بررسی کنیم، البته هنوز مهمانان، تاریخ و زمان مشخص نیست. در آن جلسه تمام مسائل را بررسی می‌کنیم تا راهکاری در سطح وزارتخانه یا دانشگاه پیدا کنیم و مشکل پرستاران حل شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر مشکل روز پرستاران تعرفه‌گذاری است، عنوان کرد: همکارانی دریافتی خوبی داشتند و دریافتی برخی کم، صفر و حتی منفی بوده است. پرداختی‌ها متعادل نبوده و دریافتی همکاران تفاوت زیادی با یکدیگر دارد. باید اصلاحاتی در ضرایب انجام شود که درخواست آن را به تهران ارسال کردیم. نرم‌افزار این کار مربوط به وزارتخانه بوده و مشهد تنها مجری است.

انتهای پیام

تعداد بازدید از این مطلب: 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 4 دی 1401
نظرات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه پرستار به نقل از  خبرنگار ایلنا، در روزهای اخیر لطیفی (رئیس سازمان امور استخدامی) در گفتگویی با رسانه‌ها، دوباره از موضع مخالفت با طرح ساماندهی درآمده و به گفته‌ی رامین اناری (نماینده کارگران شرکتی و قراردادی سراسر کشور) کارشکنی نموده است.

اناری اضافه می‌کند: هر بار که نمایندگان می‌خواهند طرح ساماندهی را به صحن بیاورند و قضیه جدی می‌شود، آقای لطیفی با اظهارنظر و هر بار بکار بردن کلیدواژه‌های یکسانی مانند «آزمون» و «صلاحیت»، کار را منتفی می‌کند.

او ادامه می‌دهد: اینبار هم ادعا کرده نیروها نمی‌توانند تبدیل وضعیت شوند الا به شرط آزمون؛ آخر نیروی متخصص و باسابقه‌ای که سال‌ها خون دل خورده و تجربه آموخته، در کدام آزمون باید شرکت کند؛ هدف طرح ساماندهی حذف کامل پیمانکاران و دست‌های واسطه است؛ چرا سازمان امور استخدامی با حذف واسطه‌ها و دلالان تا این اندازه مخالف است و مدام سنگ‌اندازی می‌کند. آیا این اظهارات مصداق روشن التهاب‌افرینی و ایجاد نارضایتی در جامعه‌ی هدف چند هزار نفری طرح ساماندهی نیست؟

به گفته‌ی این فعال کارگری، دولت توضیح بدهد و بگوید چرا رئیس سازمان امور استخدامی با امنیت شغلی و امید به آینده‌ی کارگران مخالف است و هر بار طرح قرار است به سرانجام برسد، پابه میدان می‌گذارد و می‌گوید کار نشدنی‌ست!

اناری در پایان تاکید می‌کند: نمایندگان مجلس نباید در مقابل این بحث‌های انحرافی که مدیران دولتی طرح می‌کنند، عقب بنشینند، طرح را مصوب کنند و به شورای نگهبان بفرستند؛ طرح بار مالی ندارد و قرار نیست مرجوع شود؛ در این مرحله انتظار داریم هیات رئیسه مجلس تعلل نکند و طرح را به صحن بیاورد.

انتهای پیام

تعداد بازدید از این مطلب: 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : مهدی امیرجانی مروی
تاریخ : چهار شنبه 9 آذر 1401
نظرات

پرستاران بهانه‌ای برای جشن ندارند

 
 

محمد شریفی مقدم ۹ آذر همزمان با روز پرستار در گفت‌وگو با خبرنگار ساعت سلامت افزود: پرستاران چند خواسته مشخص دارند. اول اجرای درست قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، که دو سال است وعده اجرای آن را می‌دهند اما طرح غیر کارشناسی و پر از ابهام سازمان نظام پرستاری برای این قانون نارضایتی‌های زیادی را باعث شده است.

وی گفت: خواسته دوم پرستاران اجرای فوق العاده خاص است. مزایایی که در برخی دستگاهها اجرا شده اما در وزارت بهداشت اتفاق نیفتاده است و سوم استخدام نیرو و رفع کمبود شدید پرستار در بیمارستانهاست که باعث اضافه کاری‌های اجباری و فرسودگی شغلی پرستاران شده است.

دبیر کل خانه پرستار افزود: به رغم وعده‌های مسئولان مبنی بر استخدام پرستار که به خصوص در یک سال گذشته اعلام شده، در یکسال گذشته نه تنها هیچ آزمون استخدامی برای پرستاران برگزار نشد بلکه حتی تعداد زیادی از پرستاران شرکتی و قراردادی ۸۹ روزه نیز بعد از کرونا اخراج شده‌اند.

چند شغله بودن پرستاران برای تامین معیشت

وی ادامه داد: فشارکاری سنگین و درآمد اندک، زندگی پرستاران را دچار آسیب‌های زیادی کرده است. بسیاری از پرستاران به علت حقوق اندک مجبورند در دو یا حتی سه شیفت، کار کنند، برخی از آنها راننده اسنپ شده‌اند و شبها در ماشین می‌خوابند و اصلا استراحت ندارند.

شریفی مقدم گفت: در چنین شرایطی برگزاری مراسم جشن روز پرستار چه مفهومی دارد. وعده رسیدگی به مطالبات پرستاران که از سوی مثلا سازمان نظام پرستاری مطرح می‌شود، در حد شعار باقیمانده است. مسئولان این سازمان فقط گزارش جلسات خود را منتشر می‌کنند و وعده‌هایی می دهند که در واقع هیچ کدام آنها عملی نشده است.

وی افزود: اجرای غیر کارشناسی قانون تعرفه گذاری نیز بر نارضایتی پرستاران افزوده است. قرار بود با اجرای این قانون عدالت در نظام سلامت برقرار و فاصله دریافتی پزشکان و پرستاران کم شود اما در عمل با افزایش دو برابری کارانه پزشکان از سقف ۶۰ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان این فاصله چندین برابر شد.

دبیر کل خانه پرستاران اضافه کرد: همزمان سقف کارانه پزشکان در مناطق محروم هم برداشته شد. تصمیماتی که در وزارت بهداشت به راحتی و با کمترین بروکراسی اداری انجام می‌شود اما وقتی می‌خواهند رقمی اندک به کارانه پرستاران در قالب قانون تعرفه گذاری اضافه کنند، کارها به سختی پیش می رود.

وی گفت: اجرای ناقص و غیر کارشناسی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری باعث شده، کارانه پرستاران حتی در گروه پرستاری نیز غیرعادلانه شود. بعد از یکسال وعده و گزارش جلسات مکرر پیگیری‌های وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری، آیین نامه مصوب قانون تعرفه گذاری کنار گذاشته شد و به جای آن کارانه‌های قبلی پرستاران را با ضریب ۲.۲ به عنوان کارانه علی الحساب قانون تعرفه گذاری پرداخت کرده‌اند که هیچ مبنای مشخصی ندارد.

فاصله معنادار کارانه بین پرستاران

شریفی مقدم ادامه داد: با اجرای این قانون پرستارانی که قبلا مثلا در شهرستانها ۳۰۰ هزار تومان کارانه می‌گرفتند، کارانه آنها به حدود ۹۰۰ هزار تومان رسید و کارانه برخی مدیران پرستاری در تهران که قبلا تا ۱۵ میلیون تومان هم بود. به حدود ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: کارانه پرستاران با فرمول مبهم علی الحساب در طیفی بین یک تا ۳۰ میلیون تومان بین پرستاران متفاوت است و این مسئله بر میزان نارضایتی‌ها در پرستاران افزوده است.

دبیر کل خانه پرستار افزود: طرحی که سازمان نظام پرستاری برای اجرای قانون تعرفه گذاری مصوب کرد نیز به علت اشکالات فنی به سرانجام نرسید و عملا قابلیت اجرا ندارد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که ۱۵ سال پیش در سال ۱۳۸۶ در مجلس تصویب شد، کاهش فاصله درآمدی بین پزشک و پرستار و بهبود معیشت پرستاران بود. اما روند اجرای این قانون بر خلاف انتظار پرستاران است.

شریفی مقدم گفت: سازمان نظام پرستاری، سال گذشته وعده داد که با اجرای این قانون به طور میانگین کارانه پرستاران ماهانه ۳ میلیون تومان می‌شود. در حالی که همان زمان برخی پرستاران در بیمارستانهای تهران حدود ۲.۵ میلیون تومان کارانه می‌گرفتند البته میزان کارانه پرستاران در شهرستانها کمتر بود که با پرداخت علی الحساب، کارانه بسیاری از آنان به یک میلیون تومان هم نرسید.

بودجه اندک و فرمول مبهم قانون تعرفه‌گذاری پرستاری

وی افزود: بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی که برای پرداخت کارانه پرستاران برمبنای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اختصاص داده شده، بسیار کم است و با انتظارات پرستاران همخوانی ندارد. این اعتبار باید سالها قبل اختصاص می‌یافت و اکنون با توجه به میزان حقوق و هزینه‌های زندگی این اعتبار جوابگوی اجرای قانون تعرفه گذاری نیست.

دبیرکل خانه پرستار گفت: اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی حتی برای پرداخت کارانه حدود ۱۲۰ هزار کادر پرستاری بیمارستانهای دولتی نیز کم است. در حالی که قرار است با این اعتبار کارانه حدود ۲۰۰ هزار پرستار در بخش دولتی، غیر دولتی، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح، بخش خصوصی و خیریه پرداخت شود و البته پرستاران مراکز غیر دولتی هنوز هیچ مبلغی بابت قانون تعرفه گذاری دریافت نکرده‌اند.

وی گفت: نظام پرداخت سیستم های سلامت در دنیا، متدهای مشخصی دارد. پرداخت حقوق ثابت و سیستم فی فور سرویس یا پرداخت به ازای خدمت از جمله روش‌های شناخته شده در دنیاست. اما سازمان نظام پرستاری، با طراحی خودش روش بسته خدمتی را به تصویب رساند که هیچ سابقه اجرایی در دنیا ندارد و برای پرستاران کاملا مبهم و غیرشفاف است.

تعداد بازدید از این مطلب: 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


http://khp.ir
کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان بدنبال تجمع 23 آذر پرستاران معترض در سراسر کشور از جمله در مشهد و به دنبال دعوت دفتر محترم رییس جمهور برای پیگیری خواسته های معترضین در آن روز تشکیل گردید . در کمیته خراسان نماینده هایی ازبیمارستان های مختلف شهر مشهد و نیزشهرستان های مختلف استان حضور دارند واین کمیته ها محل تصمیم گیر واعلام خواسته های پرستاران در سطح کشور می باشند .


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود